• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Grodan86 skrev 2016-12-28 19:16:42 följande:

Tack snälla! (Hur svarar man på inlägg via mobilen?!)

Håller tummarna för er båda!!

Hur länge har ni andra försökt bli gravida?

Finns som ett kugghjul som man klickar på sedan citera :)
  • smulis85
    Frkmaria skrev 2017-01-02 12:47:12 följande:

Efter aktiva försök i 14 månader, utan skydd i 22 månader och en otroligt tuff graviditet kantad med allt ifrån uvi, diabetes, för höga tsh-värden och foglossningar from hell kom min pojke till världen för en vecka sen. Håller tummarna för att ni också får uppleva detta! Ge inte upp! Vet att det är tufft och motigt och att man hatar den jävla mensen som dyker upp trots idogt försök men jag hoppas innerligt ni slutligen får uppleva detta! Heja er och er kämparglöd! <3

Grattis till pojken!! <3
    Härligt att höra om lyckliga slut :)
  • smulis85
    The__Rose skrev 2017-01-02 14:17:44 följande:

Hoppar in här! :)

Blev 30 i september och samma dag slutade jag med P-piller. Tog typ bara 1 månad sen hade jag regelbunden mens. Trodde verkligen jag skulle plussa på nyårsafton men fick mens istället!! :(

Så nu blir det väntan på äl och hoppas det går vägen denna månad!

Välkommen hit håller tummarna för dig :)
  • smulis85

Haha slår tydligen aldrig fel längre pms med svin ömma bröst och lite molande i magen.

Förstår inte de här har inte gått på p-piller på 4 år och förut innan vi började försöka hade jag kanske ont i brösten av pms en gång per år. Undrar varför de blir så när man börjar försöka är kroppen så knäpp att hjärnan signalerar till kroppen att nu kanske man blir gravid och kroppen går då igång på högvarv.?

• smulis85
    The__Rose skrev 2017-01-03 23:25:14 följande:
    Förmodligen! :/

Tyckte jag hade så många symptom på att jag var gravid, ömma bröst, molande värk, trötthet, illamående. Men det var väl för att jag så gärna ville ha ett plus på nyårsafton!

Hjärnan och kroppen kan verkligen spöka till det för en!
    Ja de är så irriterande trodde de också de första gångerna nu börjar jag tro att när de väl blir något kommer jag inte känna ett smack före bim hehe ;)
  • smulis85
    The__Rose skrev 2017-01-04 22:17:34 följande:
    Hahaha Nää förmodligen inte!

Hur går det för er? Väntar du på BIM, ÄL?

Själv tog mensen precis slut så nu väntar jag inte ÄL! Vilket borde ske runt nästa helg!
    Väntar på bim men är nästan 100 på att de inte blir nått då vi bara lyckades få till det 3 dagar innan äl. Och som sagt ont i brösten o skit hehe bim den 10:e
  • smulis85
    Grodan86 skrev 2017-01-08 08:07:49 följande:

Nu hoppas jag bara plutten vill stanna kvar i 9 månader.

Grattis!!!! :)
  • smulis85
    milja87 skrev 2017-01-08 13:41:40 följande:

Känns lite deppigt just nu. Både jag och min sambo åkte på tidernas influensa den här veckan. Vi blev sjuka i tisdags kväll, på onsdagen fick jag positiva äl tester. Sex var inte på tal en gång..

I fredags hade jag äl ont och då lyckades jag "övertala" min sambo om att försöka.

Då hade jag egentligen redan gett upp för den här månaden. Men så igår kväll fick jag rikliga äl flytningar (första gången den här perioden) Och vi myste igår kväll (mellan hostattackerna)

Äl testerna var starka (men ej fullt positiva) igår och i fredags. Ska ta ett test till strax tänkte jag.

Blir så himla deppig och besviken för att vi blev sjuka, jag har liksom tagit ut semesterdagar baaara för att jag skulle va hemma den här gången :(

Så typiskt men ni kanske prickade i alla fall då så hoppas de inte gjorde nått att ni va sjuka. Håller tummarna!!
  • smulis85

Bim på tisdag och fått me mensvärk så den kommer nog som planerat tempkurvan är precis lika som föra månaden också.

Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?