• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

varje skrev 2016-09-17 15:28:15 följande:

Försök 1 här och väntar med spänning på resultat av allt liggande! 

Känner mig inte gravid men hoppas på det bästa. Tycker ändå att min kropp inte uppför sig som den annars brukar göra innan mens. Är BIM -3 idag och kommer nog ta ett test i morgon.

Fråga: Hur vet ni alla när ni har ägglossning?

Jag känner av min ägglossning har kollat med äl test att de stämmer också
  • smulis85

Så nu har mensen kommit så nu känns de som om de inte är evigheter till äl igen :) men som sagt denna månad sexar vi för att vi vill inte för att vi måste så får de bli som de blir.

• smulis85
    StinaLisa skrev 2016-09-19 21:22:47 följande:

Alltså jag dör !!!!!! Första gången med ägglossningstest och de visade sig att jag hade ägglossning senare än vad jag trodde ! Slutade med p-piller 1 april och endast legat enligt en app och ingen emellan typ. Inget har hänt.

Första månaden nu med ägglossningstest enligt billiga-tester som visade rätt 3-4 dagar senare än väntat.

Vi låg en gång endast och ja. Kunde inte hålla mig då mensen skulle ha kommit i fredags. Fyra dagar efter sexet fick ja starka hugg i magen och tänkte "nu blev jag gravid!" Samt ömtåliga bröstvårtor samt kissar konstant !

Testade med ägglossningstest imorse som blev två starka sträck.hm okej. Gravid ?!

Åkte till Apoteket och köpte en sticka. Plus direkt. och nu en digital clearblue senare säger GRAVID 1-2 veckor.

Jag dog lite inombords. ?? Så lycklig. Ringde BM direkt så ska på ultraljud 20 december då 17-18 veckor. Tänk. Om allt går rätt och positivt kommer alla i släkten få en fet julklapp med en ultraljudsbild !

Lycka !

Stort grattis till er!!! Lycka till nu i fortsättningen var på tiden att någon plusade i tråden :)
  • smulis85

Haha igår fick jag ett sammanbrott igen. Började störtböla och tänkte jag kommer aldrig bli gravid. Som tur var inte mannen hemma. Blir så trött på mig själv och efter storbölet började jag istället garva åt mig själv haha snacka om upp och nergång undra varför män tycker kvinnor är komplicerade :p förstår knappt på mig själv.

• smulis85
    November83 skrev 2016-09-26 23:29:53 följande:

grattis till alla plus!

själv är jag 32, snart 33 å min sambo 34. Första barnet för båda å fick mens idag så påbörjar försök nummer 10. slutade med kombinerade ppiller i mitten av december och har 2 mf i bagaget, april och juni. båda skedde inom 14 dagar efter plusset så aldrig kommit längre än 6+2 (vecka 7)

då jag är överviktig så har jag valt att lägga mer fokus på viktnedgång och inte barnbakandet utan händer det så händer det men vill helst under 83 innan en graviditet och har ca 11 kg kvar dit, har vägt 114 å gick ner till 70 så har jag gjort det förr kan jag nu igen :)

Välkommen hit!!
    Tråkigt med mf :( hoppas du snart blir gravid igen!!
  • smulis85

Ååå vad ont i brösten jag har idag måste ju bero på att äl är på g ska de bli en månad med pms ända från äl till mens fy!

• smulis85

Har inte fått mitt typiska äl sekret än men lär väll få det nu under helgen hoppas jag brukar komma 16 dagar innan bim på runt den 17:de antar jag kanske lite tidigare. Men kommer som sagt bara sexa när vi vill så får väll se om mannen är sugen hehe :) lovat mig själv att inte bryta ihop om de inte blir någonting.

• smulis85
    FrökenE1985 skrev 2016-09-29 17:22:58 följande:
    Låter sunt! Min karl blir glad så fort jag tar lite initiativ alls. Brukar inte ha så stor sexlust annars. Håller tummarna iaf.
    Vi har nog ungefär lika mycket sexlust dock har han svårare att släppa stressen i vardagen så de blir inte alltid lyckat vilket gör att vi oftast har mindre sex än vi vill.
  • smulis85
    kvinna29årskåne skrev 2016-09-29 17:51:16 följande:

Provar cb ägglossningstest Denna månaden

. Har alltid följt en app ägglossningskalender innan. Men äl inträffar några dagar innan än vad som stod i appen.

Så hoppas verkligen att det tar sig denna månaden..

Håller tummarna för dig! :)
  • smulis85
    FrökenE1985 skrev 2016-09-29 17:51:40 följande:
    Så trist när det blir så... stress påverkar en så otroligt mycket. Här är det jag som känner av stressen mer. Karln har barn sen tidigare, men det har inte jag så tror det påverkar mig en aning.
    Ja stress ställer alltid till det. :(
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?