• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

milja87 skrev 2016-09-29 18:27:00 följande:

Får jag vara med här? Jag är 29 och min sambo är 31. Vi har försökt bli gravida med vårt första barn sen i april i år.

Jag fick min mens igår och för första gången sen vi började försöka bröt jag ihop helt och allt kändes bara hopplöst.

Orsaken är dels mitt jobb..Jag jobbar heltid som flygvärdinna och älskar verkligen det. Men, det ställer till det som bara den nu när vi vill ha barn för jag är sällan hemma på rätt dagar, vilket leder till stress och oro...Det finns inget värre än att få positivt på äl stickan samma morgon som man gör sig färdig för att jobba över Atlanten till USA...

För att minska lite på stressen åkte vi nyligen till en privat fertilitetsklinik och kollade upp att allt är som det ska. 1500 kr senare fick vi veta att mina ägg var många och jätte fina, slemhinnorna såg bra ut och min sambo hade friska och snabba 50 milj. spermier/droppe (eller hur de nu räknar). Vi fick till och med se de på skärmen och ja, de var väldigt aktiva! En stor sten lossnade från mina axlar. Slutade dessutom med p-piller julen 2014 så alla hormoner är definitivt borta ur systemet.

Jag försöker tänka positivt men det känns som att jag aldrig kommer bli gravid pga mitt jobb...

Har regelbunden cykel och nästa äl blir 9 oktober. Vet inte om jag är hemma då (pga stand-by) men jag hoppas såklart på det och ska isåfall ge bisolvon en ärlig chans den här gången, hört så mycket bra om det.

Hej och välkommen absolut får du vara med här :) har liknande problem som dig då min man jobbar i annan stad under veckorna så vet hur svårt de kan vara med att pricka rätt dagar.

Du behöver inte heller känna dig ensam om att bryta ihop har gjort de de senaste månaderna även fast jag vet att vi inte ens varit närheten att pricka ägglossningen.
  • smulis85
    milja87 skrev 2016-09-30 19:25:49 följande:
    Tack för ditt fina svar. Skönt att veta att man inte är ensam.

Hur går det för dig nu i oktober? Jag fick precis veta att jag är ledig ons,tors och fredag nästa vecka. Ägglossningen är på söndag eller måndag...

Så nu vet jag inte hur jag ska lösa det :/
    Jorå har ägglossning imorgon eller på måndag och fått till de både i torsdags och idag så har i alla fall en chans denna månad :) kanske kan få till de imorgon med om jag har lite tur och mannen inte är allt för trött. Så nu börjar den långa väntan på bim 17:e oktober.
  • smulis85

Ja att slappna av denna månad gjorde att vi faktiskt lyckades sexa torsdag, lördag och idag väldigt avslappnat utan press och har äl nu tror jag eller senast imorgon :) Nu får vi se om de lyckad bli någon bebis också :)

• smulis85
    November83 skrev 2016-10-02 22:26:28 följande:
    sorry såg jag redan svarat tidigare på detta å hittar inte hur jag raderar.... haha lyckats glömma jag svarat redan.... lite snurrig idag!
    Hehe de är inge fara :) är oftast också helt virrig :)
  • smulis85
    Ankianka84 skrev 2016-10-04 22:58:40 följande:

Jag hoppar gärna in här.

Jag är 32 och min sambo är 35.

Har försökt med vårt första barn i snart två år med ett missfall för ganska exakt ett år sedan.

Längtan efter en liten är så stor och de hade varit kul och följas åt mot ett pluss med andra i samma ålder som också försöker

Välkommen hit!
    Beklagar missfallet väldigt tråkigt. Kramar till dig. Hoppas på att du snart blir gravid igen!
  • smulis85
    Etude skrev 2016-10-05 06:58:36 följande:

Hur går det för alla? Jag hade temperaturhöjning för 5 dagar sen och nu är det bara en lååång väntan.

Hoppas att det blir ett oktoberpluss för oss :)

Hej tror jag hade äl i söndags senast måndag så här är de också bara att vänta.
    Ja vi får hoppas på många pluss i oktober :)
  • smulis85

Haha man fick vist inte vara avslappnad länge. Trodde ju att jag hade äl söndag eller senast måndag hade ont i äggstockarna från torsdag var värst i söndags. Slutade i måndags också äl flytningarna försvann men idag har jag ont i äggstockarna igen =/ Kanske var så att ägget aldrig ville släppa då :( blir så trött får väll se när mensen kommer.

• smulis85
    Etude skrev 2016-10-06 08:00:25 följande:
    Åh, vad jobbigt! Du kanske kan kolla med ägglossningsstickor? Det är så jobbigt när man inte vet. Hoppas på att det är supertidiga graviditetssymtom :)
    Har inga äl-stickor hemma så typiskt. Kan ju inte vara gravsymtom för ägget kan ju inte ens ha fastnat än. Hoppas på att de bara är gaser eller nått är lite gasig i magen så :p
  • smulis85

Nepp detta är ej sen ägglossning bara den gamla vanliga pmsen :( hade världens mensvärk inatt och molar fortfarande. Kan ju vara så att de blev så efter sexet igår. 10 dagar kvar till mens så tycker inte om att man ska ha mensvärk i så många dagar suck.

• smulis85
    Etude skrev 2016-10-07 18:52:34 följande:
    Men molvärk är ju ett ganska vanligt graviditetstecken så ge inte upp! Brukar du få pms-symptom så tidigt?
    Jo jag har haft mensvärk från äl förut nån gång utan att vara gravid :/ men man får väll se man hoppas ju alltid :)
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?