Anonym (dior) skrev 2015-12-05 16:54:35 följande:
så om man har pengar över på banken bör man enligt dig gör av med dessa pengar på märkeskläder?!
du låter väldigt "nyrik" - där det viktigast för dig är en fin fasad, att du inte har några pengar sparade eller ser till att göra långsiktiga investeringar - utan det viktigast är att andra ser att du har gott om pengar som lägger varje lön på kläder.
har du samma inställning till mat?! du äter väl bara hummer och oxfilé - för falukorv är ju rätt så trashigt att äta...
Sa jag det? Det jag säger är att om det får plats i ens budget så förstår jag inte varför man inte lägger mer pengar på bra kläder, inte att man ska ska ta av sin buffert hur som helst, då har man ju inte råd och det är en helt annan sak som jag respekterar fullt ut.
Jag skulle då aldrig ta av sparande eller annat nödvändigt för att köpa märkeskläder utan då göra det bästa utefter vad jag har råd med. Så knip igen med ditt "nyrik"....
En av anledningarna till att vi satsar på bra kläder är just för att vi tänker långsiktigt, det kan betyda mycket för barnen i framtiden.