• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

LisenB skrev 2015-12-26 22:03:03 följande:

Hej! Jag är 29år och försöker med vårt första barn. Har försökt sedan oktober men bara massa negativt och mens än så länge.. Har denna månaden börjat med ägglossningsstickor på dag 9 och inget utslag än på dag 13... Om jag får 14 dagar innan mens så har jag fått på dag 12 och 14 de senaste månaderna (har en app).. Får se nu med testen vad de säger. Brukar ha ägglossningskänningar en vecka typ. Har haft det sen i måndags.
    Någon annan som kör med ägglossningstest?
    Har bim typ 10 januari sen då kanske...

Välkommen! :)
    Använder tyvärr inte ältest men funderar på att använd de nästa månad om jag inte är gravid nu bara för att kolla ifall jag verkligen har äl när jag tror jag har det.
  • smulis85

Välkommen alla nya :)
    Härligt att vi blir några stycken.

Själv hållet jag på att över analysera alla mina pms syntom. Hoppas självklart att jag är gravid men vill inte bli besviken så jag försöker intalar mig själv att jag inte är gravid vilket jag troligtvis inte är.

Tänkte testa på nyårsafton det är 3 dagar innan bim eller 12 dagar efter äl.

• smulis85
    Empan86 skrev 2015-12-28 12:51:28 följande:

Hej, jag känner mig orolig. Har sedan 2 veckor tillbaka (runt ÄL) haft ont i ländryggen och i höger äggstock. Det är inte bara en molande verk utan det känns ordentligt. Har haft humörsvängningar/gråtmild. Och ömma och styva bröstvårtor från och till. Har tagit 2 tester som visar negativt. Funderar att gå till vårdcentral men dom kommer skicka hem mig i avvaktan på mens som ska komma på fredag 1/1. (Regelbunden) jag är orolig pgr av att smärtorna idag känns som knivar på höger sida. Det ryggonda har lugnat sig och känns bara ibland. Man har läst om cystor etc.. Några råd? Har någon varit med om samma sak?

Hej förstår din oro hade så en gång för 2 år sedan hade pms/gravsymtom ont i ländryggen och ena äggstocken osv.

Åkte iväg till vårdcentralen men de såg inget konstigt tog ett gravtest på mig som var negativt. Skulle höra av mig om mensen inte kommit inom en vecka.

Efter ca 3 veckor med symtom så kom mensen tror helt enkelt att jag hade sen äl och väldigt mycket pms. Eller att jag inte hade mån äl alls den månaden.

Tycker dock du ska ringa vårdcentralen om du är orolig så kanske du kan få snar varför eller i alla fall få en undersökning på att allt är okej.
  • smulis85
    Empan86 skrev 2015-12-28 16:25:04 följande:
    . tack för svar, jag tror dock jag är gravid men du vet hur det är man letar o letar symptom så man tror man är galen tillslut ;)
    Aa sorry läste lite fel tolkade att du hade gått förbi bim och fått negativt :) men då kan du ju så klart vara gravid :)

Själv har jag bim den 3/1 och har molvärk, ont i bröstvårtorna och mår illa sedan 7 dagar efter äl. De ända som säger mig att jag kanske är gravid är illamåendet då brösten och molvärk hos mig brukar va pms.

Håller tummarna att du plussar snart :)
  • smulis85

Har för mig att första mensen efter p-piller är ingen riktig mens då man inte har äl innan den så du kan nog ha äl så tidigt efter den.

• smulis85
    Storstadsprincessan skrev 2015-12-29 11:22:57 följande:

Vill också gärna vara med. 30 år och tog ut min p-stav i maj, har försökt sen dess. Har Bim 3 dec och håller tummarna för att det lyckats denna gång.

Välkommen har också bim 3/1 :)
    Har du några symtom?
  • smulis85
    LisenB skrev 2015-12-29 12:53:24 följande:

Varför får jag inte med bilder på den nya appen?

Ja appen är inge bra med bilder ser typ inga av dem. Har aldrig använt äl-test själv men tror att sträcket ska vara lika tydligt som kontrollsträcket så skulle säga negativt. Men som sagt ingen expert alls.
  • smulis85
    Storstadsprincessan skrev 2015-12-30 11:36:01 följande:
    Tack :) Jag har fått väldigt mycket flytningar de senaste dagarna, och så tycker jag att jag känner mig mer trött än vanligt. Har du några tecken?
    Ja tyvärr för mycket tecken tror jag.

Ont i brösten, molvärk och illamående om jag inte ätit på ett tag. Men man får väll se ska testa imorgon :)
  • smulis85

Här var de antagligen bara pms som jag trodde fick minus på stickan idag :(
    Inväntar mensen om 3 dagar sen är det 3:e gången gillt hoppas jag.

Gott nytt år på er!!

• smulis85

Här kom mensen precis rätt dag idag så nu blir nästa bim runt 30/1 tredje försöket.

Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?