• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Stardust2016 skrev 2016-02-06 00:31:06 följande:

Hur har det gått Smulis? Håller tummarna!

Mensen kom igår kväll :( så då blir det 4:e försöket hoppas vi.
  • smulis85
    LisenB skrev 2016-02-06 09:50:54 följande:

Äl+5 idag och känner inget direkt. Lite ont i ljumsken (?) bara. Har haft ont i bröstvårtorna några dagar. Men jag har det ibland efter äl.
    Bara 1,5 vecka kvar till bim nu...

Håller tummarna för dig :)
  • smulis85
    LisenB skrev 2016-02-06 16:53:21 följande:
    Tack! Det kommer vara din månad i mars!

Jag går runt och känner som om jag vore nervös, så känns det i magen. Väldigt diffust men självklart går jag runt och känner efter.. :/
    Hoppas ni andra har lyckan med er! Jag får snällt vänta 10 dagar till.
    Tack! Efter att ha gråtit en skvätt känns de bättre :) bara ca 2 veckor till äl ;) har ju inte försökt så länge men det är ju det där att man inte vet om man kan bli gravid då man aldrig varit. Man blir så stressad av de :(

Vet hur lång tid 10 dagar kan kännas men de går fortare om man håller sig sysselsatt :)
  • smulis85
    önskan1000 skrev 2016-02-07 07:22:20 följande:
    Hej,
    För mig och min sambo tog de precis ett år att bli gravida (slutade i MA). Nu är vi på att igen. men hoppas att de inte ska ta ett år denna gången. Förstår Din känsla att man kanske inte kan bli gravid. En känsla som är svår att bli av med. Jag lyssnade på en bok om fertilitet och slappnade av. Då man kan få så mycket hjälp om man inte lyckas på egen hand. Och den gången lyckades jag. Jag använder även äl stickor för att inte missa äl. Lycka till...
    Tack för tips och pepp :) ska kolla efter boken jag med :) funderar även på att använda äl stickor nästa månad bara för att se att jag har äl när jag tror att den är :)

Solen som är framme här idag så det nästan känns som vår fick mig gladare också :)
  • smulis85
    Tottiis skrev 2016-02-08 12:54:38 följande:

Hej, jag ska ha ägglossning i slutet av den här veckan började testa med äl test i fredags med inget positivt utslag ännu, men fick i går små blödningar inte nå mycket alls. Kan det vara mellanblödningar? Nån som vet om det påverkar bäbisverkstan?

Har tyvärr ingen aning om mellanblödningar då jag själv aldrig har haft det. Är de inte så att ältesten visar positivt 1-2 dagar innan äl? I så fall borde det ju inte synas än om du har äl i slutet av veckan?
  • smulis85
    Tottiis skrev 2016-02-08 19:54:34 följande:
    Jag börja testa redan nu för jag har haft väldigt oregelbunden mens, men efter att jag tog ut spiralen så har jag kommit fram till att jag har mens var 6e vecka. Jag är lite osäker när under veckan jag har äl, är bara en chansning att det är i slutet så därför testar jag mig fram nu! :)
    Aaa oki har också oregelbunden mens är så jobbigt de där tur dock har jag en stor älflytning 16 dagar innan mens har jag märk så då vet jag när bim är i alla fall.
  • smulis85
    LisenB skrev 2016-02-09 17:09:58 följande:

Ja verkar skitjobbigt att inte veta när man har äl. Jag har tur och fick regelbunden mens direkt efter pillerstoppet efter 8år. Men har jag haft äl alla månader? Vet inte.

Just nu på äl +8 går jag runt och får för mig att jag känner något som liknande lite Molvärk. Ibland. Ibland stickande. Men jag kan verkligen inbilla mig bara. Brukar inte ha det såhär tidigt innan mensen utan mensvärk kommer alltid 1-2 dagar innan mensen bara. Någon som varit skengravid någongång?

Har varit så för mig typ sen jag började försöka. Första månaden hade jag molande från äl. Andra månaden på äl+7 och nu denna gång hade jag det från bim-4 vilket för mig är äl+12. Innan brukade jag bara ha mensvärk på bimdagen så hel knäppt tycker jag :(

Denna månad hade jag sådan mensvärk som jag inte känt sedan jag var tonåring så min kropp gillar verkligen inte om att försöka bli gravid.
  • smulis85

Hållet tummarna för dig! Va skönt att han sökt hjälp själv är ju alltid lättare och veta. :)

Visst är det irriterande att gå omkring och tro att man kanske är gravid och så visar de sig att man inte är det. Tror man känner av alldeles för mycket och att man egentligen brukar känna samma men att man inte tänkt på det så de känns mindre eller nått.

Själv har jag nu köpt hem ältest från testlagret för att kolla om jag verkligen har äl när jag tror att den är!

• smulis85
    Miavillblimamma skrev 2016-02-10 18:17:17 följande:
    Tack! Härligt att vara flera som håller tummarna för varandra!

Ja otroligt skönt att han tagit tag i det! Vi har levt ihop i snart 9 år och det har inte alltid varit lätt!

Det är gaaaaalt irriterande att gå omkring och undra, hoppas och tro... Men det går ju inte att låta bli!

Deras ältest har jag oxå! Funkar bra! Jag har dessutom fört "Mensdagbok" i en app som heter Period tracker under fleeeeera år som oxå visar äl och det stämmer otroligt bra! Hoppas din äl stämmer med vad du tror! Spännande att följa alla!
    Har också den appen men eftersom jag har ganska oregelbunden mens så brukar den inte stämma så bra. Däremot känner jag min äl och får väldigt mycket älflytningar så ska se on den stämmer med äl testen ;)
  • smulis85
    LisenB skrev 2016-02-10 20:38:33 följande:

Jag har blivit mer och mer nojig över kaffet. Just nu har jag dåligt samvete för att jag druckit två koppar idag. Jag lovade mig själv att sluta.. Dricker ni kaffe?

Jag dricker 2 koppar per dag. Det enda jag ändrat på egentligen är att jag slutat snusa vilket var ganska självklart för mig. Har dock gått upp lite mycket i vikt nu pga stoppet med snus så ska väll försöka motionera lite och äta lite mindre sötsaker nu.
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?