• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Smlan skrev 2016-08-29 09:33:36 följande:
    Kroppen kan verkligen spela en ett spratt oavsett när i cykeln. Man kan ju bli tokig för mindre. Har du fortfarande molvärk?

Jag är på dag 3 av mens. Knappt någon blödning alls denna månad. Dag 1 kom det en del men nu är det bara bruna flytningar. Blir lite nojig att det betyder att man är mindre fertil. Om man googlar på det står det nämligen väldigt mycket om klimakteriet :( 33 ska väl inte vara någon ålder...
    Jorå molar fortfarande lite då och då men som sagt kroppen är ett mysterium. Nä tycker nog de är för tidigt för klimakteriet. Hoppas på de i alla fall då min mens alltid är sparsam blöder typ 2 dagar och inte jätte mycket sedan är de bara lite grann i 3-4 dagar efter det.
  • smulis85

Tog en lång promenad idag och fy va avis jag vart, överallt var mammalediga som gick omkring med sina barnvagnar.

Tänkte då att nästa sommar är det ta mig f*n jag som går med barnvagn!!!

Tänkte fråga är de någon här som testat efamol? Ska tydligen lindra pms genom att balansera hormonerna och göra menscykeln mer regelbunden. Har ju senaste tiden haft så mycket pms symtom så skulle ju vara skönt om de fungerade.

• smulis85
    ammela skrev 2016-08-30 18:35:59 följande:

Här är det spottings på bim -3 å alla signaler på mens. Börjar bli riktigt jäkla trött på detta....

Ja man blir ju det brukar tjura hela mensen sen tar man på nått sätt nya tag. Hoppas på att du plusar nästa månad med oss andra som väntar på det där pluset!
  • smulis85

Fan fan fan känner redan av äggstockarna och min man kommer inte hem förens på fredag hoppas de jag känner är att äggen växer..

• smulis85
    Deni81 skrev 2016-08-31 11:18:33 följande:

BIM+1 idag. Har en härlig mensvärk men ingen blödning... Bara väntar på att det ska forsa ut snart. Eller så gör det inte det? Jag brukar inte ha ont innan mensen kommer men med dessa senaste konstiga månader så tror jag inte på nåt förrän mensen är en vecka sen! Jag kommer inte testa nu heller utan avvaktar en vecka till!

Håller tummarna att mensen inte kommer!! Ja är ju nästan bättre att vänta istället för att slösa massa pengar på gravtest. Är man gravid så är man de om en vecka med förhoppningsvis.
  • smulis85
    Deni81 skrev 2016-08-31 21:28:57 följande:
    Jag har redan tjatat :-/ De ville inte hjälpa oss förrän i maj. Alltså ett år efter utredningen som vi gjorde ett år efter vi började försöka. Det blir alltså 2 års väntan + 2 månader. Innan IVF. Jag tror det kommer bli det för oss faktiskt. På ett sätt känns det skönt, för då kan jag släppa det nu fram till maj. Leva som vanligt. Slänga alla ÄL-tester och alla appar! Det ska jag göra nu!
    Ja ta en paus och njut lite av livet istället gör sånt man inte kan göra som gravid och ta nya tag när du orkar igen. Ha de så härligt så länge!!
  • smulis85

Så nu kom förvarningen om äl så nu hoppas jag på att de inte blir äl idag utan imorgon men de brukar ju komma efter 1-2 dagar efter slemmet så jag hoppas på de :) ursäkta äcklet men flytningar har vi ju alla mer eller mindre :p

• smulis85

Har bim 17:e men verkar som allt går fel här vi hade typ sex hela dagen igår men trots stånd o allt lyckades han inte komma :( har äl idag så får väll se om vi lyckas bättre idag men har typ gett upp.

Att man ska få problem med de också. Grät floder inatt. Men tycker mest synd om honom då han blir orolig att jag blir ledsen och är ju inte hans fel att de inte går han försöker ju verkligen.

• smulis85
    Smlan skrev 2016-09-04 20:37:37 följande:
    Hur går det för er? Även om det är vi tjejer som planerar/pratar/tjatar så förstår jag att det blir sjuk press på killen som verkligen måste leverera. För tjejen är det ju bara att ligga där om man ska hårdra det. Min kille har också klagat på pressen så vi har hoppat över nån dag ibland. Annars vill jag ju gärna ha sex varje dag kring ÄL.
    Det gick åt skogen eftersom han jobbar borta i veckorna har vi ju bara 3 dagar på oss vilket nog pressar han ännu mer. Vart ju inge bättre när jag bröt ihop jätte sexigt att gråta liksom. Till slut lyckades han i all fall komma men inte i mig så petade in lite spermier men tror inte riktigt på den metoden :(

Funderar på att skaffa några sprutor så man kan göra heminsemination nästa månad ifall de låser sig igen är liksom 3:e månaden där vi inte lyckats pricka äl. Inte lätt att pricka heller om han är borta på jobb vid äldagen. Kanske blir mindre press om han slipper oroa sig över att behöva komma i mig.
  • smulis85
    Jordgubbarochmjölk skrev 2016-09-04 22:23:00 följande:

Så kom mensen typ 4 veckor sen :( så den måste hoppat över en månad. Aja bara att ta nya krafter.

Nej vad tråkigt håller tummarna för nästa månad för dig!
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?