• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

FrökenE1985 skrev 2016-12-09 15:01:48 följande:

Bim idag tyckte mig se svagt på RFSUs test. Men inget som fastnar på bild. Inväntar mer test som ska komma med posten idag. Hållt mig i 6 timmar nu så nu får posten gärna komma.

Hur går de för dig? Nått starkare sträck?
  • smulis85

Har fått mensvärk ganska mycket nu äl+10 så ser ju inte så ljust ut denna månad heller men skit ont i brösten också kunde knappt duscha haha :p

• smulis85
    FrökenE1985 skrev 2016-12-11 21:03:07 följande:
    Bara svaga streck, så verkar inte bli nått varaktigt denna gång heller.

Symtomen blir dock värre och värre så jag är helförvirrad just nu.
    men va jobbigt håller tummarna för dig i alla fall!!
  • smulis85
    FrökenE1985 skrev 2016-12-12 17:51:41 följande:
    Tror jag fått en förklaring till svaga skuggor och grejer på testen. Antagligen på tok för tidigt. Hade nog äl 6dagar senare än jag först trodde.
    Oj ja de finns de ju bra med hopp där :) fick negativt gravtest igår äl+11 så tror nog min mens kommer om två dagar. Har dock jävligt ont i brösten brukar ibland vara öm men nu är jag så öm att de gör ont hela tiden inte bara vid beröring.
  • smulis85
    FrökenE1985 skrev 2016-12-13 20:30:09 följande:

Ber om ursäkt. Känns som att jag spammar alla trådar. Men ser ni vad jag ser. Övre bilderna är tagna 3min efter dopp, med och utan blixt. Den nedersta är efter tiden.

hehe blir lätt så :) jag kan tyvärr inte säga at jag ser så mycket på bilderna, men vet ju hur svårt de kan vara att fota äl-test som faktiskt har starka sträck så de betyder inte att det inte finns nått sträck där.

håller tummarna!!
  • smulis85
    kvinna29årskåne skrev 2016-12-13 22:14:43 följande:

Denna månaden får bli en chansning utan ältest.. Har inte haft orken att tänka på det bara. Har haft mycket annat i tankarna . Så får se vad som händer nu när jag inte använder det. Kanske det blir ett positivt test. Hoppas hoppas

ibland är de nog bra att skippa man blir ju så jädra låst på dessa tester och allt runt omkring. känner att hela detta år gått åt till att hoppas och blivit krossad. Känner dock nu denna månad att tempning var min grej då jag fick mer koll jag fick svart på vit när äl inträffa så jag vet att vi pricka och nu håller tempen på att gå ner från äl+11 så nu behöver jag inte hoppas mera vilket gör de lite lättare tycker jag.
  • smulis85

jaha här kommer mensen igen då :( men kände de på mig så känns inte jätte jobbigt denna gång :) Då hoppas jag att 2017 är mitt år!!!!! :)

• smulis85
    November83 skrev 2016-12-14 21:42:26 följande:

Äl idag och bra på sex fronten. Hoppas!!!! Tredje gången gillt? <3

Håller tummar och tår! :)
  • smulis85
    Malina1234 skrev 2016-12-16 10:54:47 följande:

Hej!

Jag o min sambo är båda 31 och bestämt oss för att det är dags för barn :)

Jag slutade med p-piller (Cerazette) i mitten av september och har haft två ÄL sen dess. Blev gravid redan på andra ÄL, testade positivt 7/12. Tyvärr fick vi missfall 13/12, i vecka 6. Har precis repat mig mentalt och bestämt mig för att nu försöker vi igen.

Så vi får se hur snabbt ÄL kommer igång igen, verkar variera väldigt!

Har kört med ÄL-test eftersom jag alltid haft så oregelbunden mens, plus att jag har ett starkt kontrollbehov haha gillar att ta testen o räkna o kalkylera ;)

Välkommen hit!
    Jätte tråkigt med missfall beklagar verkligen :( hoppas du snart blir gravid igen! lite olika i tråden här hur länge vi försökt, själv har jag försökt 14 månader utan resultat. Men har även en man som arbetar på annan ort så de blir lite krångligt att pricka äl då, tror vi ska försöka i alla fal 1/2-1år till innan vi söker hjälp :)

Började tempa föra månaden och enligt tempen har jag äl samma dag som äl-testet visar positivt vilket gör att jag i så fall missat äl flera gånger än jag trott från början då jag tänkt att äl kommer 1-2 dagar efter positivt test. knasigt knasigt men men bara att kämpa på ;)

• smulis85
    Zaxika skrev 2016-12-19 07:23:18 följande:

Tack snälla för era svar...

Ja, jag hade bara tittat på apoteket, men har beställt 40 st äl stickor nu från nätet. Funderar även på att köpa en örontermometer?

Känns faktiskt vettigt att försöka ta reda på om man har ägglossning, för om inte ens har det så måste man ju kunna få igång den på något sätt?

Om du ska ha termometer för ägglossning så rekommenderas nog inte örontemometer då den inte är så tillförlitlig fins sådana man tar i mun med 2 decimal rekommenderar starkt en sådan. Speciellt då som med mig min temp ökar bara 0,2 vid ägglossning så kan vara svårt att upptäcka med 1 decimal :)
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?