• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Hej alla!
    Började baby verkstan i november men fick mens precis och undrar nu om de är fler som är runt 30år som försöker bli gravida med första barnet som vill följas åt?

Jag är 30år och min man 31
    Denna månad blir andra försöket för oss och har bim i början av januari nån gång, lite osäker då menscykeln är lite oregelbunden.

Hoppas på en trevlig nyårs present :)

• Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?
  • Villhabarn29
    smulis85 skrev 2016-01-20 15:45:38 följande:

Mmm får hoppas på det men eftersom jag inte blivit gravid av att pricka äl så känns det ju som att de är mindre chans nu :(

Tack gulliga du att du håller tummarna i alla fall :)

Ah vad tråkigt. Jag blev gravid innan jul men fick mf. Dock hade vi inte sex samma dag då. Så simmarna väntade.
  • smulis85
    Villhabarn29 skrev 2016-01-20 15:54:32 följande:
    Ah vad tråkigt. Jag blev gravid innan jul men fick mf. Dock hade vi inte sex samma dag då. Så simmarna väntade.
    Nej va tråkigt med mf beklagar verkligen Kramar.
  • LisenB

Hej! Nya tag! Jag fick positivt på äl-testet idag och vi hade sex idag. Blir kanske ikväll igen och sen i morgon hoppas jag. Så bim runt den 15 februari. Hur går det för er andra? Jag är inne i en positiv period nu men det kan verkligen kännas tungt ibland.
    Någon som väntar på BIM?

• miamarina84
    LisenB skrev 2016-01-31 17:35:48 följande:

Hej! Nya tag! Jag fick positivt på äl-testet idag och vi hade sex idag. Blir kanske ikväll igen och sen i morgon hoppas jag. Så bim runt den 15 februari. Hur går det för er andra? Jag är inne i en positiv period nu men det kan verkligen kännas tungt ibland.

Någon som väntar på BIM?

Bim den 13 här och känner som du. Kört första månaden utan ägglossningstest och det har faktiskt haft en skön påverkan. Jag har ibte tänkt på det lika mycket :) äter även bidrottninggele denna månaden. Så nu får vi se :) lycka till.
  • smulis85
    LisenB skrev 2016-01-31 17:35:48 följande:

Någon som väntar på BIM?

Har bim på fredag men missade äl mes 3-4 dagar så tror inte på denna månad :( har typ lite molande i tjejmagen ibland men inget mer så mensen kommer nog på fredag.
  • LisenB
    miamarina84 skrev 2016-01-31 19:19:46 följande:
    Bim den 13 här och känner som du. Kört första månaden utan ägglossningstest och det har faktiskt haft en skön påverkan. Jag har ibte tänkt på det lika mycket :) äter även bidrottninggele denna månaden. Så nu får vi se :) lycka till.
    Va skönt att hittat lite lugn! Varför äter man bidrottningsgele?
  • LisenB
    smulis85 skrev 2016-01-31 20:04:13 följande:
    Har bim på fredag men missade äl mes 3-4 dagar så tror inte på denna månad :( har typ lite molande i tjejmagen ibland men inget mer så mensen kommer nog på fredag.
    Man vet aldrig! Håller tummarna för dig!
  • smulis85
    LisenB skrev 2016-02-01 21:35:19 följande:
    Man vet aldrig! Håller tummarna för dig!
    Tack så mycket! Fick dock lite hopp här idag då jag mått illa från och till under dagen. Bim-3 men kan ju vara så att det bara är pms.
  • LisenB
    smulis85 skrev 2016-02-02 11:50:09 följande:
    Tack så mycket! Fick dock lite hopp här idag då jag mått illa från och till under dagen. Bim-3 men kan ju vara så att det bara är pms.
    Spännande!
  • Stardust2016

Jaaaag vill också vara med. Både jag och min sambo är 30. Slutade med p-piller i dec men var utomlands över jul och nyår, så detta är första riktiga försöket. ÄL+6 idag. BIM 10-11/2

Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?