• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Hitgirl skrev 2017-01-09 17:53:38 följande:

Hej,

Har under två kvällars tid lyckats plöja mig igenom alla 102 sidor... 

Hoppas ni som började redan i start för ett år sedan får ett efterlängtade plus snart.. Alla ni andra tjejer också.. Inklusive mig själv!

Är 29 men blir 30 år detta år. Sambon är 33.. Slutade med mina p piller i början av december och fick min pillerblödning. Sedan följde oro över när nästkommande mens skulle komma, men den kom igång av sig själv efter 31 dagar.. Så nu är det bara till att börja försöka..! Hade SÅKLART förhoppningar om att inte ens hinna få min första mens, utan bli gravid med en gång.. Men är oerhört glad ändå över att mensen åtminstone kom igång som den skulle.. 

Jag har precis beställt Clearblue dubbel hormonindikator - ÄL test, och tänker börja med det om ca 1 v eller så.. Min mens är inne på sista dagen idag... Själv har jag inga barn sedan innan, men sambon har.. Glad

Blev olyckligt gravid då jag var en sisådär 6 år yngre än vad jag är nu, efter bara 2 veckors ppillerstopp (lång historia..). Var väl redo att bli mamma redan då, men dåvarande pojkvännen ville inte ha några barn, och jag ville helt enkelt inte sätta ett barn till världen med en pappa som inte ville.... Hemsk upplevelse.

Så nu hoppas jag att "karman" inte är ute efter mig och att jag nu inte kan bli gravid :( Men jag har blivit äldre, och ser det inte alls som nån garanti att det skulle gå fort för mig den här gången också, särskilt inte nu när alla förutsättningar är rätt och jag inte önskar mig något annat hellre än detta.. 

Välkommen hit :)
  • smulis85

Idag åkte tempen ner en bit så imorgon dippar den nog totalt och mensen kommer visste ju de så känns faktiskt inte jobbigt alls för en gång skull räknade också ut hur många gånger vi prickat äl om man ser genom tempen och då är de inte jätte konstigt att inget har hänt än.

Träffat äl prick 3 gånger, 3 gånger sex 1-2 dagar innan och 4 gånger 3-5 dagar innan.
    Ska alltså inte lita på äl- testen utan kroppen och tempen tror jag då äl testet visar positivt för mig samma dag som äl eller dagen efter haha

• smulis85
    FrökenE1985 skrev 2017-01-09 20:45:41 följande:

Bim-2 och hoppas så mycket att man får det där plusset som stannar. Feberkänsla i flera dagar men ingen feber och mensvärk igår kväll och nu. Igår högg det till ordentligt ett par gånger. Ingenting på dagen. Törstig konstant och jättetorr hud, så den spricker på händer och fingrar trots att jag smörjer in händerna flera gånger om dagen. Brösten ömmar lätt och bröstvårtorna är superkänsliga. Mens eller plus på g, det är frågan. Vill bara veta NU, eller ja helst igår redan.

Anar nått ytterst svagt på test både inom tid och när det torkat. Använder testlagrets sticker denna gång. Inbillning, "spök" eller växande plus? Så många frågor som bara tiden kan ge svar på. Vad otålig man blir.

Håller tummarna för att plusset kommer för dig :) ja man är alltid otålig så jävla jobbigt. Men känner mig faktiskt lugnare nu när jag tempar känns som jag fått mer kontroll på nått sätt
  • smulis85
    FrökenE1985 skrev 2017-01-09 21:52:00 följande:
    Jobbiga med tempningen är när kurvan är fin och plusset ändå inte dyker upp. Slänger in min kurva också. Har tempat dubbelt, både munnen och vaginalt.
    ja den ser ju lovande ut så här har min kurva sätt ut dessa två månader jag tempat har aldrig kommit över 36,7 men har alltid tydlig temphöjning vid äl

• smulis85
    FrökenE1985 skrev 2017-01-09 22:35:56 följande:
    Din kurva påminner tyvärr om mina kurvor där jag inte fått en tillstymmelse till "spök-streck" ens. Min nuvarande kurva ser ut som mina "kemisk grav/mf-kurvor". Tycker vi förtjänar våra plus nu.
    Ja jag tycker också det!
  • smulis85
    FrökenE1985 skrev 2017-01-11 17:35:22 följande:

Bim idag och svagt plus på Lloyd's. Hoppas så otroligt mycket att det stannar denna gång!

tempen ser ju bra ut :) håller tummarna stenhårt!! :)
  • smulis85
    royce skrev 2017-01-10 15:12:55 följande:

Konstigt hur tiden mellan BIM smyger sig fram när man väntar på plus... annars så känns det som att en inte gör annat än har mens :D
    ÄL+1 idag och jag vill redan blev testa, haha! Kanske måste stå ut några dagar till ;)

haha ja de går alltid väldigt långsamt :)
  • smulis85
    The__Rose skrev 2017-01-11 16:05:24 följande:

Trodde jag skulle ha ägglossning på söndag! Men fick under dagen som mensvärk, tog ett test nyss och fick glad smiley så har precis smsat sambon att vi måste mysa ikväll :P känns alltid lika sexigt att göra det! Bara hoppas det inte är försent! :(

nä de borde de ju inte vara har dock upptäckt att jag får positivt samma dag som ägglossning på mina dåliga äl stickor fast de egentligen ska ske innan äl. jag säger aldrig till sambon när jag har äl blir sån prestationsångest då eftersom han vet att jag är en lipsill :P
  • smulis85
    The__Rose skrev 2017-01-14 00:05:05 följande:

Och så börjar väntan på BIM!

Hur går det för er alla?

Här kommer snart mensen vara slut så väntar på ägglossning. Nu har mannen börjat jobba igen så kan ju bli svårt att pricka tyvärr :( tror jag ska ha äl på en måndag eller tisdag men hoppas på en måndag då kan vi ju i alla fall mysa på söndagen :)
  • smulis85
    Livethänder skrev 2017-01-18 09:30:00 följande:

Hej alla!

Ny här på FL :)

Är 32 år och inne på försök 9.

Det verkar gå trögt men är samtidigt medveten om att 1 år räknas som "normalt".

Välkommen hit :)
    Ja de verkar trögt själv är jag på försök nr 14 tror jag nu men vet att jag missat flera stycken försök så man kan nog säga försök 8-10 ;)
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?