• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Ingen äl här än så hoppas den väntar tills på fredag när mannen kommer hem! :)

• smulis85
    Etude skrev 2016-11-02 10:05:11 följande:

Min temperatur håller sig uppe så det verkar som att jag haft ÄL ändå! Så glad även om timingen på liggandet är lite fel. Nu vill jag bara testa och se om detta kan vara vår månad. Det är dock alldeles för tidigt för att testa, det är inte ens säkert att ägget fäst ännu (om jag nu skulle ha sådan tur) men jag vill veta nu! Är så jäkla trött på att vänta. Dagarna släpar sig fram ju!

Hehe ja först väntar man på äl och sen är de lång väntan till bim man blir ju tokig ;)
  • smulis85
    Thorax skrev 2016-11-02 13:12:58 följande:
    Sen kommer RUL man ska vänta till och efter det den längsta nånsin - tills bebisen kommer :D
    Jo det är ju också en väntan men man får nog ta en väntan i taget ;)
  • smulis85

Nu kom äl sekret i alla fall så dagen efter brukar jag ha stegring på äl test. Då måste de väll funka om man sexar på fredagen eller? För visst är det 12-24 timmar efter positivt äl test som man har äl? Hoppas på att de inte är försent då i alla fall eftersom manen kommer hem då ;)

• smulis85
    Etude skrev 2016-11-02 19:58:19 följande:
    Ja, det blir nog mitt i prick!! :)
    Härligt att höra :) blir så nervös att missa jämt och ständigt får hoppas på att min man har lust också bara blir ju tydligen extra pmsig när vi väll prickar då, så jag tror att jag är gravid :p
  • smulis85

Jaha då var de 2 veckors väntan igen då.. tror jag pricka äl precis idag :) hur går det för er andra nån som snart har bim?

• smulis85
    Thorax skrev 2016-11-05 08:21:08 följande:
    Är det inte att ägget lever 12-24h timmar från det släppt? Alltså denna djungel att lära sig allt

Håller alla tummar för er nu
    Du har rätt menade förstås äl test visar stegring 24-48 timmar innan äl. De är ägget som lever 12-24 timmar men har också hört att de inte är sant att ägget bara lever några timmar och högst 12 så man vet aldrig vad man ska tro :/
  • smulis85
    Etude skrev 2016-11-05 08:11:40 följande:
    Håller tummarna för dig! :) Har bim den 10/11 så det är låång väntan kvar. Hoppas att det har tagit sig denna gången men försöker ta det lugnt, jag inbillar mig så många graviditetssymptom annars hehe!
    Håller tummarna för dig med!! Ja jag ska också försöka ta det lugnt så de inte blir som förra månaden när jag verkligen började tro att jag var gravid :p
  • smulis85
    kvinna29årskåne skrev 2016-11-05 19:04:41 följande:

Inleder månad 11 nu med försök. Får köra med äl-tester då mensen var två veckor försenad förra månaden. Får se när ÄL inträffar då och om kroppen kommer i fas. Vill så gärna ha ett plus denna månaden.

Hoppas du hittar din äl! Och hoppas vi alla plusar i november :) håller tummarna för dig!!
  • smulis85

Inte tänka på att bli gravid, inte tänka på att bli gravid, inte tänka på att bli gravid.

Jag ska inte känna efter, ska inte känna efter, ska inte känna efter :p

Japp så går jag runt nu och tänker!

Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?