• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Jordgubbarochmjölk skrev 2016-09-05 22:34:42 följande:
    Tack snälla, detsamma till dig, håller tummarna.

Visst det är lika jobbigt varje gång men denna gång hade man ju börjat hoppas lite mer eftersom mensen inte kom på så länge. Men det måste ju varit att den hoppade över en månad.

Ska försöka att bara njuta med min sambo och se till att få tid för varandra, så det inte blir "vi måste ligga nu nu nu" utan mer försöka ta vara på vår relation och tiden då det bara är vi två.

Skönt att skriva av sig med någon.
    Ja det är ju skönt att få prata med andra som förstår denna barnlängtan. Jag vill också bara njuta av min sambo och skulle vilja kunna koppla ifrån men eftersom jag känner min ägglossning så tydligt kan jag inte riktigt bara släppa det i min hjärna.

Tror också varför jag blir så ledsen är den där tanken ifall man inte kan bli gravid som ligger och gnager i bakhuvudet och då blir varje missat försök ännu värre :(

Förstår din besvikelse så väl när man går där en längre tid och hoppas och läser om sånna som plusar efter bim osv. Google är inte ens vän direkt.

Hoppas du kan släppa lite och njuta av tid med din sambo. Någon gång blir de våran tur också!!!
  • smulis85
    Smlan skrev 2016-09-06 09:14:50 följande:

Jag känner verkligen igen diskussionen i tråden nu. Vi är inne på sjätte försöket och det tär verkligen på en att gå att hoppas varje månad.

Jag känner att detta ämne är så pass privat att jag inte har öppnat upp mig för så många vänner. De flesta har dessutom barn så det känns jobbigt att umgås med dem just nu. Träffade dock en vän i förra veckan som jag inte alls trodde var sugen på barn men när jag berättade att vi försökte och att jag var ganska frustrerad så berättade hon att de också hade försökt en längre tid (längre än oss). Hon kändes dock helt avslappnad, händer det så händer det. Nu vet jag inte om det var en fasad, men jag tror verkligen inte det. Jag kände ändå att det hade inverkan på mig. Jag ska försöka ha en mer avslappnad inställning denna månad. Jag tror det började bra igår då jag ville få till det (blinkande smiley på CB) men min man var alldeles för trött och tyckte att vi kunde mysa nästa dag istället. Jag godtog det med en helt annan inställning än tidigare. Men ikväll måste han dock leverera :) Blinkande smiley i 3 dagar nu. Så imorgon väntar jag fullt utslag och ÄL på torsdag. 

Ja det är så som du skriver känns som det är lite för privat därför är det inget man tar upp jag pratar bara med en vän om detta men hon har precis blivit mamma så känns lite jobbigt just nu att träffa henne tyvärr. :( tycker det jobbigast är folk som hela tiden frågar är det inte dags att skaffa barn snart... Dummaste frågan man kan ställa känner jag då den frågan kan bli så känsloladdad VI FÖRSÖKER MEN DE GÅR INTE vill man skrika rakt ut.
  • smulis85
    FrökenE1985 skrev 2016-09-06 16:09:43 följande:

Hade ÄL i fredags, lite senare än beräknat så har BIM 17 sep istället för 15 sep. Lyckades få till det natten mot onsdag och fredag. Mös även natten mellan fredag och lördag, men då kom inte min karl. Får hoppas att myset dagarna innan räcker. Men känner mig inte speciellt hoppfull. 

Jorå men dagen innan äl tycker jag är en god chans att man blir gravid. Håller tummarna för dig! :)
  • smulis85
    v1k skrev 2016-09-06 22:37:25 följande:

Försökt i över ett år nu... Missat nån månad här eller där men i stort har vi prickat rätt flera ggr. Känner ÄL väldigt tydligt så jag vet att vi har varit rätt på spåret. Tror varje månad att NU men hittills är det enda som händer att jag drar över BIM ett par dagar och varje gång jag tänker att imorgon ska jag testa (vill ju inte testa för tidigt eller alls och bli besviken om mensen ändå kommer) så får jag mens som ett brev på posten. Skitstörigt :(

Förstår hur du känner de även om jag inte försökt lika länge. Man blir så ledsen när mensen kommer sent för då har man ju fått riktigt hopp :(
  • smulis85
    LillaS85 skrev 2016-09-07 15:13:12 följande:

Jag (31 år) och min man (36 år) har sedan dec 2015 försökt få till vårt första barn. Vi har provat ägglossningstester som har gett positiva utslag och har då "legat i" om man säger så men ingenting har hänt. Månad ut och månad in kommer den där jäkla mensen. Jag har aldrig varit gravid och har haft oregelbunden mens, om man kan räkna från 24-31 dagars cykler som oregelbundna? Min man har däremot gjort en tjej gravid tidigare i ungdomen (tjejen valde då att ta bort det). 

Jag känner just nu så otroligt mycket sorg inför det faktum att det inte går så lätt för oss när det verkar som att det går för alla andra. Jag fick igår reda på ytterligare en i min omgivning som blivit gravid och då brast det återigen för mig. 

Jag vill kunna glädjas å andras vägnar. Deras situation har ju egentligen ingenting med mig att göra. Men den mörka känslan av avundsjuk och utifrån sett missunnsamhet (vilket det egentligen inte är) får mig att få dåligt samvete och må ännu sämre. Det ena föder det andra. Jag vill också bli med barn så jävla mycket och jag börjar, på riktigt, bli orolig över att det är något fel på mig. 

I december har det gått ett år och vi kan kontakta sjukvården för en fertilitetsutredning men fram tills dess, hur ska jag ta hand om alla mina känslor? 

Finns det någon som har något bra tips eller egen erfarenhet av denna långa väntan? 

Just nu känner jag mig så himla ensam. Min man tar allt med mycket mer ro och tänker att det kommer när det kommer och tycker att jag inte ska stressa upp mig.  

Känner precis som dig började också i dec men har nu missat 3 äl i rad av olika anledningar :( man får bli avis och ledsen tycker jag i alla fall. Vist vill man glädjas för deras skull men man kan inte rå för sina egna känslor. Har en i min släkt som jag står nära som ska ha barn om bara några dagar och min mormor var på besök och frågade mig 8 gånger om de inte var våran tur snart. Vart så ledsen inombords att jag bara ville därifrån.

Kan ta lång tid utan att de är något fel på dig man får försöka ta de lite som de kommer men vet att de är jobbigt. Just nu t.ex känner jag att de inte spelar roll om vi blir gravida nästa månad bara vi kan få till ett lyckat försök till att bli gravida.
  • smulis85
    Deni81 skrev 2016-09-08 16:46:13 följande:

Vet ni vad, jag har släppt det denna månad. Helt. Inga ÄL-tester. Raderat mensappen. Pratat med sambon och det var (förhoppningsvis) i herrans tid för han har tappat attraktionen till mig, och jag till honom. Det här inplanerade maskinsexet har förstört lusten för oss, helt och hållet. Jag vet inte om vi kommer gå skilda vägar nu eller försöka hitta gnistan igen, men det är sorgligt att processen i att skapa ett liv kan förstöra så mycket mellan två människor som älskar varandra. Så... Nu släpper jag det. Helt. Lycka till, jag kommer tjuvkika in här lite då och då. Kram på er!

Är nog bra att ni släpper det och kanske försöker hitta tillbaks till varandra igen. Hoppas du känner att du gör rätt och att ni kan börja njuta av varandra igen. Själv för att det inte ska bli så ska jag försöka sluta stressa det här med sex på äl och bara sexa när vi har lust, måste bara försöka ignorera hormonerna vid äl.

Lycka till med framtiden!! Och hoppas på att du kikat in nån dag. Stor kram!
  • smulis85
    kvinna29årskåne skrev 2016-09-11 12:51:02 följande:

Har bim nu 16 september. Frågan är om man ska vänta och testa till på fredag eller man ska prova innan?

Ja gör det själv testar jag inte längre förens de gått några dagar över bim. Lycka till!!!
  • smulis85

Fan va härligt det är med pms... Illamående,varm,ont i huvudet, ömma bröst och mensvärk. Ska ha mens på lördag och eftersom jag vet att jag inte är gravid är jag extra irriterad över pmsen varför ska man må dåligt när man inte ens får belöning för det suck!!

• smulis85
    kvinna29årskåne skrev 2016-09-16 18:43:24 följande:

Har bim idag, ingen mens i sikte men oerhört mycket pmssymptom. Frågan är om det är mens på gång eller något annat som spökar? Ska testa mig imorgon

Håller tummarna!!
  • smulis85
    Etude skrev 2016-09-17 11:36:10 följande:

Hej! Har sträckläst hela tråden och hoppas att jag också får vara med här. Jag är 30 och min kille 29.

Jag tempar med Fertility Friend och ligger på Äl+12 och bim-3. Hade höga förhoppningar om att det skulle ta sig denna månaden eftersom min temp har legat ovanligt högt men testade imorse och det var ett starkt minus :(

Det är märkligt hur man gått hela livet (känns det som) och varit rädd över att råka bli gravid och så visar det sig att det är skitsvårt!

Välkommen hit :)
    Hehe vist är det irriterande varför har man varit så nervös för att bli gravid.
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?