• Åttionian

Varför är SD:s kongress så ostrukturerad?

Aldrig sett något liknande. Allt går fel hela tiden, ingen kontroll alls.

Hur kan det vara så?

• Svar på tråden Varför är SD:s kongress så ostrukturerad?
  • Gert

Det glädjer mig att du ser på SDs landsdagar. Dock håller jag inte med om att det är så ostrukturerat. Fast SVT borde hålla högre klass för pengarna dom får. Igår var det strömavbrott i ob-bussen hela tiden.

Give ´em Hell!
  • Åttionian
    Gert skrev 2015-11-29 15:45:13 följande:

Det glädjer mig att du ser på SDs landsdagar. Dock håller jag inte med om att det är så ostrukturerat. Fast SVT borde hålla högre klass för pengarna dom får. Igår var det strömavbrott i ob-bussen hela tiden.

Jag ser på det för att upptäcka alla avskyvärda förslag de tar upp. Men rörigt värre.
  • Gert
    Åttionian skrev 2015-11-29 16:00:10 följande:
    Jag ser på det för att upptäcka alla avskyvärda förslag de tar upp. Men rörigt värre.
    Ge några exempel på avskyvärda förslag som de har tagit upp på landsdagarna. 
    Give ´em Hell!
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-11-29 16:10:35 följande:

Ge några exempel på avskyvärda förslag som de har tagit upp på landsdagarna. 

Tvångsinternera snusande gravida, åsiktsregistrera muslimer mm.
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-11-29 16:24:58 följande:
    Tvångsinternera snusande gravida, åsiktsregistrera muslimer mm.
    Ge exempel på andra avskyvärda förslag.
    Give ´em Hell!
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-11-29 16:27:01 följande:

Ge exempel på andra avskyvärda förslag.

Följer inte du ditt partis politik?
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-11-29 16:33:23 följande:
    Give ´em Hell!
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-11-29 16:52:26 följande:

Really
  • Åttionian
    Gert skrev 2015-11-29 16:52:26 följande:

Älskar du alla förslag de klubbade eller?
  • Moderno

Det är ju ett jäkla problem att dessa tomtar kan komma i en maktposition inom några år. Det har ju verkligen varit pinsamt att följa lokalpressen i vissa delar av riket med alla stollerier som har tillskrivits SD-företrädare. 

Men jag undrar om det inte är de övriga partierna som är mest skyldiga egentligen, eftersom de varken tagit udden av SD:s politk genom att släppa in dem i förhandlingar och inte heller gett dem den träning i den politiska verksamheten som partiföreträdarna så uppenbart behöver.

SD har fått bli någon slags ventil för många väljare som varit missnöjda med hur Sverige har skötts (säkert främst flyktingpolitiken). Men det kan väl inte bara vara jag som ser problem med att hanteringen av SD säkert har medfört att många kompetenta personer skrämts bort från att närma sig partiet (minns bl.a. hur Marcus Birro behandlades, även om jag inte kan avgöra om han är kompetent)? 

Argumentet är väl att om fler vettiga, respekterade, personer kommer in i partiet "riskerar" SD att normaliseras ännu mer. Men å andra sidan ställer jag mig frågan om inte det är att föredra, framför en bunt märkliga personer med verklig makt. 

Svar på tråden Varför är SD:s kongress så ostrukturerad?