• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Deni81 skrev 2016-03-03 15:34:00 följande:
    Helt sant det där! Ibland kan jag önska att jag hade en så avslappnad syn på det! Jag har inte velat ha barn tidigare utan längtan kom när jag träffade honom för ca 1, 5 år sen. Och nu ringer klockorna så högt att jag blir döv! :) 

han vet inte att jag skriver här och han vet inget om att jag letar efter symtom eller testar med ÄL-test eller gravtest. Känns lite pinsamt nästan...
    Haha min vet inte heller att jag håller på med äl-test och han har ingen aning om när jag har äl vad jag vet om han inte har listat ut de själv :p jag vill inte ta upp det med honom eftersom jag vet att han bara kommer säga men du behöver inte ha så brotom sånt där kan ta tid.
  • smulis85
    minbaramin skrev 2016-03-03 19:54:51 följande:

Långa dagar mellan är och bim.. jag känner efter då att jag håller på att bli knäpp..

Svullna bröstet (dock inget ovanligt), stickningar i äggstockar/livmoder, molande värk och lätt illamående ibland.

Testat första månaden med ferrilitetsmonitor och för första gången prickat är tror jag.

Längtar så efter ett plus men försöker att inte hoppas för mycket. Bim 12 mars.

Ja det är ju långa dagar de där. Håller tummarna för dig!!! :)
  • smulis85

Deni81 vad tråkigt :( håller tummarna för dig att det tar sig nästa månad! :)

Jag tänker inte testa innan bim tror jag. Är jättegasig så de kanske bara är därför jag har molvärk så långt innan bim :p

• smulis85

Miavillblimamma förstår dig absolut känner lika dant varje gång mensen kommer.
    Ja man blir tokig på dessa frågor hela tiden!
    Kramar till dig

• smulis85
    Miavillblimamma skrev 2016-03-04 22:46:31 följande:

Tack Smulis85! :)

En fundering, hur kan det komma sig att min mens alltid varit punktlig innan men nu när vi försöker bli gravida så är den några dagar sen varje jäkla månad!?!?

Hinnerju börja hoppas varje månad! :(

Ja de är ju skit konstigt.
    Själv fick jag mens nu 4 dagar för tidigt :( också as konstigt då jag har under ett helt år fått mensen 16 dagar efter älflytningen :s nu bara 12 dagar då :s
  • smulis85
    minbaramin skrev 2016-03-08 09:07:28 följande:

Hej

Hur går det för er här inne?

Har som tidigare månad massa av symptom. Svullna ömma bröst. Molande värk i magen sedan äl. Stickningar. Trötthet.

Idag bim -4 blev jag så ledsen när jag vaknade. Jag tyckte alla symptom var borta. Nu efter ett par timmar är brösten lite svullna och ömma.. kraftig mensvärk.. fast nästan som magknip fast längre ner.

Hur mår ni andra?

Håller tummarna för dig!!

Själv så fick jag ju mens 4 dagar för tidigt. Mensen är väldigt sparsam så funderar på om jag ens fick någon ägglossning denna månad. Tog till och med ett gravtest igår för att försäkra mig om att jag inte är gravid negativt så klart. Har även blivit sjuk med feber så känner massa symtom som ont i brösten och magen o skit men tror de beror på hostan.
  • smulis85

Då kör vi lite bisolvon metoden denna månad då eftersom jag ändå dricker det pga min hosta. Kan ju alltid hoppas på att de fungerar ;)

• smulis85

Urk ja mens är det värsta!! Jag väntar än en gång på ägglossning alltid jobbigt då de aldrig verkar vilja sammanflyta med när mannen är hemma :( men man kan ju hoppad på att han faktiskt har super spermier trotts att man inte blivit gravid under 5 månader nu. Hoppet finns ju alltid!

• smulis85

Hur går det för alla här? Jag tror jag haft äl under helgen eller måndags dock inte fått utslag på äl-testen men de verkar ju inte så pålitliga. Mannen överaska mig med att vara hemma denna vecka så nu har vi kunnat ha sex varannan dag så kanske de tar sig. :)

har inga förväntningar denna månad ändå känns lite som jag har givit upp i huvudet nu orkar inte ha några förhoppningar och bli besviken igen. Men vet ju när mensen kommer kommer man bryta ihop ändå.

• smulis85
    Nanok skrev 2016-03-23 22:54:25 följande:
    Vilken bra överraskning! Hoppas att det gjorde susen! =)
    Ja, förstår hur du tänker... försöker också att bara skita i det, men när BIM närmar sig så hoppas man ju ändå. Jag tempar ju varje morgon och det blir en stress i sig att analysera stegringar eller nedåtgående temperaturer. Kan ändå inte låta bli att göra det. Iaf inte just nu.
    Jag är på dag 11 efter ÄL, så BIM är söndag. 
    Ja jag funderade på att tempa ett tag men började med äl-test istället använt nu i 2 månader förra månaden fick jag positivt utslag 4 dagar denna månad ingen stegring alls trots att jag har känt ägglossningen. Så nu tänker jag skita i dem bara stressande.

Håller tummar och tår för dig att mensen inte kommer!
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?