• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Ja verkligen jätte roligt att vi är några stycken som kan peppa varandra. Spännande håller tummarna för dig sara86 att de blir ett plus :)

• smulis85
    Sara86 skrev 2015-12-10 07:04:40 följande:
    Tack smulis85, hur går det för dig?
    Jag har för tillfället mens så här är de en lång väntan till både äl och bim. Tror jag kommer ha bim i början av januari har ju lite oregelbunden cykel så vet inte precis vilket datum.
  • smulis85

Vet inte vad som är rätt men kommet leva som vanligt och dricka de få gånger jag nu gör det tills jag fått ett plus. Däremot har jag slutat snusa eftersom man är beroende av de och svårare att lägga ner tvärt med.

Om man kanske dricker nån gång under tidig graviditet tror jag inte de är skadligt men om man dricker mycket eller ofta så ska man nog tänka efter.

• smulis85

Så nu är min mens slut så nu är det dags för mycket mys fram till äl :)

Sara håller tummar och tår att du får ett plus imorgon :)

• smulis85
    Empan86 skrev 2015-12-11 12:05:21 följande:

Ja jag fick min mens :/ den var väldigt futtig den här gången så kunde inte hålla mig o gjorde ett test men inget plus än:(

Va tråkigt :( hoppas på att vi får ett plus i januari blir i så fall en bra start på året :)
  • smulis85
    Sara86 skrev 2015-12-12 08:25:00 följande:

Kolla vad jag fick imorse! Inte världens starkaste men helt klart där. Känns så kul, självklart har vi redan svävat iväg & börjat planera & fundera, blir nog att berätta för närmsta släkten vid jul. Tror det blir ganska avslöjande med 1.5v i fjällen där jag varje middag avstår ett glas vin, särskilt som de redan börjat fråga om det inte är dags för oss också snart när de ser oss med andra barn...

Grattis!!! Vad roligt första plusset i tråden :)
    Nu hoppas vi snart på flera :)
  • smulis85
    skatergirl81 skrev 2015-12-12 11:36:59 följande:

Hej tjejer! Jag är 34 och maken är 41, första barnet, inne på försök nr 9 . Har bim 20/12 och hoppas på en underbar julklapp. Tycker att denna väntar till bim är såååå långsam.

Har längtat efter barn länge och känner mig stressad nu för jag känner mig så gammal.

Testade inte med ältest i början men nu gör jag det men brukar också känna äl smärta och har en väldigt regelbunden cykel.

Grattis Sara86 till ditt + , måste kännas underbart!

Hej trevligt att du hittat hit!
    Ja Väntan till bim är jätte lång är bara inne på mitt andra försök men har inget tålamod alls och ändå vet man ju att de kan ta lång tid.

Håller tummarna för att du får en fin julklapp :)
  • smulis85
    skatergirl81 skrev 2015-12-13 23:36:30 följande:
    Tack gulle dig, i början tänkte jag typ det kommer när det kommer men ju längre tid som går så känns det som att man bara väntar på att något äntligen ska hända. Jag har heller inte bra tålamod, när jag vill någonting så vill jag det liksom nuuu

Trodde dock inte när vi började att det skulle ta såhär lång tid.

Väntar du också på bim nu?
    Nä förstår att de är jobbigt som sagt man vill ju helst att de ska ske på en gång.

Jag har nyss haft mens så jag väntar på äl. Tror jag kommer ha bim runt 4 januari eller nått sånt.
  • smulis85
    Villhabarn29 skrev 2015-12-15 18:20:44 följande:

Jag har fått två supersvaga streck på CB idag. Är väl medveten om att det kan vara spök. Men det har stuckit av och till idag. Testar tidigt imorgon bitti. Äl+7 bara idag så får skylla mig själv;)

Till kruxet: Julfest imorgon. Spännande. Antingen fejkar jag sjukdom eller så vadå? ;) Vill vara på säkra sidan även om det kan vara spök. Är det inte spök kan jag knappt tro att det är sant ;)

Oo va spännande :) ja du får hålla oss uppdaterade hur det går :) tycker nog du kan gå på julfest ändå antingen om ni äter ute så kan man ju beställa alkoholfritt annars om ni tar med eget så ta med en vinflaska som du hällt alkoholfritt vin i :)

Håller tummarna att de blir starkare sträck snart :)
  • smulis85

Då är äl på g för min del :) lite tidigare än förra månaden. Då blir min bim den 3:e januari :)

Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?