• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Zaxika skrev 2017-02-13 20:18:02 följande:

Vill önska alla en glad alla hjärtans dag! Hoppas på många små tickande hjärtan detta år :)

Tack det samma de hoppas jag också på <3
  • smulis85
    emzerus skrev 2017-02-15 08:03:19 följande:
    Tog ett nytt imorse men syna knappt nå alls. Kan ana nåt väldigt svagt men borde ju ha ökat lite iaf sen igår em... är säkert ingenting! :(
    Spännande! Håller tummarna!! Kan ju vara väldigt tidigt än om du inte vet när äl var så än kan du ju få starkare test! :)
  • smulis85
    allan84 skrev 2017-02-14 22:31:51 följande:

Jag är 32 (34 i år) min kille är 37.. Och vi har inte lyckats få plus än ????
    Idag fick jag utskrivet letrozol av gyn. Försökt i två år utan resultat.

Välkommen hit! Vad är letrozol och vad hjälper de till med? :)
  • smulis85
    emzerus skrev 2017-02-17 17:46:51 följande:

Tog ett cb digitalt imorse o fick inte gravid... 1timme senare var jag kissnödig igen o tog ett nytt predicor early o fick detta:
    Detta är ju mkt starkare än det igår så jag borde väl inte oroa mig för att jag fick "inte gravid" eller vad tror ni? 

Fick även provsvaren om immunologi o mina provsvar låg inom referensintervallet och var bra. Tydde inte på att mitt immunförsvar går till angrepp. När hon hörde att jag var gravid sa hon att jag kunde testa att få kortison o intralipiddropp iaf. men det skulle kosta oss 1600 kr att få droppet och det är en summa som betalas VARJE gång jag tar droppet i stockholm o det ska tas var 3e vecka fram tills v 20 minst. 

jag o min man diskuterade detta o kom fram till att inte göra den behandlingen denna gång utan att hoppas att progestron tillsamamns med Fragminsprutor helt enkelt ska göra susen för vårt lilla mirakel! <3

Ååå grattis solklart plus ju :) tror digitala inte är så känsliga så man kan få negativt på dem i början har jag hört.
  • smulis85
    kvinna29årskåne skrev 2017-02-23 20:07:02 följande:

Har försökt bli gravid 1,5år nu. Fick brev om utredning idag. Bmigräns 30.känns som en käftsmäll. Är arg och ledsen. Behöver gå ner 20 kg tills vi ska dit(två månader) hur jag nu ska lösa det?

Nej va tråkigt man blir ju deppad av att försöka bli gravid så då går man ju upp i vikt i alla fall jag :( känner med dig men försök gå ner så mycket du kan till datumet så kan de väll i alla fall ta blodprov och så tycker jag!!
  • smulis85
    Prinsessan skrev 2017-02-27 05:19:46 följande:

Hej.

Behöver er hjälp, kan detta verkligen vara sant??

LH- testet är bara för att visa var strecket isf skulle vara.

Har bara lyckats mysa EN gång den här månaden, 2-3 dgr innan positivt utslag på ÄL- test.

Det känns som om jag inbillar mig strecken?

Tagna på EM/kväll BIM +2

Ooo grattis!!!!
  • smulis85
    Zaxika skrev 2017-03-17 21:37:55 följande:

Hej, denna tråden har gått i vila. Jag har bokat en tid hos gynekolog om två veckor, ska då få hjälp att se hur mina äggstockar ser ut - jag vill veta om jag har PCO eller inte. Jag trodde det skulle vara lätt att bli gravid och vem vet, det kanske kommer ske spontant, bara man har tålamod. På ett sätt känns det skönt att det redan gått ett halvår med seriösa försök, för då är det bara halva tiden kvar innan man kan börja utredning. Inom 2 år hoppas jag att vår bebis är här <3

Hej ja vi är några som gått över till facebook istället. Skönt att kolla upp det kan jag tänka mig. Jag får utslag på äl test men verkar aldrig bli gravid hoppas på att jag ska bli gravid nån gång under detta år i alla fall annars får vi söka hjälp.
  • smulis85

Måste bara berätta att nu 1,5år senare fick jag mitt första + :) gråter av lycka!!!

• smulis85
    Zaxika skrev 2017-08-24 18:40:32 följande:
    Wow! Grattis :)

Försök att njuta av att ha plussat. Boka in ett tidigt ultraljud om du känner dig orolig. Lycka till med graviditeten :)
    Tack så mycket!!! :)
  • smulis85
    emzerus skrev 2017-08-25 11:37:27 följande:
    Stort grattis <3<3<3
    Tack!! <3 känns helt otroligt!!!
  • smulis85
    MaTik skrev 2017-08-25 13:59:03 följande:
    Åh grattis! Vad roligt att höra! Har följt dig bland olika trådar och så roligt att se någon lyckas efter att ha kämpat så! Du ger hopp!
    Tack söta du! :) ja det har varit kämpigt och hade nästan gett upp hoppet på att lyckas utan hjälp. Tror man ska ha lite tålamod men de är ju inte så lätt ;)
  • smulis85
    kvinna29årskåne skrev 2017-09-19 21:04:47 följande:

Var på ett andra besök igår för fortsatt utredning. Gjorde ultraljud och allting såg bra ut. Ska göra en spolning också om några veckor.

Det enda som läkaren tyckte var "" problemet " var mitt höga bmi. Behöver gå ner 5 kg till innan hon kan skicka remiss om IVF sedan kanske det dröjer 3 månader till innan vi får en tid dit.

Skönt att allt såg bra ut i alla fall :) hoppas du snart får ivf och blir gravid!!

Själv fick jag mf så tillbaka på ruta 1 igen :'(
  • smulis85
    Deni81 skrev 2017-09-21 11:30:07 följande:
    Hej! Men nej, skulle just gratulera dig. Så typiskt! Har du fått missfall tidigare? *krama om*
    Nepp de var första gången ja skit tråkigt att de hände men man får tänka att de faktiskt är kroppens sätt att säga till att de är nått fel.

Nu försöker vi igen denna månad och har redan massa känsla i magen som förra gången men det kan ju vara som så att kroppen inte ställt om sig riktigt ännu efter mf så vi får se är bara på äl+3-4 så men hade även mer känningar på ägglossningen denna månad.

Kul att det känns rätt med den nya mannen :) hoppas du får en liten snart då :)
  • smulis85
    emzerus skrev 2017-09-20 19:47:29 följande:
    Beklagar verkligen ditt missfall ???? *kram*
    Tack ja de är ju aldrig roligt men nu försöker vi igen och får hoppas att de inte tar lika lång tid!
  • smulis85
    kvinna29årskåne skrev 2017-09-22 14:17:14 följande:

är så ledsen och har gråtit massor. 

Var hos läkare i måndags för fortsatt utredning och dem hittar inget " fel" på varken mig eller min sambo. Hon ville att jag skulle gå ner 5 kg till för att hon ska kunna skicka in remiss om IVF. Sedan ska jag göra en spolning också. 

Nu kommer problemet. Pratade med en person i min omgivning efteråt och berättade detta. Fick en utskällning för att jag inte hade lyckats gå ner tillräckligt än så att jag kan bli gravid på naturlig väg. Hon Sa att jag skulle sluta helt med kakor, godis, läsk, onyttigheter. Och att där även fanns pulverdieter osv så att jag snabbt kunde gå ner i vikt. Men har lyckats gå ner 12 kg med viktväktarna redan och där kan man äta allt men inte alltid.  Hon förstod inte meningen med IVF om där nu inte var något fel på oss. 

finns det någon mer här inne som har gjort utredning och att det inte har varit något "fel" på er, men som ändå behöver göra IVF för att lyckas? 

Nu blir jag riktigt arg!! De personen har antagligen ingen vetskap om hur jobbigt och påfrestande det är att försöka bli gravid! Och nej du behöver inte sluta med alla godsaker, går också på viktväktarna och de fungerar fastän jag äter godis varje vecka, inte i massvis men lite för annars skulle jag må dåligt av det istället att jag inte skulle få unna mig någonting ibland.

Och även om det är så att allt ser bra ut tycker jag att du ska kunna göra ivf även om de inte hittar nått fel utan att folk ska bli sura, kan ju vara så att de är nått litet som inte fungerar som utredningen inte hittat och då blir de lättare med ivf.
  • smulis85
    Deni81 skrev 2017-09-21 19:35:26 följande:
    Konstigt nog så tror jag att jag skulle bli lite glad om jag fick missfall. Efter att ha försökt så länge och inte lyckats få minsta lilla plus så betyder ju det iaf att det har tagit sig en gång. Även om det inte är friskt så är det ändå ett lyckat försök. Om man kan säga så... låter kanske dumt, har ju inte varit med om det själv så.

Ja det känns bra med nya mannen! Hoppas ni också får en liten snarast!
    Så tänkte jag med innan det hände, så förstår dig helt och hållet, och ja känner en smula lättnad att jag faktiskt fungerar. Men har nu blivit så jobbigt när man känner att någonting saknas i magen för man knyter an väldigt fort i alla fal gjorde jag det. :( nu väntar man bara på denna känsla igen.

Har dess utom blivit känsligare så ägglossningen vart jätte smärtsam och nu efter äl stramar det på en gång i magen ner mot blygdbenet som jag kände när jag vart gravid föra gången men nu kom det direkt efter äl vilket jag tror bara beror på att kroppen inte fattat än att ställa om från graviditeten och inte att jag är gravid igen. Men vi får se om 7 dagar :) hoppas kan man ju alltid göra.
  • smulis85
    MaTik skrev 2017-09-22 13:44:36 följande:
    Jag plussade i tisdags, så jag är bara i vecka 5. Jättetidigt alltså. Polypen sitter i livmodern och hittades vid vår fertilitetsutredning, men den är ganska liten. Ska tillbaka dit för uppföljning nästnästa vecka, och då ska jag fråga lite mer om hur "farlig" polypen egentligen är för graviditeten.

Det kändes precis som vanligt innan jag plussade. Jag hade mensvärk som kändes exakt som vanligt och jag fick mina vanliga spottings, men de minskade och försvann helt vid bim. Sen hade jag ömma bröst också, men det brukar jag också ha innan mens. Så det enda som inte var som vanligt var att mensen inte kom när den skulle :)

Hoppas du plussar snart! De ska ju kunna överleva 4-5 dagar, så det skulle ju kunna gå den här månaden!
    Grattis!! Förstår din oro men det kommer säkert gå bra! Håller tummarna för dig!! <3
  • smulis85
    Deni81 skrev 2017-09-22 16:44:50 följande:
    Ja eventuellt kommer jag förstå mer när/om jag också får missfall. Har en kollega som nyligen fick MA och det verkar extra jobbigt när man trott att man varit gravid i 16 veckor men fostret hade dött i vecka 8. Och när kroppen dessutom inte ens sagt ifrån! Konstigt det där... och jag hoppas jag inte skrev nåt dumt Har ju aldrig känt känslan av att plussa så det är säkert speciellt! Och speciellt att förlora det hoppet.

Men din ägglossning och så kom igång som vanligt direkt efter? Det är ju väldigt bra! Hoppas så att du får plussa nu när du varit så nära.
    Ja den kom igång fick lite längre cykel typ 5 dagar var ju så tidigt i början av v5 så blev ju bara som en vanlig mens. Hade nästan mindre ont än vid mens men blödde mer men lika antal dagar. Ja ma är ännu jobbigare skulle bli helt knäckt om jag fick det.

Ja känslan att få ett plus är obeskrivlig när man kämpat på ett tag började störtböla hehe och fick sätta mig på golvet för att inte svimma darrade i hela kroppen. Får hoppas att jag snart får ha den känslan igen.
  • smulis85
    kvinna29årskåne skrev 2017-12-20 09:41:42 följande:

januari är det två år sedan vi började bebisverkstaden. Hade hoppats på ett litet mirakel och bli gravid till jul men idag kom mensen.:(

Har 2 envisa jäkla kilo kvar innan jag kan kontakta vården för att de ska skicka remiss om IVF..

Känns hopplöst just nu... Suck

Känner med dig denna månad är det 2 år sedan vi började har precis haft äl nu 4:e försöket efter mf:et har typ inge hopp kvar :(
    Bra jobbat med viktnedgången starkt jobbat!!!

Hur orkar man liksom? känner som dig hopplöst :(

Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?