• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Tummarna ska de ju så klart stå ;)

• smulis85

Börjar bli nervös nu försöker intala mig själv att jag inte är gravid, blir mindre besviken då om mensen kommer imorgon.

Har skit ont i bröstvårtorna och mycket mensvärk. Pga mensvärken känns de som att mensen kommer att komma när som helst :( mina drömmar ska vi inte ens prata om har drömt allt möjligt konstigt om barn och gravidmagar i 1 vecka nu.

• smulis85
    AsryAvot skrev 2016-04-14 19:48:06 följande:
    Väntan känns ju lite som ens värsta fiende i dessa tider, och tyvärr är det ju det enda man kan göra. Men nu är drt väl inte många dagar kvar tills du definitivt har BIM?

Själv väntar jag på ägglossning. Eller jag inväntar temphöjning. Trodde att jag hade ägglossning i måndags, det kändes verkligen som det, och jag vill så gärna att vi ska ha prickat rätt. Känns som en evighet till nästa försök då jag har så lång cykel i nuläget. Jag förstår mig inte på min kropp . Undrar hur lång tid det kan ta från ägglossning till att temperaturen höjs?
    Ja antagligen har jag bim imorgon.

Jag förstår att de är jobbigt och här klagar jag att jag har extra lång cykel en månad om jag ni får någon mens.

Jag trodde att tempen ska höjas direkt efter ägglossning men är absolut inte säker då jag ej tempar själv.
  • smulis85

Som jag trodde sen äl och massa pms symtom :( här kom mensen som på beställning :'(

Kommer få hoppa över nästa månad också då mannen är bortrest :( känns som att jag skiter i det här snart så trött på min kropp!!

• smulis85
    Deni81 skrev 2016-04-15 12:19:35 följande:
    Vad tråkigt

Vet du vad, jag har faktiskt släppt det nu. Jag inser att jag bara förvärrar allt för mig själv och för vårt förhållande. Det blir så fokuserat på en sak när det finns massa roligt man kan göra istället. Hakan upp och huvudet stolt, för du är bäst och det kommer att gå till slut! Jag minns inte vad barnmorskan sa, men jag tror 90% får barn andra året de försöker. Det är bara 10% som inte kan få barn.

Här avvaktar vi provsvar, mina hormonprover måste varit okej, annars hade jag hört något. Min sambos spermaprov har vi inte hört något om än, men enligt honom ville de boka en tid för samtal vilket inte bådar så gott. Men det är bara att vänta och se!

Vi får satsa på en sommarbefruktning!
    Skönt att ni kommit igång i alla fall och håller tummarna för er!!

Jag ska också försöka släppa det här med barn ett tag och ska försöka hålla mig borta från familjeliv en stund också i alla fall en månad eller två.

Ses i sommar igen alla goa människor!!
  • smulis85

Hej igen!!

Nu är jag tillbaka med nya tag!
    Grattis alla som fått plus!! :)
    Själv väntar jag på äl igen. Trodde de var någonting förra månaden men nej då fick nog inte ens äl så vart "skengravid" och konstig mens.

Men som sagt nya tag nu och mannen är på hemmaplan resten av sommaren så här ska det mysas i massor! :)

• smulis85
    Deni81 skrev 2016-06-29 21:49:41 följande:
    Hej! Skönt att du kom tillbaka Så allt känns bättre nu? Jag har också haft två konstiga mensar nu senast! Kanske är nåt med sommaren? Jag har nog prickat in ÄL den här gången, men förväntar mig inga mirakel. Det känns som det inte kommer fästa förrän till hösten ändå. Det får bli semester och sommarmys nu, njuta av förhållandet istället Testar du med ÄL-tester?
    Ja lite bättre känns det har börjat fokuserat på andra saker i livet nu så känner mig inte helt stressad längre på att få barn.

Tyckte inte äl-test fungerade så bra så jag struntar i det brukar känna av äl och vi myser på så mycket vi kan, orkat och vill så hoppas vi att de tar sig nån gång.
  • smulis85
    Lillydutt skrev 2016-06-29 23:27:53 följande:

Här är en till som längtar efter första barnet!

Vi är båda 31 och är inne på vårt tredje försök. Att bara komma så långt är ett stort framsteg för jag har väntat i ett par år på att sambon ska bli redo. Nu börjar en annan mer hoppfull och otålig väntan.

Jag använder p tracker och brukar känna av ägglosningen ganska tydligt. Borde vara på måndag så nu får vi hoppas på en mysig helg!

Hej och välkommen! :)
    Visst är det jobbigt att vänta på att sambob/manen också ska bli redo har varit där i några år jag med.

Men tycker nästan väntan nu är jobbigare då min kropp börjat lura mig med massa pms och skit sedan vi börjat försöka så man går runt och tror man är gravid hela tiden och sedan kommer den dumma mensen i alla fall.
  • smulis85

Jaha då kom mensen igen då känner mig dock inte lika besviken denna månad min hjärna har nog ställt in sig på att vi inte kommer bli gravida.

Haft en skön semester också så därför inte över analyserat allt denna månad :p

• smulis85

Hej alla nya och gamla nu är jag inne på mitt 9:e försök men kan nog inte ens räkna denna månad som ett försök då vi bara haft sex en gång och de var 7 dagar innan äl :( man börjar dock undra varför man gått på p-piller så länge när de verkar så svårt att bli gravid..

Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?