• smulis85

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Jag fick lite svagare äl test idag i alla fall så nu måste ägglossningen ha varit. Kan hoppas på igår då manen kom hem tidigare än väntat så vi hade lite mys :)

• smulis85
    pratglada tjejen skrev 2016-02-27 12:42:25 följande:

Testade mig med såna "känsliga test" idag. Blev inget denna gång. Så får börja om igen. Hoppas på nästa eller om två månader då.

Vad tråkigt :( håller tummarna för att de blir din månad nästa månad!
  • smulis85
    pratglada tjejen skrev 2016-02-27 21:15:26 följande:

Smulis85: det känns ok. Jag vill nog gå ner ett par kilon innan iallafall. Maken och jag försöker se det positivt och går ut och dansar ikväll!

Det gör ni helt rätt i!! :)
  • smulis85

Jaha då var man här igen illamående och molande värk i magen. 6-8 dagar efter äl så klart är det pms men man kan ju aldrig sluta hoppas att det är någonting annat.

Har haft molande över äggstockarna/ljumskarna sedan äl. Sjukt tidigt för pms asså suck igår kom diffust illamående några gånger som gick över och kom tillbaka osv.

• smulis85
    Nanok skrev 2016-03-01 11:23:01 följande:
    PMS och tidiga gravidsymptom kan ju kännas lika! =) Om det dessutom är lite tidigt för pms för dig så! Hoppas! När är BIM?

Själv är jag mellan mens och äl, så här händer inte mkt. Försöker äta mer grönsaker och frukt och ta fler promenader för att kanske stävja min ökande vikt, men mitt beroende stavas S-O-C-K-E-R. Så det går sådär. =P

Hur går det för er andra?
    Bim 9:e så de är långt kvar. De enda jag kan tänka att de är en graviditet är att molandet inte är bara över mitten av tjejmagen utan känns som de drar från äggstockarna och molar där med, vilket jag inte känt förut förutom precis vid ägglossningen men jag är ju bra på att känna saker "som inte finns" hehe

Ja jag har också försökt gå ner i vikt och äta mer grönsaker gått ner 2kg på 3 veckor i alla fall men är också sötsugen hela tiden.
  • smulis85

Välkommen till gruppen Deni81!
    Är så jobbigt det där med symtom man vet aldrig om man är gravid då de lika bra kan vara pms. :(

Vad har du för knasiga symtom? Jag har också symtom men är på bim-7 så tror inget gravtest skulle säga om jag var gravid än :(

Jag har också kört avbrutet i flera år så jag mår så dåligt av p-piller men hört många som haft de utan att bli gravida och sedan när de väl försökt har de blivit gravida.

• smulis85
    Stardust2016 skrev 2016-03-02 23:36:09 följande:

Hej!

Hängde en hel del här förra månaden, men skippade FL lite den senaste eftersom det steg mig åt huvudet lite.

Ville bara berätta att jag plussade igårkväll.

Går runt i något slags chocktillstånd och kan inte tro det :)

Vad roligt grattis!! :)
  • smulis85
    Deni81 skrev 2016-03-02 22:40:17 följande:

Tack o tack

Jag har haft en del illamående efter ÄL, även fått springa och spotta ut mat för jag har fått kväljningar.

Ja sen det vanliga, frusen, ömma bröst, hade även jobbiga stickningar runt brösten, i ligamenten. Men man hittar ju på så mycket när man vill få ett plus, haha! Just nu känner jag ingenting, mens på lördag.

Åh vad skönt att höra att avbrutet inte behöver betyda något! Dock så har vi ju kört oskyddat nu i ett år utan resultat. Jag har även kort cykel så vissa månader har det blivit två försök. Jag har inte tidigare varit testoman men nu är jag på väg att bli det Vill ju veta! Ska dricka i helgen för vi är bortbjudna, och jag har ett grav-test kvar. Det är så dubbelt det där, man vill testa men ändå inte för man blir så besviken... Men man blir ju besviken när mensen kommer också. Det är först nu när det har gått så lång tid som jag börjar få lite panik faktiskt, har inte brytt mig så särskilt innan men känns som att 1 år är en magisk gräns! Har man inte blivit gravid innan dess så är det något "fel"

Ja jag är också väldigt bra på att känna efter och tro saker.

Har just nu
    Illamående
    Tygndkänsla i livmoder
    Molande värk över äggstockar och ilningar i ljumskarna.

Men om ni har haft regelbunden sex i ett år utan att bli gravida kan ni ju få gå på utredning om ni vill?
  • smulis85
    Stardust2016 skrev 2016-03-03 09:32:01 följande:

Tack Smulis85 :)

Har du haft några symtom föresten alltså innan bim ;)
  • smulis85
    Deni81 skrev 2016-03-03 15:12:04 följande:
    Mmm, jag ska försöka få med mig sambon att kolla simmarna och kolla mig själv. Han är lite mer så där "händer det, så händer det". Medan jag stressar ihjäl för att jag är 35 :/

Mmm, den där tyngdkänslan känner jag inte igen! Hoppas verkligen det ligger ett litet frö därinne!!!
    Förstår dig min man är lika dan han fattar inte varför jag blir ledsen över att få mens. Men männen känner ju inte av äggstockarna som skriker varje månad vid ägglossning att nu vill vi ha barn.

Och sedan tror jag att de inte känner samhällets press på samma sätt sim vi kvinnor. Det är mer acceptabelt att män inte har barn eller har längtan till barn. Men om en kvinna säger att hon vill vänta eller inte villa ha barn så är det inte accepterat vilket leder till ännu mer stress
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?