• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

heel skrev 2016-11-25 04:16:29 följande:
    Grapefrukt har jag läst att en del använder här på familjeliv, hur ska detta hjälpa säger dom?
    Det ska hjälpa genom att öka äl sekretet sedan har jag också läst att fertilisering kliniker utomlands rekommenderar att dricka eller äta grapefrukt. Finns också de som säger att man ska sluta äta vid äl för att det ökar risken för missfall. Tror egentligen inte på detta men vad gör de att försöka en månad liksom. :p
  • smulis85
    milja87 skrev 2016-11-24 21:56:39 följande:

Jag fortsätter heja på er tjejer.

Själv testade jag negativt idag, 4 dagar tidigt men har ändå tappat hoppet helt.

Däremot laddar jag för nästa äl! Och då har jag några smällkarameller på g hehe

1. Jag har s e m e s t e r! Innan, under och efter äl!

2. Både jag och min sambo ska ge bisolvon en chans

3. Jag tänkte beställa lite saker att "krydda sänghalmen" med i för tidig julklapp till mannen. Tror att det kan få oss att tänka mindre på allt av graviditet etc

Bara för att jag har en sån fin plan så är jag väl redan gravid den här månaden :P

Härliga planer har också faktiskt tänkt överaska mannen med lite saker till jul för att piffa upp sexet lite och visa att jag inte bara är ute efter hans spermier :p
  • smulis85

Tråkigt med alla som fått mens :( har aldrig hatat mensen så mycket i hela mitt liv som nu förtiden! Håller tummarna att alla ni plussar nästa månad!

Själv har jag inte haft äl än. igår fick jag ett helt negativt äl test och idag jätte jätte svagt så antar att äl kommer som beräknat runt lördag. Mannen och jag myser på för fullt redan nu och ska bara vara borta en dag denna vecka så sexar så mycket vi orkar och har lust :)

• smulis85
    aegd skrev 2016-11-30 13:33:27 följande:

Hej! Nu hoppar jag in här, följde tråden för 1år sedan utan att skiva något, och nu har jag plöjt igenom alla sidor.

Är nyss 29år fyllda, mannen är 32år. Vi har försökt i 20månader utan resultat. Har en normal och regelbunden cykel, vid cellprovskontroller/gynundersökning har de alltid sagt att allt ser bra ut. Dock beskyller jag mig själv, överviktig och har stundvis levt ett väldigt hårt liv. Blev gravid med ett ex då jag var 23, enda positiva testet jag fått men han tvingade mig till abort, är både glad och ledsen över det. Oroar mig även över att det kanske kan vara mannens fel till viss del, han hade en kula som inte ville ramla ner av sig själv, dessutom kör han lastbil hela dagarna i norrland med rumpvärmen på=/

Jag körde utan p-medel i säkert 3-4år innan jag blev gravid med exet, visserligen bytte jag också partner under den tiden. Men jag har ju kunnat bli gravid, vägde dock 25-30kg mindre då men fortfarande överviktigt. Sambon har aldrig gjort någon gravid, men han har ej heller försökt förens vi började för 20mån sedan.

Jag kör med ett antal appar som alla verkar visa äl/bim rätt, kört med ältest i perioder å det verkar stämma med apparna. Denna månad och månaden innan har jag kört med progesterall kräm då jag kände att jag måste prova något nytt och jag ansåg att jag hade pms ganska direkt efter äl. Förra månaden flyttades pmsen så den började ca 5dagar innan bim. Denna månad har krämen inte gjort sådan stor skillnad, men jar en annan molsmärta än vanligt, känns annorlunda i brösten samt att mitt sömnmönster har förändrats totalt, sover bara varannan natt, inte varit med om något liknande. Så hoppas att det kanske kan ha tagit sig denna gången. Har bim runt 5-7/12.

Vet inte vad jag ska göra om inte detta lyckas, kommer inte få någon hjälp av vården pga mitt bmi, känner inte att jag och ekonomin orkar med en privat utredning. Kom till en insikt under äl som fick mig att bryta ihop totalt, vi har försökt i 20månader under denna tid har 6st personer i våra familjer (längsta släktband-kusiner) fött 8st barn. Värst var när syrran min som är 7år äldre än mig annonserade under påskhelgen att hon var gravid och beräknad på min födelsedag.

Ja, detta blev en lång novell. Men nu vet ni vem jag är, fråga om ni undrar något=) Det jag hoppas på att få ut av att vara här är 1: en bebis=) 2: stöd och råd då marken dras undan under ens fötter varje månad.

Du är varmt välkommen hit!
    Tråkigt att de inte verkar fungera för er tycker faktiskt de kan göra utredning även om man har högt bmi de kan ju faktiskt finnas andra orsaker till att man inte får barn. Har också lite övervik på 10kg som jag fått detta år pga att jag mått dåligt och för att jag slutade snusa när jag började försök få barn.

Det är jobbigt när alla runt omkring blir gravida och får barn. Dock fick jag förhoppningar på att man kan bli med barn efter lång tid då min bror nyligen blev pappa och de hade kört oskyddat i 8 år så de trodde inte de kunde bli gravida. :)

Många kramar till dig och håller tummarna att du plusar snart!
  • smulis85

Visst verkar detta äl-test vara positivt eller kanske blir till imorgon? en gnutta ljusare än kontrollsträcket men tycker de typ är lika starka.

konstigt nog har jag inte fått min vanliga älflytning än =S trodde jag skulle få mer av grapefrukt men icke haha. kommer ha bim runt den 17:e.  
  • smulis85

jag skrev för fort äl flytningarna kom igår kväll :P negativt äl-test idag tror faktiskt jag har äl idag dock tycker tempen att jag hade äl igår den gick från runt 36,17 i två veckor typ till 36,42 idag ska bli spännande och se vad tempen säger imorgon.  ;)

Har även känningar i äggstockarna från igår så ska nog lita på min kropp. Kul och spännande att tempa dock och alltid tagit tempen kl 7 varje morgon när klockan ringer.

• smulis85

Jaha då var det 1år sedan jag startade denna tråd! Tycker faktiskt att de borde vara våran tur att plussa då!

äl+6 idag har haft ömma bröst sen innan äl och lite stick då o då i tjejmagen.
    tycker tempen borde vara högre efter äl dock, har haft ca 36,1-26,2 innan äl och ligger nu mellan 36,4-26,5 efter äl inte stor skillnad där inte?

• smulis85

det låter ju lovande för dig håller tummarna att du plussar starkare snart :)
    så här ser min graf ut en punkt är lite högre men sov väldigt dåligt och vaknade typ massa gånger.
  • smulis85
    milja87 skrev 2016-12-08 17:53:46 följande:
    Va jobbigt att det har gått 1 år...Hoppas verkligen att det är din tur att plussa nu!

När har du bim?

Jag fick positiva äl tester idag på cd12. Och vi hoppade faktiskt över bisolvon den här månaden och beställde conceive plus istället (som är ett spermievänligt glidmedel) Hoppas hoppas det fungerar!

BIM blir mellan 24 och 26 december.....
    Har bim den 16-17/12 nån gång tror jag :) håller tummarna för sig!
  • smulis85

Men fy skulle aldrig ha köpt hem massa graviditets test tog ett sånt där tidigt gravtest nu på äl+8 så klart negativt haha kommer bli en test narkoman nu också känner jag. räcker de inte med att jag inbillar mig massa symtom varje månad :P

börjar bli sjuk också så kan nog inte gå efter tempen heller blä. Molande värk och onda bröst som vanligt.

Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?