• Esls

Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?

Hej!

Jag är 29 år och jag och min sambo har även vi bestämt oss för att försöka skaffa bebis!

Jag fick min första mens den 20/12 och Tog mitt sista minipiller 23/11 så snart är det dags för ÄL :) Det är första mensen på 12 år, så det är lite svårt att veta när ÄL kommer.

Det blir ju första försöket så har inga förhoppningar, men känns bara så kul att ha tagit beslutet:)

• Esls

Hej!

Jag slutade ju som sagt med mini piller den 23/11 och fick mens 20/12.

Idag fick jag en liten blödning och gjorde ett fertilitetstest.

Den visade glad gubbe, dvs maximal fertilitet! Var inte det suupertidigt?!

• Esls

Hej igen.

Fick inga svar sist så provar en sista gång :)

Jag slutade med mini piller 23/11 och fick mens 20/12.

Jag har fått blinkande glad gubbe på äl-test nu i tre dagar och igår fick jag äggviteflytning, som även hade lite brunatiga stänk.

Idag är ju min dag 9 i cykeln.

Är inte det lite tidigt för äl? Och tror ni jag gjort något fel med tester eftersom det varit blinkande gubbe i 3 dagar?

Tacksam för synpunkter :)

• Esls

Jag hade lite pillermens några dagar efter att jag slutade med minipiller.

Jag är rätt säker på att det var riktig mens jag fick den 20/12.

Jag vet inte, det var 12 år sedan jag hade mens sist så jag kommer inte ihåg!

Men jag hoppas verkligen att det är äl jag har nu:)

• Esls

Jag har förmodligen bim 17/1.
    Har egentligen ingen superkoll på om vi prickade rätt eller inte, men hoppas kan man:)

• Esls
    Esls skrev 2016-01-03 21:10:04 följande:

Jag har förmodligen bim 17/1.
    Har egentligen ingen superkoll på om vi prickade rätt eller inte, men hoppas kan man:)

Jag lyckades iallafall denna månad! :)
  • Esls
    Miavillblimamma skrev 2016-02-11 16:38:00 följande:

GRATTIS!!!

Det där var med morgonurin.
    Tog ett till nyss, ett sånt med veckoindikator, då stod det inte gravid :/
  • Esls
    Miavillblimamma skrev 2016-02-11 19:05:23 följande:

Hmm, kan ju vara så att det är så nytt så det inte ger utslag än!? Läser ju att hormonnivån är högst på morgonen... Ge det lite mer tid så håller vi tummarna för att det ger ett positivt besked även senare på dagen!

Fy du måste ju blivit jättebesviken!? :(

Ja! Med tanke på att mitt första test var digitalt och inte något sträck man ska försöka tolka, så trodde jag på det stenhårt.

Nu känns det mindre kul...
  • Esls
    Tottiis skrev 2016-02-11 20:59:07 följande:
    Åååh Grattis Esls! Det är säkert som miavillblimamma säger att det är tidigt, och att om du testat om nån dag så är det säkert ett starkt plus! ????
    Tog clearblues digitala med veckoindikator nu imorse igen, tänkte att eftersom jag fick plus på mitt första test med morgonurin.
    Men återigen stod det inte gravid, lite förrvirrande att jag fick plus och sen negativt dagen efter. Och jag gjorde helt rätt första gången, så inte så att jag väntade en timme på resultatet :/

Men men, bara komma igen!
  • Esls
    Esls skrev 2016-02-12 07:46:43 följande:
    Tog clearblues digitala med veckoindikator nu imorse igen, tänkte att eftersom jag fick plus på mitt första test med morgonurin.
    Men återigen stod det inte gravid, lite förrvirrande att jag fick plus och sen negativt dagen efter. Och jag gjorde helt rätt första gången, så inte så att jag väntade en timme på resultatet :/

Men men, bara komma igen!
    Idag fick jag mens, så tydligen var mitt plus fel! Tråkigt..jag gjorde ingenting fel när jag testade . Så det kan visa fel...:/
Svar på tråden Någon mer runt 30 som längtar efter sitt första plus?