• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

milja87 skrev 2016-11-07 09:43:08 följande:

Håller tummarna för er den här månaden tjejer!

Jag är på cd 9 idag, fick en tom ring på CB äl test igår och idag. På vanligt äl test kom det upp ett svagt streck igår. (Se bild)

Ska iväg till staden jag jobbar från ikväll och flyger till NY på onsdag, cd 11. Hemma igen på cd 13. Förra månaden kom äl på dag 17 eller 18. Det vanliga -tror- jag är runt cd14 eller 15. Men heeelt omöjligt att veta :(

Tror ni att jag kommer missa äl den här månaden på mitt jobb..? (Ni kan ju inte veta det, men jag letar efter hopp just nu...)

Tror du kommer pricka de ganska bra jag har aldrig fått ett helt blankt äl test så ett svagt streck säger ingenting. Men de är ju i och för sig olika från person till person men håller tummarna för dig!
  • smulis85
    FrökenE1985 skrev 2016-11-06 22:07:00 följande:
    Känner igen mig. Går dock inte så bra. Bim -3 idag. Samma symtom/uteblivna symtom som när jag plussat svagt tidigare, de gångerna har dock slutat med tidiga mf så kan knappt räkna de som plus.
    Spännande håller tummarna för dig! :) vad har du för symtom eller icke symtom om man får fråga ;)
  • smulis85
    FrökenE1985 skrev 2016-11-07 21:08:04 följande:
    Enormt sugen på frukt, konstant törstig , och sura uppstötningar och det sticker och bränner i bröstvårtorna. Moler lite i magen mest kväller och nätter men det kan lika gärna vara mensen. Och sen igår har humörsvängningarna gått bananas. Just fruktsuget känns väldigt karakteristiskt. Det har jag bara haft när jag fått svaga plus förut. Resten kan lika gärna vara pms. Men hoppet lever ju helt klart.

Hur går det för dig? När har du bim?
    Är bara på äl+3 bim den 18:e så lååångt kvar. Försöker inte känna av nått hade pms från äl till mens förra månaden :(
  • smulis85

Jag kommer nog inte heller få nått plus denna månad återigen pms symtom med ilningar i bröst och molande i magen är bara på äl+5 suck tror jag inte kommer känna någonting den månad jag plusar.

Är så svårt att inte känna efter när man lider av pms bläää

• smulis85
    milja87 skrev 2016-11-10 20:44:58 följande:

Negativa tester igår och på morgonen idag, men fullt utslag ikväll.... Sitter i NY just nu och ska jobba hemåt inatt. Hemma med min sambo imorgon runt 14. Är det helt kört eller hinner jag hem i tid..?

Ja men då borde det ju bli perfekt äl inträffat ju 24-48 timmar efter positivt äl test :)
  • smulis85
    FrökenE1985 skrev 2016-11-11 08:14:32 följande:

Bim +2 idag och ingen mens. "Skuggor" på test. Har bara ett digitalt kvar så ska köpa nytt idag innan jag "slösar". Detta är försök #5 och hoppas verkligen det börjat gro en liten plutt där inne.

Spännande hoppas du får ett starkare sträck snart då håller tummarna!! :)
  • smulis85

Äl+7 så 7 dagar kvar till bim så halva tiden har gått!! Känner faktiskt inte lika mycket pms nu som förra månaden :) väldigt glad för det. Fick lite pms symtom för några dagar sedan men de avtog och känner knappt nått längre bara kanske nått stick i ljumskarna då och då. Får se vad detta leder :)

• smulis85
    milja87 skrev 2016-11-11 12:27:30 följande:
    Åh jag hoppas att det inte är för sent...Är hemma om ca 2 h ca :)

Och jag håller tummarna för dig den här månaden!
    Det hoppas jag inte o så fall var jag också ute för sent denna månad! :) håller tummarna för dig med!!!
  • smulis85

Tänkte fråga er om ni har koll på det här med att banta när man försöker bli gravid.

Tänkte om jag inte har blivit gravid till januari att jag ska gå med i viktväktarna då jag under detta år gått upp 12kg (var på gränsen till högt bmi redan innan) :( pga av att jag mått dåligt och även slutat snusa förra året i november.

Har gått ner med viktväktarna 23kg för 6 år sedan så vet att de fungerar för mig men nu till min fråga. På viktväktarna äter man ju och inte så att man svälter sig själv utan man äter helt enkelt nyttigare men man använder då mycket light produkter och vet inte hur bra det är för de finns mycket dålig ämnen i det med. Så frågan är om det skulle påverka negativt på att bli gravid? Dock är ju övervikt också negativt när det gäller att skaffa barn..

Vad tror ni är det mer positivt än negativt ska dock försöka motionera mer än att bara äta nyttigt så att man slipper äta lite.

Tycker det är så svårt att avgöra vad man inte ska göra och göra för att få bra förutsättningar för en graviditet.

• smulis85
    Punschrulle skrev 2016-11-11 15:23:05 följande:
    Spännande! Har du ägglossningstest hemma? Vill du slösa ett sådant på att kolla om det ger utslag? Är så spänd om mina utslag på äl-testen kan betyda positivt på grav-test.
    Nej har inga äl test hemma. Och tror inte de skulle betyda nått för mig då jag aldrig fått ety äl test som är helt blankt. Men dock aldrig testat nära mensen bara i slutet av mensen.

Alla är vi ju olika så hoppas det betyder något för dig! Håller tummarna!!
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?