Hur kan man handla billiga skräpkläder om man har råd med bättre och finare?
Anonym (!) skrev 2015-12-05 16:38:02 följande:
Jag har råd att köpa dyrare kläder åt mitt barn MEN väljer att gå till kedjorna då mitt barn är nöjd med det. Tycker att det är sjukt att lägga ner så mycket pengar på växande barn. Och jag är inte själv märkesslav,utan köper det jag tycker är snyggt. Sedan så tycker jag att kedjorna har kläder dom barn VILL ha! Roliga och coola tryck mm som tilltalar små barn. Det ser man på förskola/skolan! Det blir säkert annorlunda när de blir äldre och då blir det antagligen andra butiker som gäller. Däremot vill jag ha kvalité på vissa klädesplagg och då kanske det blir ett speciellt märke. Sedan tycker jag att second hand är jättebra! Vet bara inte vilka butiker som säljer barnkläder då jag inte besöker dem så ofta längre. Tips? Vi bor i Stockholm.
Tant Gredelins garderob på Karlavägen 72 (nära Karlaplan) har en bra mix av märkesplagg och kläder från de stora kedjorna.
Baby barn på Odengatan 19 (nära Birger Jarlsgatan) har både kläder o leksaker second hand.
Finns ett ställe nära Odenplan också, Nu & Då på Norrtullsgatan 31, har dock inte varit där på ett tag.
...och Myrorna vid Slussen har jag också fyndat på!