• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Hej alla!
    Började baby verkstan i november men fick mens precis och undrar nu om de är fler som är runt 30år som försöker bli gravida med första barnet som vill följas åt?

Jag är 30år och min man 31
    Denna månad blir andra försöket för oss och har bim i början av januari nån gång, lite osäker då menscykeln är lite oregelbunden.

Hoppas på en trevlig nyårs present :)

• Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?
  • Nanok

Smulis85: Låter ju som att det borde vara så i alla fall! Håller tummarna! =)

Jag hoppar in här efter att ha sträckläst 29 sidor. ;)
    Jag är 31 år och maken 34. Vi är inne på vårt 6e försök nu och har BIM på ons/torsdag denna vecka. Väntan är olidlig.
    Tempar och använder Fertility Friend och kör äl-tester. Känner mig helt fertilitetsbesatt och har blivit expert på livmoderhalssekret (yeah...). Vi har prickat in äl väldigt bra varje månad, men ingenting... =(

Omkring oss blir vänner gravida på första försöket och det gör ju inte stressen mindre direkt. 

• Miavillblimamma

En fråga!

Har ni sagt något till vänner och familj om att ni försöker bli gravida!?

Jag känner mig väldigt ensam i allt detta, min sambo förstår inte riktigt mina känslor och funderingar... Han har inte riktigt samma tankegångar som jag då han troligtvis har Aspbergers (under utredning)... Vi bestämde att inte säga något till nån eftersom vi inte ville öka pressen men nu börjar jag känna mig stressad över att INTE ha nån att ventilera med, förutom sambon då! Vore skönt att prata med nån som gått igenom det hela!

• Nanok
    Miavillblimamma skrev 2016-02-22 21:17:55 följande:

En fråga!

Jag känner mig väldigt ensam i allt detta, min sambo förstår inte riktigt mina känslor och funderingar... Han har inte riktigt samma tankegångar som jag då han troligtvis har Aspbergers (under utredning)... Vi bestämde att inte säga något till nån eftersom vi inte ville öka pressen men nu börjar jag känna mig stressad över att INTE ha nån att ventilera med, förutom sambon då! Vore skönt att prata med nån som gått igenom det hela!

Jag har ett jobb där många är i samma ålder och där arbetsuppgifterna gör att man tidigt måste berätta. Så några nära kollegor vet om att vi försöker... och sen har det blivit några fler enstaka individer. ;) Jag hade nog blivit lite galen utan att ha någon att diskutera och prata med, men alla är ju olika.
  • smulis85
    Nanok skrev 2016-02-22 21:03:33 följande:

Jag är 31 år och maken 34. Vi är inne på vårt 6e försök nu och har BIM på ons/torsdag denna vecka. Väntan är olidlig.
    Tempar och använder Fertility Friend och kör äl-tester. Känner mig helt fertilitetsbesatt och har blivit expert på livmoderhalssekret (yeah...). Vi har prickat in äl väldigt bra varje månad, men ingenting... =(

Omkring oss blir vänner gravida på första försöket och det gör ju inte stressen mindre direkt. 

Välkommen hit!
    Ja jag hoppas att de tar sig trots sex på lördagen och ägglossning idag jobbigt ibland när man har en man som bor på annan ort under veckodagarna mån-tor eller fre beror lite på. Är bara på 4:e försöket men är väldigt otålig!

Håller tummarna för dig här i veckan :)
  • smulis85
    Miavillblimamma skrev 2016-02-22 21:17:55 följande:

En fråga!

Har sagt till min barndomsvän men hon har precis blivit mamma själv så träffar henne inte så mycket just nu. Har även hintat till min mor men de var mest för att jag inte orkar tjatet om att skaffa barn innan man blir för gammal.
  • Villhabarn29
    Nanok skrev 2016-02-22 21:03:33 följande:

Hej! Hoppas på ett plus för er snart. Du säger att ni prickat in äl. Visst försöker ni även dagarna innan? Jag har prickat två gånger genom sex 1-2 dagar innan. Inte ens på äl - dagen. Det är bra om simmare får vänta där uppe:) Men det känner du säkert till.
  • Nanok
    Villhabarn29 skrev 2016-02-23 07:41:48 följande:
    Hej! Hoppas på ett plus för er snart. Du säger att ni prickat in äl. Visst försöker ni även dagarna innan? Jag har prickat två gånger genom sex 1-2 dagar innan. Inte ens på äl - dagen. Det är bra om simmare får vänta där uppe:) Men det känner du säkert till.
    Tack! <3
    Ja, vi försöker ha sex ungefär varannan dag från cd 10 (äl brukar komma någon ggn mellan cd 16 och cd 20, förutom denna månad då den kom ännu senare...), och sen någon extra gång när vi fått ett positivt äl-test. Är ju inte alltid man kan lita på att man prickar in äl med testandet heller så varannandagssex känns tryggt ändå =P
  • smulis85

Fick jätte starkt äl-test idag så antagligen äl imorgon då? Alltså har jag haft sex 4 dagar innan äl. Fy va trist :( och har äl 2 dagar efter jag trodde jag hade äl om man ser till flytningar och äl värk.

• Nanok
    smulis85 skrev 2016-02-23 15:24:41 följande:

Fick jätte starkt äl-test idag så antagligen äl imorgon då? Alltså har jag haft sex 4 dagar innan äl. Fy va trist :( och har äl 2 dagar efter jag trodde jag hade äl om man ser till flytningar och äl värk.

Så frustrerande när äl inte blir som man först tror eller hoppas! =( Men 4 dgr innan äl betyder väl inte att det helt är missat denna månad? Hoppas att några simmare var kvar! 
  • smulis85
    Nanok skrev 2016-02-23 16:24:36 följande:
    Så frustrerande när äl inte blir som man först tror eller hoppas! =( Men 4 dgr innan äl betyder väl inte att det helt är missat denna månad? Hoppas att några simmare var kvar! 
    Nä kanske inte helt men inte jätte optimalt häller. blir så stressad över att ägglossningen kanske kommer ske jämt när han är borta. :(

Men men kan inte göra mer nu än att hoppas!
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?