• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

milja87 skrev 2017-01-25 09:02:28 följande:
    FrökenE1985 skrev 2017-01-24 10:42:54 följande:

Tror inte heller det har med månaden att göra. Och att brösten börjar ömma efter bim tror jag är ett bra tecken. Så spännande nu.

Tack :)

Jag testade negativt med två olika sorters test idag....

Riktigt tråkigt men så länge mensen inte kommer finns det hopp...
    Så klart om mensen inte kommit finns de alltid hopp! Håller tummat och tår!
  • smulis85
    Ruffs skrev 2017-01-24 13:16:41 följande:

Hoppar in här jag med. Min man 29 och jag 30 försöker för vårt första barn. Har försökt aktivt sen i somras.
    Nu är det Bim +4 dagar och morgonens test visade negativt.
    Har värk i magen och misstänker att mensen är på väg.
    Har ni några tips på vilka test som är bäst?

Hej! Har faktiskt ingen aning då jag alltid fått blankt på testen och aldrig varit gravid så alla har ju visat rätt för mig. Men håller tummarna för att du plussar snart :)
  • smulis85
    Ruffs skrev 2017-01-25 12:03:06 följande:
    Tack för tipsen. Idag var det två streck ett svagt och kontrollstrecket...ska köpa ett digitaltest och testa imorgon :D
    Ooo spännande ett plus är ju alltid ett plus hur svagt de än är :) så grattis!!
  • smulis85
    kvinna29årskåne skrev 2017-01-25 16:43:21 följande:

Då har jag ringt om utredning idag. Får se hur lång tid det tar innan vi får en tid.

Är det någon mer som väntar på utredning?

Hoppas de går fort så ni får veta om de ät nått som inte stämmer. Jag hade tänkt gå på utredning men sen ansåg jag att vi missat äl så många månader under året att jag väntar till hösten i alla fall.

Håller tummarna för att ni får hjälp och snart får ett plus!!!
  • smulis85
    emzerus skrev 2017-01-25 17:32:49 följande:

Nu är jag väldigt förvirrad här hemma... jag har känt mig väldigt gravid men fått negativa tester hittills. Brukar få svaga plus på äl+10 men inte denna gång. På äl+10 kom en ljusröd blodblandad flytning (efter sex) och sen har jag till o från fått lite brunt på pappret efter toabesök o tänkt att mensen är på g.

Brukar alltid ha 16 dagars lutealfas men efter mitt MA i höstas o skrapningen i oktober så har lutealfasen varierat lite. Igår på äl+13 tog jag ett CB plus på em o fick ett svagt plus... men imorse var det helt blankt. Nyss tog jag ett predicor early gravtest o fick ett svagt streck!

Väldigt rörigt inlägg o det är lika rörigt i mitt huvud just nu!

Ska såklart ta nytt test imorgon men blir så förvirrad över de bruna flytningarna o orolig att OM jag nu är gravid så är det redan kört...

Jag har haft många missfall o tar trombyl efter ägglossning o ska sätta in progesteron vagitorier o ta fragminsprutor direkt vid plus.

Någon som har en teori om blodet o de bruna?

Många som blöder i början av en graviditet utan att de är mf på g! Känner flera som har fått blödning vid bim så de är inte kört!! Håller tummarna på at plusset snart blir tydligt och klart!
  • smulis85
    Ruffs skrev 2017-01-25 23:19:35 följande:
    Jag vill gärna följas åt. Ert plus kommer snart <3
    Tog det digitala ikväll och pluss!!!!
    Sååååå glad<3
    Härligt va underbart!! Grattis!!!!
  • smulis85
    Lillen 84 skrev 2017-02-05 16:04:47 följande:

Hej!

Om någon orkat läsa så är det väldigt välkommet.

Behöver lite pepp.

Fick en cysta på ena äggstocken i september. Vilket ledde till en väldigt smärt och konstiga symtom.

Fick sedan missfall i oktober. Tror kroppen hade lite svårt att släppa horomerna. Då jag kände mig gravid och det fortsatte över nästa mens så jag hade 100 symtom och trodde jag blivit gravid igen. Nåväl man hoppas varje gång nu. Men denna gång testade vi med äl stickor . Och förra lördagen ca en vecka efter äl fick jag som ett hugg och stick i livmodern antar jag. Sen har jag haft molande värk till och från i några dagar. Sen på onsdagen bara pang bom tvärförkyld och helt slut och molvärken försvann. Tills igår då kom den tillbaka och jag har ont iovanför svanken. Och väldig vita och ibland vattniga flytningar.

Har bim idag eller imorgon. Men vågar inte testa än. Är 30 plus.

Tycker också det låter lovande! :) håller tummarna att mensen inte kommer!!!
  • smulis85
    emzerus skrev 2017-02-09 16:41:23 följande:
    Hemskt att man ska behöva bevisa något men jag förstår absolut din tanke! Man söker jag ju liksom inte till sjukhus för skojs skull... dåligt att du inte blir trodd på! Kram! <3

Ja längtan är helt galet stor! Det enda som finns i tankarna!! Någon dag ska vi alla få ha våra efterlängtade barn hos oss, jag bara måste tro på det för att inte bli galen! 
    Så tråkigt med mf :( beklagar verkligen. Hoppas ni kan få den hjälp ni behöver. Känner med dig har själv försökt i över ett år nu så de börjar bli jobbigt.

Absolut någon gång ska vi också få barn! Någonting annat är otänkbart!
  • smulis85
    emzerus skrev 2017-02-12 12:49:54 följande:
    Tack <3 ja någon gång blir det vår tur på Ett eller annat sätt! Håller verkligen tummarna för oss här i tråden!

Jag har fortfarande inte fått positivt ägglossningstest :( är idag på dag 18. Har aldrig haft äl senare än dag 14...vanligast dag 12. Har tagit varje dag o ibland flera tester men går sldrig glad gubbe. Började testa dag 9 så äl kan ju visserligen varit extremt tidigt denna månad. Men jag misstänker att äl uteblir. Känns skit att inte ens ga en chans denna månad :(
    Ja de är ju tyvärr så att man inte har äl varje månad utan kanske typ ca 10äl på ett år. Tycker också de är irriterande!!
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?