Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?
Hej,
Har under två kvällars tid lyckats plöja mig igenom alla 102 sidor...
Hoppas ni som började redan i start för ett år sedan får ett efterlängtade plus snart.. Alla ni andra tjejer också.. Inklusive mig själv!
Är 29 men blir 30 år detta år. Sambon är 33.. Slutade med mina p piller i början av december och fick min pillerblödning. Sedan följde oro över när nästkommande mens skulle komma, men den kom igång av sig själv efter 31 dagar.. Så nu är det bara till att börja försöka..! Hade SÅKLART förhoppningar om att inte ens hinna få min första mens, utan bli gravid med en gång.. Men är oerhört glad ändå över att mensen åtminstone kom igång som den skulle..
Jag har precis beställt Clearblue dubbel hormonindikator - ÄL test, och tänker börja med det om ca 1 v eller så.. Min mens är inne på sista dagen idag... Själv har jag inga barn sedan innan, men sambon har..
Blev olyckligt gravid då jag var en sisådär 6 år yngre än vad jag är nu, efter bara 2 veckors ppillerstopp (lång historia..). Var väl redo att bli mamma redan då, men dåvarande pojkvännen ville inte ha några barn, och jag ville helt enkelt inte sätta ett barn till världen med en pappa som inte ville.... Hemsk upplevelse.
Så nu hoppas jag att "karman" inte är ute efter mig och att jag nu inte kan bli gravid :( Men jag har blivit äldre, och ser det inte alls som nån garanti att det skulle gå fort för mig den här gången också, särskilt inte nu när alla förutsättningar är rätt och jag inte önskar mig något annat hellre än detta..