• puer

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Hej alla, jag hoppar in hit Glad
    Jag är 32 år och min sambo är 30. Vi har försökt bli gravida i ca 8 månader men ingen lycka än. Dock har vi "mest kört på" utan att ha någon större koll på var i cykeln jag befunnit mig. 
    Nu har vi dock bestämt att vi ska försöka på riktigt Skrattande
    Har bim på torsdag men känner av de vanliga mens tecknen så jag vågar inte hoppas för mycket denna gång. Längtar verkligen efter ett plus!
  • puer

Jag testade igår och jag plussade!! Vågade knappt tro det så idag var jag iväg och köpte ett digitalt clearblue test och där visade det "gravid 2-3 veckor". Jag är så glad! Glad

• puer
    smulis85 skrev 2016-01-08 18:36:11 följande:
    Ååå va kul!! Stort grattis!!!! :) det var ditt 8:e försök va? Så härligt förstår att du är glad :)
    Tack Smulis85! Ja det var vårt 8:e försök! :) Man får tydligen inte ge upp även om det har känts nästan omöjligt vissa gånger. Nu håller jag tummarna för er andra Hjärta
  • puer
    LisenB skrev 2016-01-08 21:52:00 följande:
    Grattis!!! Gud va härligt!
    Måste vara en fantastisk känsla :)

Testade negativt i dag. Men bim nu i helgen.
    Får väl se, lite små känningar i magen, men inte direkt mensvärk.
    Blir ledsen samtidigt som det är overklig sak och jag försöker förtränga det för att försvara mig från känslorna.
    Tack så mycket Glad Det känns både overkligt och underbart!

Jag vet precis vad du menar med att man måste försvara sig från känslorna. Första månaden vi försökte bli gravida så kände jag massor med symptom och var helt säker på att jag var gravid, och jag blev så besviken när det väl visade sig att det bara var i mitt huvud. Efter det så tillät jag mig inte känna efter om jag hade några symptom eftersom det gjorde så ont att bli besviken. Håller tummarna för dig och hoppas på ett plus nu i helgen!
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?