• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

FrökenE1985 skrev 2017-01-17 00:18:04 följande:
    Har beställt vitaminer nu som innehåller något (kommer ej på vad det heter) som ska vara bra om man har problem med sköldkörteln, vilket jag har, som jag hoppas ska hjälpa. Samma sak där, vården tycker att värdena ser okej ut, bara för att de ligger inom referensintervallerna. Men de är uppenbarligen inte bra för mig individuellt men det ser dom inte. Tror jag behöver något som sänker mitt immunförsvar för att det ska fästa ordentligt. Nu står hoppet till vitaminerna. Att man ska slippa se ett streck som sedan förvinner lika fort.

Och snart måste det vara våran tur. Livet får bara inte vara så orättvist som det känns just nu!
    Håller tummarna för att de vill stanna nästa månad!! Många kramar!
  • smulis85
    FrökenE1985 skrev 2017-01-18 10:37:42 följande:
    Tack! Förhoppningarna är dock inte så höga då jag troligen har äl under semestern som karln inte är med på. Men han har iaf insett att man inte kan pausa försöken bara för att inte riskera en nov/dec bebis. Det ville han först men efter en diskussion igår så sa han det spelar ingen roll.
    Nä så tänkte jag nästan förut om att jag ville inte ha en januaribebis då vi är så många som fyller då i släkten men nä nu bryr jag mig inte alls nu hoppas jag på det istället. Jag vill bara ha min bebis!!!
  • smulis85
    Hitgirl skrev 2017-01-18 15:07:22 följande:

Kör någon mer med CB dubbel hormonindikator? 
    Min började blinka för 4 dagar sedan.. har gjort "DET" 2 av dessa dagar (varannan dag) Flört och imorse blev det en fast gubbe... = ÄL ska ske inom 24-48 h... Dock hade den kanske kunnat bli fast redan igår, om jag hade gjort testet 2 ggr (en gång på morgonen, då det blinkade, och senare på EM om jag gjort om det..) Det är bara så svårt att veta NÄR ägget kommer släppa, trots att testet nu säger att ÄL är igång.. Trots att vi varit flitiga även idag, så undrar man ju om det räcker. Kanske släpper inte ägget förrän imorgon, trots fast smiley idag.. och då tar det ju lite tid innan ägget (eventuellt) befruktas, så då kanske dagens säd (Skäms) inte är pigga nog fram tills dess.. haha.. man blir ju lite galen på den här ovissheten. Hade varit så mkt enklare om någon bara kunnat säga, att nu, exakt nu, är det allra störst chans för att det blir något om ni gör det :)) Sen gör jag ju Det gärna ändå.. Men hade ju samtidigt varit fint om man lyckats pricka rätt också =) 

Kör inte med dem så kan tyvärr inte hjälpa dig där kör äl-stickor från gravidkollen och de är usla! Förra månaden fick jag inget positivt test alls och gången innan de fick jag det samma dag som ägget antagligen släppte om man kollar med temphöjningen. Litar mer på tempen än på testen faktiskt om man inte får feber så klart. Har precis lika många dagar från temphöjning till mens de två månader jag har tempat så föreslår de om du inte redan tempar.
  • smulis85
    polly82 skrev 2017-01-20 07:52:22 följande:
    Jag håller med! Jag kan fixa det;)
    Jag skulle också vilja vara med i en grupp med lite "äldre" som försökt ett tag. Men tycker de är lite läskigt med Facebook då jag absolut inte vill att någon bekant ska få reda på att vi försöker.
  • smulis85
    polly82 skrev 2017-01-20 07:52:22 följande:
    Jag håller med! Jag kan fixa det;)
    Skrivit ett meddelande till dig men vill veta att de kommer fram innan jag ger ut en massa uppgifter så de inte kommer till fel person ;)
  • smulis85
    emzerus skrev 2017-01-20 14:51:48 följande:

Hej! Hoppas att det är okej att jag hoppar in i den här tråden :) 
    Jag o min man har försökt länge nu att få vårt första barn (sen september 2014) men ingen lycka än :( Jag är 33 o min man 37. Är idag på äl+9 o har bim den 27 januari. 

Absolut välkommen hit! :)
  • smulis85
    milja87 skrev 2017-01-23 12:05:46 följande:

Nu är min mens 1 dag sen, jag testade - senast i onsdags så det kan ju ha varit allt för tidigt.

Men igår jobbade jag hem från NY och eftersom det var söndag hann det gå 9 h efter att vi landade i Stockholm innan jag var hemma (lite flyg) Alltså var jag vaken i ca 29-30 h..

Så jag tror mensen är sen pga det :(

Har fortfarande noll känningar på varken mens eller något annat. Vågar inte hoppas....

Håller tummarna stenhårt!!!
  • smulis85
    milja87 skrev 2017-01-23 15:08:30 följande:
    smulis85 skrev 2017-01-23 14:21:52 följande:

Håller tummarna stenhårt!!!

Tack! Va söta ni är :)

Kom förresten på att jag fick mens samma dag som jag landade från USA sist (på julafton..) Så att den är sen pga tidsskillnaden är inte lika logiskt längre :)

När skulle ni ha testat? Ikväll, eller imorgon?

Är på dag 31 idag. Min normala cykel är på mellan 28-29 dagar
    Haha skulle nog ha testat igår om de va jag ;) men är väll säkrare att testa med morgonurin har man ju hört :)
  • smulis85
    Prinsessan skrev 2017-01-23 16:31:27 följande:
    Jag vill gärna vara med, men är lite "rädd"...

Vad gäller för regler om "sekretessen" i gruppen?

Jag menar, i händelse av att man känner någon i gruppen, det är så känsligt att försöka, jag skulle personligen inte "outa" någon utanför den hemliga gruppen, men är ändå rädd att det skall bli en snackis utanför gruppen...

Kanske en dum fråga...

men jag hardinumenterade svårigheter och tycker frågan om "när skall ni skaffa barn?" är då himla jobbig... :(
    Jag är med i gruppen och är också orolig för sådant. Men tror nog att alla håller tyst då vi sitter i samma sits. Så tror ingen kommer säga nått inte ena min man vet att jag är med i gruppen.
  • smulis85
    milja87 skrev 2017-01-24 10:19:36 följande:
    smulis85 skrev 2017-01-23 16:13:09 följande:

Haha skulle nog ha testat igår om de va jag ;) men är väll säkrare att testa med morgonurin har man ju hört :)

Ingen mens här än, men jag har fortfarande inte testat !!

Inte likt mig men jag väntar lite till. Vet hur otroligt besviken jag kommer bli...

Är på bim+ 2 3 eller 4 eller dag 32. Igår började brösten ömma rejält. Första gången den här månaden.

Tittade tillbaka i min mensapp, och i januari förra året var min cykel 34 dagar. Kan det ha ett sammanhang? Lång mens cykel 1 gång per år?
    Tror nog inte de har med månaden att göra. Att brösten ömmar nu är ju ett bra tecken :) håller tummarna!!!!
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?