• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Nanok skrev 2016-02-22 21:03:33 följande:

Smulis85: Låter ju som att det borde vara så i alla fall! Håller tummarna! =)

Jag hoppar in här efter att ha sträckläst 29 sidor. ;)
    Jag är 31 år och maken 34. Vi är inne på vårt 6e försök nu och har BIM på ons/torsdag denna vecka. Väntan är olidlig.
    Tempar och använder Fertility Friend och kör äl-tester. Känner mig helt fertilitetsbesatt och har blivit expert på livmoderhalssekret (yeah...). Vi har prickat in äl väldigt bra varje månad, men ingenting... =(

Omkring oss blir vänner gravida på första försöket och det gör ju inte stressen mindre direkt. 

Välkommen hit!
    Ja jag hoppas att de tar sig trots sex på lördagen och ägglossning idag jobbigt ibland när man har en man som bor på annan ort under veckodagarna mån-tor eller fre beror lite på. Är bara på 4:e försöket men är väldigt otålig!

Håller tummarna för dig här i veckan :)
  • smulis85
    Miavillblimamma skrev 2016-02-22 21:17:55 följande:

En fråga!

Har ni sagt något till vänner och familj om att ni försöker bli gravida!?

Jag känner mig väldigt ensam i allt detta, min sambo förstår inte riktigt mina känslor och funderingar... Han har inte riktigt samma tankegångar som jag då han troligtvis har Aspbergers (under utredning)... Vi bestämde att inte säga något till nån eftersom vi inte ville öka pressen men nu börjar jag känna mig stressad över att INTE ha nån att ventilera med, förutom sambon då! Vore skönt att prata med nån som gått igenom det hela!

Har sagt till min barndomsvän men hon har precis blivit mamma själv så träffar henne inte så mycket just nu. Har även hintat till min mor men de var mest för att jag inte orkar tjatet om att skaffa barn innan man blir för gammal.
  • smulis85

Fick jätte starkt äl-test idag så antagligen äl imorgon då? Alltså har jag haft sex 4 dagar innan äl. Fy va trist :( och har äl 2 dagar efter jag trodde jag hade äl om man ser till flytningar och äl värk.

• smulis85
    Nanok skrev 2016-02-23 16:24:36 följande:
    Så frustrerande när äl inte blir som man först tror eller hoppas! =( Men 4 dgr innan äl betyder väl inte att det helt är missat denna månad? Hoppas att några simmare var kvar! 
    Nä kanske inte helt men inte jätte optimalt häller. blir så stressad över att ägglossningen kanske kommer ske jämt när han är borta. :(

Men men kan inte göra mer nu än att hoppas!
  • smulis85

Haha trodde jag skulle bli klokare av äl-test men vart bara mer förvirrad.. Fick positivt äl test idag också så antar att jag inte haft äl än så kan ju hoppas på att det är positivt imorgon med så kanske de fungerar med sexande på fredag.

Men i så fall har jag ju trott att jag haft äl 3-4 dagar tidigare än vad jag har. Blä kan de inte bara finnas nått som säger automatiskt i kroppen att nu har du ägglossning

• smulis85
    pratglada tjejen skrev 2016-02-24 19:26:39 följande:

Smulis85: ja det skulle vara något! ????

Hur går det för dig fortfarande massa symtom? När har du bim?
  • smulis85

Ja de där med oregelbundet är blä så här har min cykel sett ut förra året tills nu med dagar

29
    28
    29
    32
    40
    33
    45
    27
    25
    30
    29
    28
    33
    Och denna månad som kommer kommer bli 33 dagar då jag vet att från dagen jag får min äl flytning är det 16 dagar till mens men man vet aldrig när den där äl flytningen kommer.

Äl test verkar ju inte fungera för mig inte dem billiga i alla fall 4:e dagen med positivt på stickan. Tycker dock att jag redan har haft äl tror i tisdags eller igår då hade jag ont runt äggstockarna nu har jag däremot mensvärk haha har aldrig varit mer förvirrad..

Jaja man får väll se hoppas bara på att de inte är så att jag inte har någon äl alls, men tycker jag borde ha det eftersom jag har samma antal dagar mellan äl flytningar och mens.

• smulis85
    pratglada tjejen skrev 2016-02-25 15:30:57 följande:

Min mens kan hoppa över två tre månader. Sen vi började försöka har sen inte hoppat över så mycket (sen jag slutade med p-stav). Så jag har ordentligt oregelbundet ????. Men men... fördelen i att gå ett mf är ju att man åtminstone får veta att jag kan bli gravid. Då blev det dessutom på första försöket. Men nu får vi väl snällt vänta.

Fy va jobbigt stackare. :( jätte tråkigt med missfall också men som du säger då bet du ju i alla fall att du kan bli gravid om man ska se nått positivt med det.

Hur länge hade ni försökt? Blir nästan trött på mig själv för att jag är så otåligt fick till och med värdens gråtattack igår när jag insåg att min man inte kommer vara hemma i 2 veckor i april för tänk om man har ägglossning då. Varför grina för det liksom ta det nästa månad då.
  • smulis85
    pratglada tjejen skrev 2016-02-25 20:03:01 följande:

Smulis85: vi fick missfall i maj förra året. Efter sommaren gick jag upp 10kg pga hopplöshetskänsla. Vilket förskjutit våra möjligheter till att få barn. Så det blev liksom en ond cirkel på det hela. Om jag bara stannat i vikt så hade vi säkert haft bebis på g redan... det gör det hela ännu jobbigare. Och ännu svårare att låta bli skräp-konstigt nog.

Fydå ja förstår att de känns jätte tungt då. Hoppas på att du snart blir gravid i alla fall håller tummarna för dig!
  • smulis85
    Nanok skrev 2016-02-26 16:03:44 följande:
    Fy, vad tungt! =( Hoppas verkligen att det tar sig snart för er igen! 
    Borde också gå ner i vikt, vågar inte ens ställa mig på vågen nu då de senaste månaderna har varit en ond spiral här med. =/

Idag kom min mens iaf, längsta cykeln hittills med 37 dagar. Så, försök nr 7 inleds här...
    Nej va tråkigt! Håller tummarna att nästa månad är din månad.
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?