• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

AsryAvot skrev 2016-01-17 18:58:27 följande:

Jag är så förvirrad över min cykel. Har inte skrivit här på ett tag, men jag har varit sjukskriven i en månad och inte orkat tänka på det här.

Jag är på cykeldag 43 idag, har alltså inte haft min mens sedan början av december. Skulle haft ägglossning 26/12, men hade den först 7/1, alltså för 10 dagar sedan. Natural cycles beräknade att jag skulle ha min mens igår (perioden mellan ägglossning och mens är i regel 9 dagar för mig). Jag har inte fått min mens än, och när jag lägger in min temperatur ser jag att den börjat stiga de två senaste dagarna.

Tänkte först att min cykel var helt ute och snurrade den här månaden och trodde inte ens att jag skulle ha ägglossning först. Men nu vågar jag nästan börja hoppas.

Det konstiga är att jag har haft kraftig pms sedan 1/1, som har gått lite upp och ner.

Men så klart letar jag massa tecken nu.

Började i förmiddags känna en konstig värk i nedre delen av magen. Lite som mensvärk men ändå inte. Känns mer som att det spänner än krampar.

Nu har jag på en dag gått från att knappt bry mig till att känna mig helt besatt!

Har också haft nån månad med extra lång cykel är ju jätte jobbigt dock höll inte jag på att försöka bli gravid då.

Men om du vet att du haft äl den 7/1 så kan du väll kanska göra ett test snart och se om du är gravid.
  • smulis85

Skit också idag kom äl 5 dagar senare denna månad :( bim blir då den 5:e. Skit mannen är o jobbar på annan ort och kommer inte hem förens på fredag :( och vi sexade i söndags så har typ inga förhoppningar denna månad heller :(

• smulis85
    Villhabarn29 skrev 2016-01-20 15:26:41 följande:
    Det är absolut inte kört. Det kan ha funnits simmare som väntade:) Håller tummarna.
    Mmm får hoppas på det men eftersom jag inte blivit gravid av att pricka äl så känns det ju som att de är mindre chans nu :(

Tack gulliga du att du håller tummarna i alla fall :)
  • smulis85
    Villhabarn29 skrev 2016-01-20 15:54:32 följande:
    Ah vad tråkigt. Jag blev gravid innan jul men fick mf. Dock hade vi inte sex samma dag då. Så simmarna väntade.
    Nej va tråkigt med mf beklagar verkligen Kramar.
  • smulis85
    LisenB skrev 2016-01-31 17:35:48 följande:

Hej! Nya tag! Jag fick positivt på äl-testet idag och vi hade sex idag. Blir kanske ikväll igen och sen i morgon hoppas jag. Så bim runt den 15 februari. Hur går det för er andra? Jag är inne i en positiv period nu men det kan verkligen kännas tungt ibland.
    Någon som väntar på BIM?

Har bim på fredag men missade äl mes 3-4 dagar så tror inte på denna månad :( har typ lite molande i tjejmagen ibland men inget mer så mensen kommer nog på fredag.
  • smulis85
    LisenB skrev 2016-02-01 21:35:19 följande:
    Man vet aldrig! Håller tummarna för dig!
    Tack så mycket! Fick dock lite hopp här idag då jag mått illa från och till under dagen. Bim-3 men kan ju vara så att det bara är pms.
  • smulis85

Skit va sugen jag är på att testa om jag är gravid, men lovat mig själv att inte göra det förens mensen är sen.... Att några dagar kan kännas så långa, och sedan blir man ju väldigt besviken sen när man får mens eller negativt på testet :(

På fredag är det bim så på lördag ska jag testa om inte mensen hinner före. Trodde ju att jag inte skulle ha några förväntningar denna månad men nu fick jag det eftersom symtomen kom så sent. Annars har jag ju haft symtom ända från äl. Nu fick jag första symtomet igår.

• smulis85
    Stardust2016 skrev 2016-02-03 12:15:13 följande:
    Ja men det går ju såååå långsamt. Jag har BIM typ tis/ons nästa vecka. Vill verkligen också hålla mig men jag vet inte om det kommer gå.. Mådde sjukt konstigt igår ÄL+6, idag mår jag bättre..
    Ja jag kan inte koncentrera mig på plugget idag eftersom min mage har sitt egna lilla liv tydligen. känns som när jag är otroligt nervös eller nått. hela undre delen av magen krampar typ och mår illa ena stunden sedan är de bra andra :S
  • smulis85

Bim idag ingen mens än men den kommer väll till kvällen. Har ganska mycket mensvärk så blir förvånad om den inte kommer. Mår illa med men de kan ju bero på mensvärken!!!

Urk vill veta men ändå inte just nu har man ju lite hopp i alla fall. Ska som sagt testa imorgon om mensen inte kommit.

• smulis85
    LisenB skrev 2016-02-05 14:46:39 följande:

Lycka till!

Tack!
    Men kunde inte hålla mig så tog ett test nyss som visa negativt skulle hållit mig till min första magkänsla att jag inte var gravid nu blir de ju bara sorgligt...
    Mensen kommer nog snart har mycket mensvärk till och från :(

Känns som de inte blir något 2016 barn :(
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?