• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

milja87 skrev 2016-12-17 20:11:53 följande:

Är på äl+8 idag och tog ett äl test för skojs skull. Det blev två starka streck ! Vill inte ta ut nått i förskott men är inte detta ganska lovande?

Åkte hem från jobbigt i torsdags pga kraftigt illamående och noll matlust. Var frusen och svag i kroppen när jag kom hem. Var helt säker på att jag hade åkt på nån slags magsjuka men min sambo har inte blivit sjuk och det enda jag känner av nu är ett illamående som är där konstant.

Jag har antecknat mina cyklar ganska slaviskt de senaste 2 åren och detta är första gången som illamåendet är så starkt och kommer så tidigt efter äl. Usch vill inte ta ut nått i förskott men just nu känner jag mig hoppfull.

Vad tror ni?

Låter ju lovande är ju många som får utslag på äl-testen vid graviditet :)
  • smulis85

Asså dumma kropp!! Har haft ont i brösten från innan äl föra perioden till 2 dagar in på mensen sen börjar de igen nu 2 dagar efter mensen inte jätte ont men de spänner lite då o då. Har nog fått nån jädra hormon knäpp haha. Hoppas på att äl kommer som de ska i alla fall.

• smulis85
    Etude skrev 2016-12-22 11:57:08 följande:

Tillbaka igen efter en liten paus :) Jag väntar på Bim nu, den är beräknad till 29/30 någon gång. Men jag är så otålig! Vill veta nu!! Är så dum för trots att jag vet att ägget inte ens har fäst om det nu skulle ta sig denna månaden så har jag redan slösat gravtest.. Varför liksom?! Hjärnan säger "nej, ta inte det" och så sitter jag ändå och kissar på stickan.. Suck hehe! Hur går det för er andra? :)

Välkommen tillbaka :) håller tummarna för dig
  • smulis85

Här verkar ägglossning ske tidigare än vanligt äl flytningar nu och sexat varannan dag sen mensen sluta så ska fortsätta så tills äl är över förhoppningsvis tempade dock inte imorse och inget äl test heller så får se imorgon :)

• smulis85
    milja87 skrev 2016-12-26 21:05:21 följande:

Jag fick min mens två dagar tidigt den här gången, på julafton...Kändes så j*vla orättvist och ledsamt men jag blev mest matt, orkade inte reagera på det.

Men blev lite tacksam också, för att den kom 2 dagar tidigt. För det betyder att jag har större chans nästa äl (6 januari, samma dag som jag ska flyga till NY istället för samma dag som jag kommer hem)

Fick nu i jul också veta att flera jag känner väntar barn, blev såklart glad för deras skull men lite ledsen också..

Trist med mens :( håller tummarna för nästa månad! Ja de känns som alla har små bebisar eller är gravida =/ man har rätt att känna sig ledsen tycker jag...
  • smulis85

Skit också tror jag har äl idag och mannen fick prestationsångest igår :( får se om de lyckas idag annars får jag leva på hoppet att sexet på natten på julafton räckte alltså 3 dagar innan äl =/

• smulis85
    Grodan86 skrev 2016-12-27 20:20:48 följande:

Hej!

Ny här på FL men har följt denna tråden ett tag.

Tog ut spiralen i slutet av september i år och fick plus på stickan i i slutet av oktober. Lyckan varade dock bara i nån vecka och i vecka 6 konstaterades ett missfall på VUL.

Vi pausade en mens, men nu hoppas jag på ett nytt puls, bim runt 6-8 januari.

Det är ingen i vår omgivning som vet om missfallet eller att vi ens vill bli gravida, så känns skönt att kunna skriva av sig. Maken är mer "det löser sig" än vad jag är.

Välkommen hit!
    Beklagar missfallet inte alls kul :(
    Män verkar ta de lite mer chill än vi kvinnor inte ens efter 1 år börjar min fundera på att de skulle vara nått konstigt med de. De löser sig liksom ;)
  • smulis85

Då har jag nog haft äl tempen steg idag. Inga förväntningar denna gång då eftersom vi bara lyckades sexa 3 dagar innan =/

• smulis85
    Etude skrev 2016-12-28 08:47:14 följande:
    Det kan räcka! :) Min temp störtdök imorse och nu har jag fått fruktansvärd mensvärk så 2016 var inte vårt år. Hoppas på en massa plus här 2017 istället!
    Jo jag vet men känns som att de inte kommer gå har lite väl mycket hormoner i kroppen just nu så bröt ihop stackars mannen vart helt förtvivlad.

Tråkig att tempen dök håller tummarna att nästa år är vårat år :)
  • smulis85
    polly82 skrev 2016-12-28 12:18:29 följande:
    Usch, så jobbigt när känslorna stormar och man vet att man inte kan göra mer än försöka och hoppas på det bästa! Håller tummarna för ett plus snart!!!

Själv är jag BIM -2 men känns som mensen är på väg. Fan!
    Ja just då känns de som hela världen är emot en men idag kan jag se realistiskt på det ;)

Fy hatar den där känslan av att jaha snart kommer mensen en månad till utan resultat :( håller tummarna för er också :)
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?