• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Esls skrev 2016-02-11 19:07:32 följande:
    Ja! Med tanke på att mitt första test var digitalt och inte något sträck man ska försöka tolka, så trodde jag på det stenhårt.

Nu känns det mindre kul...
    Tror de är så att de digitala inte är lika känsliga så kan nog ta några dagar innan de visar positivt. Håller tummarna för dig att de får mera positiva test!!
  • smulis85
    LisenB skrev 2016-02-13 07:59:12 följande:

Visst räknas detta som positivt???! :D

Absolut räknas de där som plus :) jätte grattis så roligt!!! :)
  • smulis85
    pratglada tjejen skrev 2016-02-19 08:53:18 följande:

Hej. Jag är 28, min man 29 (29 o 30 detta år). Vi började försöka förra året. Fick på första försöket. Slutade tyvärr med tidigt missfall när jag gått 5,5v. Tuff tid. Jag fick upp massa i vikt. Vi kollade upp mig. Allt är okej. Men pga vikten kan jag få svårt att bli gravid. Försöker gå ner samtidigt som vi vill ha ett plus nu...

Jag överanalyserar alla symptom och gissar. Jag hade trolig äl för en vecka sedan. Och fick en vecka efter äl "mensvärk". Jag har oregelbunden mens. Så jag vet inte om mensen är på gång nu eller om det finns något i magen. Hoppet finns. Men samtidigt har jag ju min övervikt och jag tror att jag fått mensvärk flera dagar före mensen förut.

Jobbigt när man inte vet vad man det är man känner i kroppen.

Jag känner mig stressad pga ålder att jag vill bli gravid innan jag blir äldre. (Hoppas ingen tar illa upp om er ålder, bara mina känslor över min ålder) . Säkert stress över min ålder mycket pga att syrran får sitt andra barn detta år-och hon blir 26.. Jag vet att man inte ska jämföra, de har varit ihop i flera år mer än oss. Men ändå. ... oj detta blev långt ????

Välkommen till gruppen beklagar missfallet! :( du behöver inte ursäkta att du känner dig stressad pga ålder de var jag också när jag var 28 men fick snällt vänta på min man tills nu..

Ja de är skitjobbigt när man har symtom och inte veta har haft olika symtom varje månad nu så jag litar inte alls på symtomen så länge de inte är nån plus på stickan.

Själv väntar jag på ägglossning och hoppas på att den kommer i helgen!!!
  • smulis85

Ni med som använder äl stickor är era teststräck ganska starka hela tiden inte så starka som de andra sträcket men ändå starka har haft så i 5 dagar nu så hoppas på att sträcket blir starkare snart

• smulis85

Nehe ser inte ut som ägglossningen vill komma o helgen suck!! Då kommer den säkert när mannen är borta igen. :(

• smulis85
    pratglada tjejen skrev 2016-02-19 23:52:33 följande:

Smulis: ja jobbigt när man inte vet vad det är kroppen känner. Det är ovissheten som är värst!

Cfmilla+smulis: ja det hjälper ju inte när man känner klockan ticka. Jag vill gärna ha tre barn också. Frågan är om jag " hinner" utan att ha jättetajt mellan barnen.

All stress får mig att äta choklad o skräpmat, och det gäller ju inte direkt. Förstår inte varför jag gör så mot mig själv när läkaren så åt mig två saker: om du får ner i vikt så kan du komma tillbaka så hjälper jag dig med hormonstimulerande -om du inte redan är gravid då! ! Din livmoder ser jättefin ut..

Är också en sådan som tröstäter och efter jag slutade snusa hat jag gått upp mycket i vikt. Har du testat räkna kalorier fins en bra app som heter lifesum som inte bara är till för kalorimätning utan också ger dig råd om hur mycket näring du får i dig. Har gått ner 1,7kg på två veckor med appen :)
  • smulis85

Nu fick jag i alla fall äl flytning yey då vet jag att bim är 8 mars i alla fall. Nu är det bara frågan när älstickan ska visa positivt. Tror nämligen jag har äl nu eller inom 2 dagar

• smulis85
    gypsy skrev 2016-02-19 16:37:53 följande:

Inte bästa bilden

Jag ser någonting svagt :)
  • smulis85

Tror att de översta är näst intill positivt äl test togs igårkväll...
    de understa togs i nyss och är mycket svagare och känner av ägglossning nu och har haft massa äl flytning under dagen. då måste jag väll ha äl idag eller?

då får jag hoppas att sexet i fredags och lördags räckte!!
  • smulis85
    smulis85 skrev 2016-02-22 18:50:36 följande:

Tror att de översta är näst intill positivt äl test togs igårkväll...
    de understa togs i nyss och är mycket svagare och känner av ägglossning nu och har haft massa äl flytning under dagen. då måste jag väll ha äl idag eller?

då får jag hoppas att sexet i fredags och lördags räckte!!

Oj bilden kom två gånger :S
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?