Inlägg från: Miavillblimamma |Visa alla inlägg
  • Miavillblimamma

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Hej, hoppar in här!

Vi försöker bli gravida med första barnet sedan några månader tillbaka men än så länge utan framgång... Jag är 32 och min man är 34 och jag är LIVRÄDD för att vi "väntat" förlänge!!! Men det är först nu det är läge att skaffa barn!

Varje månad sedan vi började försöka så har jag fått för mig att jag blivit gravid... Det har varit alla möjliga symtom från att kisset luktat annorlunda till molande/stickande värk i livmoderstrakten! Denna månad så började jag helt plötsligt blöda en hel vecka innan mens (jag har alltid haft regelbunden mens ända sen tidig tonår) och blödningen var inte som min mens brukar vara heller... Blödde lite grann i två dagar sedan vart det uppehåll i en dag för att den fjärde dagen blöda lite vid ett toabesök medan jag vid nästa toabesök hade rikligt med sega genomskinliga flytningar... Fattar ingenting! Hade äl precis en vecka innan och BIM precis en vecka efter, vilket är imorgon... Men jag antar att det antingen blir mens igen, om det nu inte var det jag hade förra veckan... Någon som känner igen detta?

Vi har bestämt oss för att inte säga något till någon om att vi försöker nu men vad jag ibland önskar att jag kunde fråga ut precis alla föräldrar i min närhet om deras planerande och försök! Ibland är jag verkligen på väg att bli knäpp av att inte ha någon att prata med samtidigt som jag inte vill känna pressen från att andra vet... Istället googlar och läser jag - massor!

• Miavillblimamma

Jag hoppas att det var en nidblödning men jag vågar inte tro på det... ????

Längtar ihjäl mig!

Igår kväll chockade mannen mig med att han ÄNTLIGEN sökt hjälp för att utreda om han har någon form diagnos, han tror själv att han har Aspbergers eller kanske Autism... Kanske att våra planer om att utöka vår lilla familj påverkar honom åt det positiva! Hoppas för hans och våra framtida barns skull att han får förklaringar på hans "problematik" och hjälp med hur han ska hantera livet!

• Miavillblimamma
    smulis85 skrev 2016-02-10 17:32:44 följande:

Hållet tummarna för dig! Va skönt att han sökt hjälp själv är ju alltid lättare och veta. :)

Visst är det irriterande att gå omkring och tro att man kanske är gravid och så visar de sig att man inte är det. Tror man känner av alldeles för mycket och att man egentligen brukar känna samma men att man inte tänkt på det så de känns mindre eller nått.

Själv har jag nu köpt hem ältest från testlagret för att kolla om jag verkligen har äl när jag tror att den är!

Tack! Härligt att vara flera som håller tummarna för varandra!

Ja otroligt skönt att han tagit tag i det! Vi har levt ihop i snart 9 år och det har inte alltid varit lätt!

Det är gaaaaalt irriterande att gå omkring och undra, hoppas och tro... Men det går ju inte att låta bli!

Deras ältest har jag oxå! Funkar bra! Jag har dessutom fört "Mensdagbok" i en app som heter Period tracker under fleeeeera år som oxå visar äl och det stämmer otroligt bra! Hoppas din äl stämmer med vad du tror! Spännande att följa alla!
  • Miavillblimamma

Åh jag håller med! Nojar oxå över det... Men ett par koppar om dagen har jag läst att man kan dricka! Försöker tänka att medan jag ännu inte är gravid så måste jag få leva ett icke gravid liv... Med måtta vill säga!

LisenB skrev 2016-02-10 20:38:33 följande:

Jag har blivit mer och mer nojig över kaffet. Just nu har jag dåligt samvete för att jag druckit två koppar idag. Jag lovade mig själv att sluta.. Dricker ni kaffe?

• Miavillblimamma

Ok, ja om mensen är oregelbunden så är det inte så lätt... :/ Spännande å se om det stämmer! Jag känner inte alltid min äl... Ibland får jag som mensvärk och lite feber... När jag var yngre fick jag rikliga flytningar vid äl men i dagsläget är det inte så rikligt!

smulis85 skrev 2016-02-10 20:10:19 följande:

Har också den appen men eftersom jag har ganska oregelbunden mens så brukar den inte stämma så bra. Däremot känner jag min äl och får väldigt mycket älflytningar så ska se on den stämmer med äl testen ;)

• Miavillblimamma

Livsmedelsverket rekommenderar högst tre koppar kaffe eller sex koppar svart te om dagen när man är gravid så två koppar bör ju gå bra! Men du kan ju alltid gå över till koffeinfritt om du är orolig!

Vad det gäller träningen så kan jag inte tänka mig att det är nått att vara rädd för så länge du inte tränar stenhårt och tar ut dig totalt!

Jag försöker tänka som så att när man väl blir gravid så kommer man få avstå så mycket under både graviditeten och första året som mamma så varför avstå från allt vad livet som icke gravid/mamma innebär? Så länge man tänker på att allt bör ske med måtta medan man försöker så tror inte jag att det är nån fara!

LisenB skrev 2016-02-10 21:37:05 följande:

Nä som ni säger så är det ju bäst att inte stressa över det. Men tänk om jag är gravid och i och med kaffet ökar risken för missfall? Svårt det där. Man ska ju inte heller sluta med hela livet för att man håller på och försöka. Kan ju ta lång tid. Av någon anledning har jag blivit mer försiktig när jag tränar nu. Dumt egentligen..

• Miavillblimamma

Hmm, kan ju vara så att det är så nytt så det inte ger utslag än!? Läser ju att hormonnivån är högst på morgonen... Ge det lite mer tid så håller vi tummarna för att det ger ett positivt besked även senare på dagen!

Fy du måste ju blivit jättebesviken!? :(

Esls skrev 2016-02-11 17:19:34 följande:

Det där var med morgonurin.

Tog ett till nyss, ett sånt med veckoindikator, då stod det inte gravid :/

• Miavillblimamma

Håller tummarna och hoppas för dig!!!

Själv sitter jag här och vet varken ut eller in... Antingen så kom mensen väääääldigt tidigt efter äl eller så var det en nidblödning... Idag är det annars beräknat att mensen ska komma men den oförklarliga blödningen var för en vecka sedan! Min mens är annars alltid jättepunktlig så nu vet jag varken ut eller in som sagt! Ingen mens än men när jag kissar så är det massa flagor eller vad jag nu ska kalla det i urinen.... Aldrig varit med om det innan! Väntar nervöst på att nått ska ske, antingen positivt test eller mens! Bara jag får veta!!! :/

Esls skrev 2016-02-11 19:07:32 följande:

Ja! Med tanke på att mitt första test var digitalt och inte något sträck man ska försöka tolka, så trodde jag på det stenhårt.

Nu känns det mindre kul...

• Miavillblimamma

Håller tummarna och hoppas för dig!!!

Själv sitter jag här och vet varken ut eller in... Antingen så kom mensen väääääldigt tidigt efter äl eller så var det en nidblödning... Idag är det annars beräknat att mensen ska komma men den oförklarliga blödningen var för en vecka sedan! Min mens är annars alltid jättepunktlig så nu vet jag varken ut eller in som sagt! Ingen mens än men när jag kissar så är det massa flagor eller vad jag nu ska kalla det i urinen.... Aldrig varit med om det innan! Väntar nervöst på att nått ska ske, antingen positivt test eller mens! Bara jag får veta!!! :/

Esls skrev 2016-02-11 19:07:32 följande:

Ja! Med tanke på att mitt första test var digitalt och inte något sträck man ska försöka tolka, så trodde jag på det stenhårt.

Nu känns det mindre kul...

• Miavillblimamma

Grattis LisenB! ????

Fy vad tråkigt för dig Esls! ????

Känner att jag inte riktigt kan lita på min egen kropp just nu! Har massa konstiga symtom hit och dit men inget plus... Känner inte igen min kropp!

• Miavillblimamma

Har så mycket symtom så jag blir knäpp av att inte plussa!!! Är det kroppen som spelar mig ett spratt mån tro?

? Hade vad jag tror var en nidblödning för snart två veckor sen, knappa veckan efter äl...

? Molvärk i magen

? Illamående

? Flytningar

? Trötthet

? Hungerkänsla

? Kissnödig

? BIM +6

? Humörssvängningar

? Sura uppstötningar

Hoppas innerligt på ett plus snart!!!

• Miavillblimamma

En fråga!

Har ni sagt något till vänner och familj om att ni försöker bli gravida!?

Jag känner mig väldigt ensam i allt detta, min sambo förstår inte riktigt mina känslor och funderingar... Han har inte riktigt samma tankegångar som jag då han troligtvis har Aspbergers (under utredning)... Vi bestämde att inte säga något till nån eftersom vi inte ville öka pressen men nu börjar jag känna mig stressad över att INTE ha nån att ventilera med, förutom sambon då! Vore skönt att prata med nån som gått igenom det hela!

• Miavillblimamma

Tre dagar över tiden kom mensen... Så besviken!

Blir så arg på alla runt omkring som ständigt frågar "Ska inte ni skaffa barn?" och som fäller kommentarer som "Vänta inte förlänge bara", "Du blir inte yngre", osv... Tycker det är otroligt okänsligt att fälla sådana kommentarer och frågor! Menar, dom vet ju inte om vi försöker eller inte! Eller om det till och med skulle vara så att man inte kan få barn! Alla sådana kommentarer ökar bara pressen och gör det svårare att bli gravid!

Vi har försökt några månader nu och jag blir lika besviken varje månad som mensen kommer... Och alla kommentarer känns hårdare och hårdare! :(

Vill ju såååå gärna!!!

• Miavillblimamma

Tack Smulis85! :)

En fundering, hur kan det komma sig att min mens alltid varit punktlig innan men nu när vi försöker bli gravida så är den några dagar sen varje jäkla månad!?!?

Hinnerju börja hoppas varje månad! :(

• Miavillblimamma

Hej! Ett tag sedan jag skrev... Hade BIM igår, fick lite flytningar så jag tänkte att det nog var kört meeeen eftersom mensen inte kommit igång idag heller så gjorde jag nyss ett test! Gissa min förvåning när det vart två streck!!! :) <3 Visserligen är ena stecket ganska svagt men det är två streck!!! Hoppas innerligt att det stämmer!!!

• Miavillblimamma

Tack!!! Hoppas det blir starkare och tydligare!!! :) Vi har försökt sedan i november... Inte jättelänge men tillräckligt länge för att hinna bli både stressad och frustrerad! :/ Men nu!!! Wow!!! Hoppas innerligt att det stämmer!!!

smulis85 skrev 2016-03-27 13:13:30 följande:

Ooo vad roligt grattis!! Hur länge har ni försökt?

• Miavillblimamma

Tack så mycket!!! Nu hoppas jag på tydligare resultat kommande dagar! :)

Anar att det blir tydligare ju längre man är gången och på BIM så är man ju oftast precis nygravid! :)

Emoijs fungerar inte här, därav frågetecken istället! Man får snällt använda sig av de gamla hederliga smileteckben! ;)

Nanok skrev 2016-03-27 13:19:40 följande:

Men åh bad roligt! ??? Grattis!!!

Ja, snopen kände jag mig då jag liksom undermedvetet tänkt att om man testar på BIM, då blir det tydligt! Så enkelt är det kanske inte, nej! Är ju positivt att tempen stannat uppe, men vi får väl se om/när mensen kommer... =S

Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?