• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

kvinna29årskåne skrev 2016-11-19 17:47:48 följande:

Använder mig av clearblue ältest med dubbel hormonindikator. Den visade hög fertilitet idag. Hoppas sååå på ett plus på bim. Har bim 30 november. Försök nummer elva nu.

Nån mer med bim i slutet på november?

Oj förra inlägget var till dig glömde citera :)
  • smulis85
    PuLoha skrev 2016-11-19 19:13:25 följande:

Jag tittade mig precis i spegeln och upptäckte att jag har fått bristningar på brösten.. flera illröda/blå streck över brösten. Och jag är inte ens gravid. Skrapades nästan för 4 veckor sedan..Rynkar på näsan
    Är det normalt att få bristningar efter ett missfall?Skrikandes

Beror väll på om brösten han spännas ut jag har bristningar sedan tidigare när jag hick ner 23kg de försvinner ju inte tyvärr :(
  • smulis85
    milja87 skrev 2016-11-21 14:34:48 följande:

Idag är jag på ca äl+9 och känner väl att jag inte har några förväntningar alls. Vill bara få det där plusset nu och gå vidare i livet men det känns som det aldrig kommer...

Det enda jag känner av är ömma bröst, och lite klåda nedanför tjejmagen/övre delen av underlivet eller vad man ska säga.

Lite huvudvärk igår.

Jag var SÅ hoppfull efter äl den här månaden men det är borta nu. Men så är jag sjukt trött och jetlaggad idag så det beror väl kanske på det...

Är det någon mer här som ska testa i veckan?

Håller tummarna för dig att du får ett plus!! :)
  • smulis85

Nu jädrar har jag bunkrat upp för denna äl med äl-test, grav-test, tempa, folsyra, järntabletter (vet inte om det hjälper var med i paketet), grapefrukt och sist och de bästa av allt mannen ska vara ledig hela nästa vecka så kan för en gång skull köra varannan dag metoden fram till äl som troligtvis ska vara runt den 3:e :)

Hoppas på en fin födelsedagspresent/julklapp :)

• smulis85
    Etude skrev 2016-11-23 16:48:06 följande:

Har precis haft ÄL men tar det lite lugnt denna månaden. Försöker tänka att "händer det så händer det" men det är svårt! Har inte ens tagit tempen på morgonen mer än sporadiskt. Nu är det bara att vänta :)

Härligt ja jag försökte ju det de 2 senaste månaderna o vart ju tokig ändå haha :) så nu tänkte jag ta kontroll helt denna månad när mannen äntligen är hemma en hel vecka ;) håller tummarna för dig!!
  • smulis85
    heel skrev 2016-11-24 15:30:16 följande:

Vi har haft oskyddat i snart tre år och det har inte velat ta sig :( Har försökt helhjärtat i omgångar i ca 1,5år med ÄL-test, folsyra och varannan dag.

Jag blir 30år nästa år och sambon fyllde precis 30. Klockan börjar tickar nu känner vi!

Har precis börjat med NC och har äntligen fått positivt på två ÄL-test som vi prickade !(aldrig fått positivt förut då jag testat på fel dagar) Så man går mest runt och hoppas innan varje mens.

Har inte tagit tag i att kontakta kvinnokliniken ännu. Vilket jag ska göra nu om det inte tar sig! Ger det dock nya chanser hela tiden som ursäkt då vi jobbar väldigt mycket och har tänkt "karriär" före allt annat.

Välkommen hit! Fy va tråkigt har också precis börjat tempa så får se om de hjälper eller inte då vet man ju i alla fall när man haft äl om inte annat :)

Håller tummarna för att de tar sig för dig!
  • smulis85
    kvinna29årskåne skrev 2016-11-24 16:35:42 följande:

Har bim den 30 november tror jag. Har prickat rätt med äl då det stog på ältesterna. Nu hoppas jag att det äntligen kan,bli ett plus.

Håller tummar och tår!!
  • smulis85
    heel skrev 2016-11-24 19:05:40 följande:
    Det är spännande att tempa och lära känna ens kropp på ett helt nytt sätt! Jag har alltid missat ÄL då jag försökt gå efter symptom och gjort ÄL-test, men alltid svaga streck runt där :(

Då har du inte hunnit få uppskattad ägglossning ännu?
    Har testat äl-test förut och fått utslag men de va ett tag sedan känner även min ägglossning väldigt väl vad jag tror i alla fall. Men denna månad tänkte jag både köra äl-test och tempa. Mitt problem brukar vara att mannen inte är hemma då han jobbar borta under veckorna så är bara hemma tor-sön eller fre-sön.
  • smulis85

Japp han ska till och med ta ledigt hela nästa vecka och tror jag kommer ha äl nästa helg så det är perfekt ;) däremot starta jag den här tråden för ett år sedan då är ju inte jätte hoppfull direkt :p

• smulis85
    heel skrev 2016-11-24 20:04:32 följande:
    Ja det blir ju super då ju ;)

Oj jag såg det nu. Har du testat något av alla "knep" som många tipsar om?

Jag äter folsyra och har t.o.m. testat ProgesterAll-krämen. Men krämen gjorde min cykel jättekort jämfört med mina vanliga 40 dagar.. 20 dagar! Slutade använda den då jag va rädd att sabba ännu mer kanske.
    Äter folsyra men denna månad köpte jag bli gravid paket på gravidkollen med järntabletter också så äter de med + grapefrukt denna månad. Har inte använt nått förut.
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?