• Virriga Vera

Hur kan man handla billiga skräpkläder om man har råd med bättre och finare?

Man gör exakt det man vill. Vill man köpa dyrare kläder gör man det och vill man inte så slipper man. Jag har aldrig förstått personer som tycker att man SKA handla dyrare, nyare och finare bara för att man har råd.

Jag har råd att köpa dyra kläder men köper ofta billiga modekläder, de används ju endast en säsong. Lägger däremot gärna mer pengar på kläder som kan användas länge, t.ex skor, stövlar och ytterkläder.

• Virriga Vera
    Mandel skrev 2015-12-05 23:54:39 följande:

Jag är ledsen, men jag förstår helt ärligt inte varför ett barn som växer upp i kläder från H&M inte skulle få stil och klass och bli framgångsrika som vuxna.

Med tanke på att de höga cheferna inom H&M själva använder H&Ms kläder och att de även låter sina barn ha det, så är jag inte orolig för att det är klädernas "märke" som är det avgörande.
    Beror nog mer på vilka föräldrar man har...

Medlemmar av kungahuset köper ju gärna kläder från t.ex H&M.
  • Virriga Vera
    Anonym (mode) skrev 2015-12-05 16:53:38 följande:
    Det är väldigt tråkigt att man inte ser hur viktigt det kan vara med kläder och stil och hur det påverkar barnens framtid.
    Det är folk som du, med dina åsikter, ditt snobberi som sätter ribban. Hade du förstått att se förbi yttre attribut så hade det du kallar kläder och stil aldrig påverkat barnens framtid. Däremot så kan jag hålla med om att som vuxen måste man i sitt arbetsliv ha en viss klädkod, det hör till och även i sociala sammanhang kan det ibland vara viktigt att följa klädkoden. Men det har absolut inget med hur man är klädd som barn och under sin uppväxt.
Svar på tråden Hur kan man handla billiga skräpkläder om man har råd med bättre och finare?