• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Smlan skrev 2016-08-14 17:26:43 följande:

Vi är inne på femte försöket så jag börjar bli lite frustrerad. Men sen vet man så många som har försökt så mycket längre så jag ska väl egentligen inte klaga. När man väl har bestämt sig så får det ju gärna ha hänt igår ;)

Det verkar positivt att symptomen håller i sig :) När tänkte du testa? Jag har BIM 26-27 aug så det är en evighet kvar.

Man får vara frustrerad även om de bara är 5 månaders försök var det jag med och även lika mycket nu på 9:e försöket.

Som sagt man vill inte vänta när man väl bestämt sig.
  • smulis85
    kvinna29årskåne skrev 2016-08-13 22:00:32 följande:

Jag har BIM på torsdag. Hoppas verkligen på ett plus denna månaden. Någon mer som har BIM runt torsdag? Har ni några symptom?

Har bim på fredag men vet att vi missade äl med 6 dagar denna månad :( vart lite prestationsångest så fick peta in sperman efteråt hehe snacka om desperat. Tror inte det fungerar :p

Men som oftast känner jag mensvärk lite då o då, illamående och lite ömma bröst. Inte ovanligt för min pms tyvärr.
  • smulis85
    Jordgubbarochmjölk skrev 2016-08-15 21:45:58 följande:

Nu är det spännande här. Dag 42 idag och min cykel brukar vara på 31 dagar. Igår och idag har det kommit lite ljusrosa på pappret men inget mer. Ska testa senare i veckan.

Spännande!! Håller tummarna för dig!!!! :)
  • smulis85

Så idag kom mensen känns bra för snart är det då äl igen och hoppas på att bebis stressen inte förstör allt igen...

• smulis85
    Jordgubbarochmjölk skrev 2016-08-21 21:25:51 följande:

Väldigt frustrerande här. 17 dagar sedan bim men fortfarande ingen mens eller något plus, gjort 2 test och båda har visat negativt. Men varför kommer inte mensen då?!

Säker på att du hade äl då? Vet att jag en månad hade som äl flytningar och stegring på äl test 2 gånger under en månad med en veckas mellanrum och mensen vart då sen 1 vecka. Tror att ägget inte lyckades släppa första fången då.

Hoppas dock att du är gravid och att bara hormonerna inte stigit tillräckligt än för test :)
  • smulis85
    Jordgubbarochmjölk skrev 2016-08-21 21:33:52 följande:
    Man får som ta nya tag varje månad, så jäkla irriterande. Får hoppas att bebisstressen inte gör en tokig eller att förhållandet blir knasigt pga alla dessa tankar om bebis och att man måste ligga, ligga, ligga.

Håller tummen för er denna månad igen! Nån gång ska vi lyckas vi med tycker jag!
    Japp nån gång måste de vara våran tur också!!! :) vi får peppa varandra lite ;)
  • smulis85

Ja nån måste plusa snart tycker jag!! Men alla bim trådar är det ju så mycket folk i och det är ju faktiskt inte många % som plusar.

Säger det igen att man gått o ätit dessa piller i hela sitt liv typ och sedan upptäcka att det inte är så lätt att faktiskt bli gravid. Ömskar att killen hade blivit redo tidigare! Så kanske man i alla fall inte hade behövt stressa för åldern.

• smulis85
    Deni81 skrev 2016-08-23 12:47:44 följande:
    Stressa inte, jag är 35 år... Och ett halvt. Du har hela 4 år på dig innan du är i min ålder!
    Jo jag vet att jag inte är så gammal o inte du heller för den delen men mina äggstockar o hela kroppen säger typ nu eller aldrig ;)
  • smulis85
    Deni81 skrev 2016-08-24 23:06:49 följande:

Försök 16 här också :-/ Börjar tappa hoppet på allt nu... Som sagt, 35,5 år redan. Tiden går så sakta! Inga tidigare barn och en sambo som aldrig gjort någon med barn, men vi är friska och fertila! Jag ska testa på lördag! Då är det BIM-3. Har inga symtom, har varit gasig de tre senaste dagarna, som bara den! Och idag har jag fått svamp i underlivet (tror jag). Känner mig förkyld också med jämna mellanrum så det är väl nåt i kroppen som spökar. Ursäkta för depp-inlägg

Det är helt ok med depp-inlägg man måste ju få berätta för någon hur man känner även om de bara är på ett forum!

Håller tummarna för dig de flesta verkar ju inte känna av symtom innan bim :)
  • smulis85
    Smlan skrev 2016-08-27 07:30:05 följande:

Mensen kom igår precis som planerat. Temperaturen dippade rejält redan på torsdagen så jag visste ju till 100% att den skulle komma. Klart man blir besviken ändå! Men nu är det bara att hålla humöret uppe då vi är bortresta med släkten. Bröt i och för sig redan ihop i onsdags då jag kände i hela kroppen vad som var på gång.

Orkar knappt tänka på nästa omgång men men: ÄL ~7/9 och BIM ~21/9. Någon som siktar på ungefär samma?

Kommer kanske ha äl och bim ungefär samtidigt som dig om min kropp vill fortsätta med 29-30 dagars cykel.

Dock är jag lite osäker på vad min kropp gör då det molar i magen redan nu som lätt mensvärk och mensen slutade i onsdags :s undrar om en förkylning även kan påverka livmodern då jag är väldigt täppt i näsan.
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?