• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Hej alla!
    Började baby verkstan i november men fick mens precis och undrar nu om de är fler som är runt 30år som försöker bli gravida med första barnet som vill följas åt?

Jag är 30år och min man 31
    Denna månad blir andra försöket för oss och har bim i början av januari nån gång, lite osäker då menscykeln är lite oregelbunden.

Hoppas på en trevlig nyårs present :)

• Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?
  • LisenB

Äl+5 idag och känner inget direkt. Lite ont i ljumsken (?) bara. Har haft ont i bröstvårtorna några dagar. Men jag har det ibland efter äl.
    Bara 1,5 vecka kvar till bim nu...

• smulis85
    Stardust2016 skrev 2016-02-06 00:31:06 följande:

Hur har det gått Smulis? Håller tummarna!

Mensen kom igår kväll :( så då blir det 4:e försöket hoppas vi.
  • smulis85
    LisenB skrev 2016-02-06 09:50:54 följande:

Äl+5 idag och känner inget direkt. Lite ont i ljumsken (?) bara. Har haft ont i bröstvårtorna några dagar. Men jag har det ibland efter äl.
    Bara 1,5 vecka kvar till bim nu...

Håller tummarna för dig :)
  • LisenB
    smulis85 skrev 2016-02-06 16:18:36 följande:
    Håller tummarna för dig :)
    Tack! Det kommer vara din månad i mars!

Jag går runt och känner som om jag vore nervös, så känns det i magen. Väldigt diffust men självklart går jag runt och känner efter.. :/
    Hoppas ni andra har lyckan med er! Jag får snällt vänta 10 dagar till.
  • smulis85
    LisenB skrev 2016-02-06 16:53:21 följande:
    Tack! Det kommer vara din månad i mars!

Jag går runt och känner som om jag vore nervös, så känns det i magen. Väldigt diffust men självklart går jag runt och känner efter.. :/
    Hoppas ni andra har lyckan med er! Jag får snällt vänta 10 dagar till.
    Tack! Efter att ha gråtit en skvätt känns de bättre :) bara ca 2 veckor till äl ;) har ju inte försökt så länge men det är ju det där att man inte vet om man kan bli gravid då man aldrig varit. Man blir så stressad av de :(

Vet hur lång tid 10 dagar kan kännas men de går fortare om man håller sig sysselsatt :)
  • önskan1000
    smulis85 skrev 2016-02-06 23:13:26 följande:
    Tack! Efter att ha gråtit en skvätt känns de bättre :) bara ca 2 veckor till äl ;) har ju inte försökt så länge men det är ju det där att man inte vet om man kan bli gravid då man aldrig varit. Man blir så stressad av de :(

Vet hur lång tid 10 dagar kan kännas men de går fortare om man håller sig sysselsatt :)
    Hej,
    För mig och min sambo tog de precis ett år att bli gravida (slutade i MA). Nu är vi på att igen. men hoppas att de inte ska ta ett år denna gången. Förstår Din känsla att man kanske inte kan bli gravid. En känsla som är svår att bli av med. Jag lyssnade på en bok om fertilitet och slappnade av. Då man kan få så mycket hjälp om man inte lyckas på egen hand. Och den gången lyckades jag. Jag använder även äl stickor för att inte missa äl. Lycka till...
  • Cfmilla
    önskan1000 skrev 2016-02-07 07:22:20 följande:

Hej,

För mig och min sambo tog de precis ett år att bli gravida (slutade i MA). Nu är vi på att igen. men hoppas att de inte ska ta ett år denna gången. Förstår Din känsla att man kanske inte kan bli gravid. En känsla som är svår att bli av med. Jag lyssnade på en bok om fertilitet och slappnade av. Då man kan få så mycket hjälp om man inte lyckas på egen hand. Och den gången lyckades jag. Jag använder även äl stickor för att inte missa äl. Lycka till...

Åh vad för bok?
  • önskan1000
    Cfmilla skrev 2016-02-07 09:15:04 följande:
    Åh vad för bok?
    Vänta på barn : fertilitetshandboken av Anna Bratt. Jag lyssnade på den i bilen på väg till jobbet. Och den gav mig hopp..:)
  • Cfmilla

Toppen tack!!

önskan1000 skrev 2016-02-07 11:00:34 följande:

Vänta på barn : fertilitetshandboken av Anna Bratt. Jag lyssnade på den i bilen på väg till jobbet. Och den gav mig hopp..:)

• Cfmilla
    önskan1000 skrev 2016-02-07 11:00:34 följande:

Vart hittar jag den som ljudbok?
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?