Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?
Jag är så förvirrad över min cykel. Har inte skrivit här på ett tag, men jag har varit sjukskriven i en månad och inte orkat tänka på det här.
Jag är på cykeldag 43 idag, har alltså inte haft min mens sedan början av december. Skulle haft ägglossning 26/12, men hade den först 7/1, alltså för 10 dagar sedan. Natural cycles beräknade att jag skulle ha min mens igår (perioden mellan ägglossning och mens är i regel 9 dagar för mig). Jag har inte fått min mens än, och när jag lägger in min temperatur ser jag att den börjat stiga de två senaste dagarna.
Tänkte först att min cykel var helt ute och snurrade den här månaden och trodde inte ens att jag skulle ha ägglossning först. Men nu vågar jag nästan börja hoppas.
Det konstiga är att jag har haft kraftig pms sedan 1/1, som har gått lite upp och ner.
Men så klart letar jag massa tecken nu.
Började i förmiddags känna en konstig värk i nedre delen av magen. Lite som mensvärk men ändå inte. Känns mer som att det spänner än krampar.
Nu har jag på en dag gått från att knappt bry mig till att känna mig helt besatt!
Men om du vet att du haft äl den 7/1 så kan du väll kanska göra ett test snart och se om du är gravid.