• LisenB

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Hej! Jag är 29år och försöker med vårt första barn. Har försökt sedan oktober men bara massa negativt och mens än så länge.. Har denna månaden börjat med ägglossningsstickor på dag 9 och inget utslag än på dag 13... Om jag får 14 dagar innan mens så har jag fått på dag 12 och 14 de senaste månaderna (har en app).. Får se nu med testen vad de säger. Brukar ha ägglossningskänningar en vecka typ. Har haft det sen i måndags.
    Någon annan som kör med ägglossningstest?
    Har bim typ 10 januari sen då kanske...

• LisenB

Jag har ännu inte fått något positivt på äl-testet, idag är dag 16... Jag tänker att det kanske inte funkar på mig? Men jag fortsätter testa så får vi se. Har regelbunden mens nu iaf de senaste månaderna. Hoppas jag har ägglossning över huvud taget.. Kan man få hjälp om man inte får utslag?/om man inte har ägglossning.
    Eller kan man ha ägglossning utan att få positivt på tester? Någon som vet?

• LisenB
    Millissons skrev 2015-12-27 17:48:57 följande:
    Att få hjälp med det går, dock tror jag dom flesta landsting har att man ska ha försökt få barn i minst ett år innan det blir aktuellt! Två månaders försök är ju bara en början...
    Ja det är väl så. Det är ju ingenting med några månader men känns länge :)
    Hoppas jag får positivt snart så jag iaf får svar!
  • LisenB

Lycka till alla ni som har bim kring nyår!
    Det är verkligen jobbigt att vänta.

Själv väntar jag fortfarande på positivt utslag på ägglossningstesten... Vi har sex var och varannan dag men jag vill gärna veta när den är.. Verkar ju ändå som de flesta får utslag...
    Jag en cykel på 26-28 dgr, så borde redan haft ägglossning.

• LisenB
    Esls skrev 2015-12-29 07:49:51 följande:

Hej igen.

Fick inga svar sist så provar en sista gång :)

Jag slutade med mini piller 23/11 och fick mens 20/12.

Jag har fått blinkande glad gubbe på äl-test nu i tre dagar och igår fick jag äggviteflytning, som även hade lite brunatiga stänk.

Idag är ju min dag 9 i cykeln.

Är inte det lite tidigt för äl? Och tror ni jag gjort något fel med tester eftersom det varit blinkande gubbe i 3 dagar?

Tacksam för synpunkter :)

Hej! Jag tror att man kan ha så tidigt, har du regelbunden mens, hur lång?
  • LisenB

Detta fick jag alldeles nyss, är det positivt??
    Skickar med en bild hur det sett ut typ hela veckan dag 9-15..

• LisenB

Ikväll fick jag äntligen positivt på ältesten! Så nu får vi försöka imorgon trots besök hela dagen :)

• LisenB

Nu har jag en vecka kvar till BIM! Hur går det för er andra? Vi planerar en spahelg nästa helg för att fira allt bra vi gjort under 2015! Hur ser era planer ut? Någon mer som har bim runt den 10jan?
    Imorgon är det tillbaka till jobbet! :/

Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?