• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Nanok skrev 2016-03-27 09:27:39 följande:

Min tempkurva har varit stadigt högre sedan äl, helt olikt alla andra månader. Har heller inte haft mina typiska pms-symptom, inte heller haft någon spotting, så när det var dags att göra gravtest nu idag så var ju onekligen förhoppningarna höga. Men icke, det var negativt. =(

Så länge du inte fått mens kan du ju fortfarande vara gravid. Håller tummarna!!

Själv är jag så trött på pms samma sak som förra månaden har molvärk typ direkt efter äl. Äl 6-7 idag och bim troligtvis den 5/4 men förra gången kom ju mensen 4 dagar för tidigt så man vet ju aldrig.
  • smulis85
    Miavillblimamma skrev 2016-03-27 12:21:37 följande:

Hej! Ett tag sedan jag skrev... Hade BIM igår, fick lite flytningar så jag tänkte att det nog var kört meeeen eftersom mensen inte kommit igång idag heller så gjorde jag nyss ett test! Gissa min förvåning när det vart två streck!!! :) <3 Visserligen är ena stecket ganska svagt men det är två streck!!! Hoppas innerligt att det stämmer!!!

Ooo vad roligt grattis!! Hur länge har ni försökt?
  • smulis85
    Miavillblimamma skrev 2016-03-27 13:50:13 följande:

Tack!!! Hoppas det blir starkare och tydligare!!! :) Vi har försökt sedan i november... Inte jättelänge men tillräckligt länge för att hinna bli både stressad och frustrerad! :/ Men nu!!! Wow!!! Hoppas innerligt att det stämmer!!!

Vad härligt vi började också i november men som du säger man hinner bli stressad ändå ;) kan ju hoppas att de är min tur denna månad med :)
  • smulis85
    Nanok skrev 2016-03-28 14:22:15 följande:

Tempdipp och mens idag... =(

Den här tempkurvan har varit helt annorlunda än mina andra månader då tempen vanligen successivt dippat från 8 dagar efter äl. Jag undrar om det faktiskt inte var en graviditet men som tidigt gick fel... Annars får jag inget sammanhang i tempkurvan. Idag blir det tröstätande av godis och kaffedrickande. Imorgon är en ny dag...

Håller tummarna för er andra nu! =) <3

Vad tråkigt. :( ja ta lite godis de brukar hjälpa lite i alla fall.

Själv har jag problem att ha jeans just nu då det ömmar i magen. Inge bra tror jag mensen kommer väll för tidigt igen. Får se senast om 8 dagar.
  • smulis85

Jaha då var man här igen och letar symtom. Bim-4 idag tror jag håller på att bli sjuk dock då jag har ont i halsen och huvudet.
    Annars är mina symtom denna månad.

Stickande och molande i tjejmagen
    Illamående från igår lite då och då
    Ökad flytningar nästan som äl flytningar (någonting nytt för mig)
    Lite ömma bröst men bara om man klämmer på dem

Ska försöka att inte ta nått gravtest före bim så på onsdag tidigast tänker jag testa.

• smulis85
    Deni81 skrev 2016-04-02 04:17:54 följande:

Vi har varit på första mötet för fertilitetsutredning. Jag har tagit blodprov och killen ska ta spermaprov den 12/4. Sen är det en evig väntan på provsvar och sen blir det UL och så vidare. Känns både skönt och läskigt att ha tagit tag i det. För nu blir det ännu mer på riktigt. Vad händer ifall en av oss inte kan få barn? Kommer jag/han lämna förhållandet? Kommer vi kämpa? Vill vi ha barn? Jag har ingen aning. Det hade varit enklare om det bara funkade! Har bara en ångestklump i magen nu. Vill ha svar NU!

Under tiden får vi väl försöka en sista gång i april. Killen är väldigt med på det i alla fall och det känns ju skönt!

Förstår att de är lite läskigt det där *styrke kramar* Behöver inte ens vara något fel på er och om de är det så finns de alltid nått man kan göra. I värsta fall kan ni ju adoptera.

En solskenshistoria till er som gav mig mycket hopp är att min brors sambo nu är gravid efter 7år utan preventivmedel och utan hjälp de skulle precis börja en utredning :)
  • smulis85
    minbaramin skrev 2016-04-03 11:21:01 följande:

Hur har ni det?

Denna månaden finns inga symptom alls.. jag som haft alla tänkbara innan.

Bim på tisdag.

Har också bim på tisdag och för mycket symtom. Trodde jag började bli sjuk men nej halsontet gick över men illamående känner jag typ halva dagen. Tycker de borde vara för tidigt med illamående.
  • smulis85
    AsryAvot skrev 2016-04-05 09:42:56 följande:

Känns som att jag hamnat i ett urjobbigt läge.

För det första, jag måste byta jobb och söker de som finns, men det finns inte så många lediga jobb inom min bransch. Nästan så att jag överväger att säga upp mig och börja arbeta som timanställd på andra ställen.

Men det känns som att jag måste få något annat innan jag blir gravid.

För det andra, det där med att lyckas bli gravid. Nu är det drygt 7 månader sen jag slutade med mina p-piller och min menscykel är så märklig. Den blir längre och längre, min senaste cykel var på 50 dagar. Ägglossningen har varje gång inträffat 7-10 dagar innan mens.

Dessutom har jag riktigt kraftig PMS veckan innan mens, jag mår så fruktansvärt dåligt att jag inte fungerar då.

Iallafall, igår var jag hos min barnmorska i ett annat ärende. Jag passade på att fråga henne om min menscykel. Hon sa att det kan bero på att jag ätit p-piller, eller tex. stress (har stressat ohälsosamt för några månader sen). Jag hoppas att det bara beror på något av detta. Sen sa hon att det även kan vara PCO. Vi får väl se om det rättar till sig eller om vi får söka hjälp. Isf får vi göra det först i november.

Barnmorskan tyckte att vi först och främst bara ska koppla av och ta det som det kommer . Och det känns nog som det bästa nu.

Känns som att allt helt plötsligt blivit så komplicerat bara för att vi vill ha barn!

Fy stackare med så lång menscykel :(
    Ja man ska nog försöka ta det som de kommer men är ju inte lätt alla gånger speciellt när man inte har något tålamod.

Jag håller på att studerar första terminen av 7 så får ta de som de kommer hade jag tänkt när jag blir med barn. Antingen tar jag studieuppehåll ett år eller så fortsätter jag då jag har distansstudier. Men vist är de krångligt när man inte kan bestämma själv när man ska bli gravid, allt är ju så osäkert.
  • smulis85

Har bim idag ingen mens än peppar peppar. Dock mycket mensvärk så den kommer väll :(

• smulis85

Jordgubbarochmjölk välkommen hit :)

Vist hoppas man på att mensen inte kommer har gått o lagt mig men varit uppe 3 gånger redan för att se om mensen kommit :p

Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?