• Nanok

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Smulis85: Låter ju som att det borde vara så i alla fall! Håller tummarna! =)

Jag hoppar in här efter att ha sträckläst 29 sidor. ;)
    Jag är 31 år och maken 34. Vi är inne på vårt 6e försök nu och har BIM på ons/torsdag denna vecka. Väntan är olidlig.
    Tempar och använder Fertility Friend och kör äl-tester. Känner mig helt fertilitetsbesatt och har blivit expert på livmoderhalssekret (yeah...). Vi har prickat in äl väldigt bra varje månad, men ingenting... =(

Omkring oss blir vänner gravida på första försöket och det gör ju inte stressen mindre direkt. 

• Nanok
    Miavillblimamma skrev 2016-02-22 21:17:55 följande:

En fråga!

Har ni sagt något till vänner och familj om att ni försöker bli gravida!?

Jag känner mig väldigt ensam i allt detta, min sambo förstår inte riktigt mina känslor och funderingar... Han har inte riktigt samma tankegångar som jag då han troligtvis har Aspbergers (under utredning)... Vi bestämde att inte säga något till nån eftersom vi inte ville öka pressen men nu börjar jag känna mig stressad över att INTE ha nån att ventilera med, förutom sambon då! Vore skönt att prata med nån som gått igenom det hela!

Jag har ett jobb där många är i samma ålder och där arbetsuppgifterna gör att man tidigt måste berätta. Så några nära kollegor vet om att vi försöker... och sen har det blivit några fler enstaka individer. ;) Jag hade nog blivit lite galen utan att ha någon att diskutera och prata med, men alla är ju olika.
  • Nanok
    Villhabarn29 skrev 2016-02-23 07:41:48 följande:
    Hej! Hoppas på ett plus för er snart. Du säger att ni prickat in äl. Visst försöker ni även dagarna innan? Jag har prickat två gånger genom sex 1-2 dagar innan. Inte ens på äl - dagen. Det är bra om simmare får vänta där uppe:) Men det känner du säkert till.
    Tack! <3
    Ja, vi försöker ha sex ungefär varannan dag från cd 10 (äl brukar komma någon ggn mellan cd 16 och cd 20, förutom denna månad då den kom ännu senare...), och sen någon extra gång när vi fått ett positivt äl-test. Är ju inte alltid man kan lita på att man prickar in äl med testandet heller så varannandagssex känns tryggt ändå =P
  • Nanok
    smulis85 skrev 2016-02-23 15:24:41 följande:

Fick jätte starkt äl-test idag så antagligen äl imorgon då? Alltså har jag haft sex 4 dagar innan äl. Fy va trist :( och har äl 2 dagar efter jag trodde jag hade äl om man ser till flytningar och äl värk.

Så frustrerande när äl inte blir som man först tror eller hoppas! =( Men 4 dgr innan äl betyder väl inte att det helt är missat denna månad? Hoppas att några simmare var kvar! 
  • Nanok
    pratglada tjejen skrev 2016-02-25 20:03:01 följande:

Smulis85: vi fick missfall i maj förra året. Efter sommaren gick jag upp 10kg pga hopplöshetskänsla. Vilket förskjutit våra möjligheter till att få barn. Så det blev liksom en ond cirkel på det hela. Om jag bara stannat i vikt så hade vi säkert haft bebis på g redan... det gör det hela ännu jobbigare. Och ännu svårare att låta bli skräp-konstigt nog.

Fy, vad tungt! =( Hoppas verkligen att det tar sig snart för er igen! 
    Borde också gå ner i vikt, vågar inte ens ställa mig på vågen nu då de senaste månaderna har varit en ond spiral här med. =/

Idag kom min mens iaf, längsta cykeln hittills med 37 dagar. Så, försök nr 7 inleds här...
  • Nanok
    smulis85 skrev 2016-03-01 09:31:40 följande:

Jaha då var man här igen illamående och molande värk i magen. 6-8 dagar efter äl så klart är det pms men man kan ju aldrig sluta hoppas att det är någonting annat.

Har haft molande över äggstockarna/ljumskarna sedan äl. Sjukt tidigt för pms asså suck igår kom diffust illamående några gånger som gick över och kom tillbaka osv.

PMS och tidiga gravidsymptom kan ju kännas lika! =) Om det dessutom är lite tidigt för pms för dig så! Hoppas! När är BIM?

Själv är jag mellan mens och äl, så här händer inte mkt. Försöker äta mer grönsaker och frukt och ta fler promenader för att kanske stävja min ökande vikt, men mitt beroende stavas S-O-C-K-E-R. Så det går sådär. =P

Hur går det för er andra?
  • Nanok
    smulis85 skrev 2016-03-23 22:20:55 följande:

Hur går det för alla här? Jag tror jag haft äl under helgen eller måndags dock inte fått utslag på äl-testen men de verkar ju inte så pålitliga. Mannen överaska mig med att vara hemma denna vecka så nu har vi kunnat ha sex varannan dag så kanske de tar sig. :)

har inga förväntningar denna månad ändå känns lite som jag har givit upp i huvudet nu orkar inte ha några förhoppningar och bli besviken igen. Men vet ju när mensen kommer kommer man bryta ihop ändå.

Vilken bra överraskning! Hoppas att det gjorde susen! =)
    Ja, förstår hur du tänker... försöker också att bara skita i det, men när BIM närmar sig så hoppas man ju ändå. Jag tempar ju varje morgon och det blir en stress i sig att analysera stegringar eller nedåtgående temperaturer. Kan ändå inte låta bli att göra det. Iaf inte just nu.
    Jag är på dag 11 efter ÄL, så BIM är söndag. 
  • Nanok

Min tempkurva har varit stadigt högre sedan äl, helt olikt alla andra månader. Har heller inte haft mina typiska pms-symptom, inte heller haft någon spotting, så när det var dags att göra gravtest nu idag så var ju onekligen förhoppningarna höga. Men icke, det var negativt. =(

• Nanok
    Miavillblimamma skrev 2016-03-27 12:21:37 följande:

Hej! Ett tag sedan jag skrev... Hade BIM igår, fick lite flytningar så jag tänkte att det nog var kört meeeen eftersom mensen inte kommit igång idag heller så gjorde jag nyss ett test! Gissa min förvåning när det vart två streck!!! :) <3 Visserligen är ena stecket ganska svagt men det är två streck!!! Hoppas innerligt att det stämmer!!!

Men åh bad roligt! ??? Grattis!!!

Ja, snopen kände jag mig då jag liksom undermedvetet tänkt att om man testar på BIM, då blir det tydligt! Så enkelt är det kanske inte, nej! Är ju positivt att tempen stannat uppe, men vi får väl se om/när mensen kommer... =S
  • Nanok

Alltså, det skulle stå "VAD roligt"! Sedan efterföljt av tre hjärtan! Vet inte varför det blev frågetecken!? =P

• Nanok
    Miavillblimamma skrev 2016-03-27 13:56:10 följande:

Nu har jag gjort TRE test under dagen! Alla ger samma resultat! :D Åhhhh!!! <3 <3 <3

Tjohoo! Vad kul! =D <3 

Håller tummarna för dig smulis85! 
    Här har det varit stilla, ingen mens ännu, men den lär väl komma imorrn samman med tempdipp. Hoppas inte, dock! 
  • Nanok

Tempdipp och mens idag... =(

Den här tempkurvan har varit helt annorlunda än mina andra månader då tempen vanligen successivt dippat från 8 dagar efter äl. Jag undrar om det faktiskt inte var en graviditet men som tidigt gick fel... Annars får jag inget sammanhang i tempkurvan. Idag blir det tröstätande av godis och kaffedrickande. Imorgon är en ny dag...

Håller tummarna för er andra nu! =) <3

Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?