Inlägg från: Villhabarn29 |Visa alla inlägg
  • Villhabarn29

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Hoppar in här. Jag och min sambo kör på "blir det så blir det".

Jag tempar och mäter äl (digitalt). BIM 22/12. NC angav äl i tisdags på cd 14 och jag fick glad gubbe på cd 13 och mös på cd 12. Känns otroligt om det skulle tagit sig men.. Det är väl ändå en väldigt fertil dag. Negativt äl-test tisdag och onsdags så höjning skedde måndag.

Någon som blivit gravid enligt ovan? ;)

• Villhabarn29
    Sara86 skrev 2015-12-12 08:25:00 följande:

Kolla vad jag fick imorse! Inte världens starkaste men helt klart där. Känns så kul, självklart har vi redan svävat iväg & börjat planera & fundera, blir nog att berätta för närmsta släkten vid jul. Tror det blir ganska avslöjande med 1.5v i fjällen där jag varje middag avstår ett glas vin, särskilt som de redan börjat fråga om det inte är dags för oss också snart när de ser oss med andra barn...

Grattis! :) Vilken dag i cykeln är du på?
  • Villhabarn29

Jag har fått två supersvaga streck på CB idag. Är väl medveten om att det kan vara spök. Men det har stuckit av och till idag. Testar tidigt imorgon bitti. Äl+7 bara idag så får skylla mig själv;)

Till kruxet: Julfest imorgon. Spännande. Antingen fejkar jag sjukdom eller så vadå? ;) Vill vara på säkra sidan även om det kan vara spök. Är det inte spök kan jag knappt tro att det är sant ;)

• Villhabarn29
    skatergirl81 skrev 2015-12-15 19:19:01 följande:

Vad spännande! ! Visa!!

Lite tidigt att testa kanske men vi kanske kan se nåt.

Du kan ju alltid säga att du har lite huvudvärk och att det blir värre om du dricker vin.

Jag ska testa imorgon bitti. Det var svårt att få på bild :) Smart ursäkt med huvudvärken :) Alltså, så spännande. Kan ju vara spök men isåfall 2 st.
  • Villhabarn29
    skatergirl81 skrev 2015-12-15 19:49:35 följande:

Du får berätta hur det går!

Eller beställ typ en alkoholfri drink när ingen ser

Mycket billigare blir det då !

Absolut håller dig uppdaterad och håller tummarna för alla här :)
  • Villhabarn29
    smulis85 skrev 2015-12-15 21:22:07 följande:

Oo va spännande :) ja du får hålla oss uppdaterade hur det går :) tycker nog du kan gå på julfest ändå antingen om ni äter ute så kan man ju beställa alkoholfritt annars om ni tar med eget så ta med en vinflaska som du hällt alkoholfritt vin i :)

Håller tummarna att de blir starkare sträck snart :)

Tack snälla du :) Håller för dig med!
  • Villhabarn29
    Espresso skrev 2015-12-15 22:11:16 följande:

Låter ju mycket lovande trots att det är så tidigt. Säger som någon annan, släng gärna upp en bild :) Är också på äl+7 men vågar inte testa än. Blir nog till helgen.

Testade nu på morgonen också. Det är som sagt bara äl + 8 så har inga större förhoppningar. Nu börjar jag tro att alla streck är "streck där strecket ska vara", dvs spök. Samtidigt är jag testnarkoman och har inte fått tre sådana på rak förr. Testar typ fredag igen. Snacka om otålig:) Strecken är så svaga att de inte syns på bild.
  • Villhabarn29
    Espresso skrev 2015-12-16 14:03:16 följande:

Är också en testnarkoman. Varför vänta på utebliven mens när man kan testa i förväg liksom ;)

Jag tycker det låter som att det är något på G. Har du känt av några symtom? Jag vet att det är vanskligt då symptomen är typ samma som inför mens.

Ja, stickningar där nere och lite molvärk. Är extremt trött. Men jag testade ett digitalt med veckoindikator och fick "Inte gravid" men det är ju bara äl+8 (cashen dom tas;) men vad gör man när man är nyfiken). Har du fått streck där strecket ska vara på cb? Tänker liksom om det är typ standard att alltid kunna se det.
  • Villhabarn29
    smulis85 skrev 2015-12-20 16:31:40 följande:

Då var äl över för min del. Hur går det för er som har bim snart känner ni någonting?

BIM tisdag. Plussade svagt i fredags och starkare på cb idag, men veckoindikator sa icke gravid. Det sticker där nere, är kissnödig på natten och har ömma bröst. Håller tummarna för dig!
  • Villhabarn29
    smulis85 skrev 2015-12-20 17:41:49 följande:

Grattis!! Har för mig att den med veckoindikator ska man inte testa med förens bim så då är de ju inte så konstigt om man får negativt med de testet.

Tack snälla :) Jag har också hört det.
  • Villhabarn29
    smulis85 skrev 2016-01-20 15:19:18 följande:

Skit också idag kom äl 5 dagar senare denna månad :( bim blir då den 5:e. Skit mannen är o jobbar på annan ort och kommer inte hem förens på fredag :( och vi sexade i söndags så har typ inga förhoppningar denna månad heller :(

Det är absolut inte kört. Det kan ha funnits simmare som väntade:) Håller tummarna.
  • Villhabarn29
    smulis85 skrev 2016-01-20 15:45:38 följande:

Mmm får hoppas på det men eftersom jag inte blivit gravid av att pricka äl så känns det ju som att de är mindre chans nu :(

Tack gulliga du att du håller tummarna i alla fall :)

Ah vad tråkigt. Jag blev gravid innan jul men fick mf. Dock hade vi inte sex samma dag då. Så simmarna väntade.
  • Villhabarn29
    Nanok skrev 2016-02-22 21:03:33 följande:

Smulis85: Låter ju som att det borde vara så i alla fall! Håller tummarna! =)

Jag hoppar in här efter att ha sträckläst 29 sidor. ;)

Jag är 31 år och maken 34. Vi är inne på vårt 6e försök nu och har BIM på ons/torsdag denna vecka. Väntan är olidlig.

Tempar och använder Fertility Friend och kör äl-tester. Känner mig helt fertilitetsbesatt och har blivit expert på livmoderhalssekret (yeah...). Vi har prickat in äl väldigt bra varje månad, men ingenting... =(

Omkring oss blir vänner gravida på första försöket och det gör ju inte stressen mindre direkt. 

Hej! Hoppas på ett plus för er snart. Du säger att ni prickat in äl. Visst försöker ni även dagarna innan? Jag har prickat två gånger genom sex 1-2 dagar innan. Inte ens på äl - dagen. Det är bra om simmare får vänta där uppe:) Men det känner du säkert till.
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?