Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?
Hej, hoppar in här!
Vi försöker bli gravida med första barnet sedan några månader tillbaka men än så länge utan framgång... Jag är 32 och min man är 34 och jag är LIVRÄDD för att vi "väntat" förlänge!!! Men det är först nu det är läge att skaffa barn!
Varje månad sedan vi började försöka så har jag fått för mig att jag blivit gravid... Det har varit alla möjliga symtom från att kisset luktat annorlunda till molande/stickande värk i livmoderstrakten! Denna månad så började jag helt plötsligt blöda en hel vecka innan mens (jag har alltid haft regelbunden mens ända sen tidig tonår) och blödningen var inte som min mens brukar vara heller... Blödde lite grann i två dagar sedan vart det uppehåll i en dag för att den fjärde dagen blöda lite vid ett toabesök medan jag vid nästa toabesök hade rikligt med sega genomskinliga flytningar... Fattar ingenting! Hade äl precis en vecka innan och BIM precis en vecka efter, vilket är imorgon... Men jag antar att det antingen blir mens igen, om det nu inte var det jag hade förra veckan... Någon som känner igen detta?
Vi har bestämt oss för att inte säga något till någon om att vi försöker nu men vad jag ibland önskar att jag kunde fråga ut precis alla föräldrar i min närhet om deras planerande och försök! Ibland är jag verkligen på väg att bli knäpp av att inte ha någon att prata med samtidigt som jag inte vill känna pressen från att andra vet... Istället googlar och läser jag - massor!