• Anonym (samma)

ni som gjort ivf och fått befruktade ägg till frysen

Jag kände samma sak. Fick ett barn på första ivf med färskförsök, men fick 4 till frysen. Använde ett av dem för syskon som tog sig på första FET. Sedan 3 kvar i frysen.

Vi hade också tänkt oss enbart två barn, och maken var inte sugen på fler. Själv var jag väl egentligen också nöjd, särskilt med tanke på att jag känner att jag knappt räcker till för de två barn jag har.

Så kom dagen efter 3 år när vi fick brev att det var dags att börja betala 2000 kr per år för förvaring av de andra embryona. Mannen ville att de skulle destrueras, och även jag insåg väl att det inte var vettigt att betala för något vi inte skulle använda. Tillslut skrev vi på och skickade in pappren som tillät destruering.

Riktigt jobbigt!! Jag gick också omkring och funderade över de barn som fanns där i frysen. Våra andra barn är underbara. Vilka var det som inte fick chans att komma till oss? Sedan försöker jag tänka att vi trots allt fick de som såg bäst ut, och att de andra kanske inte skulle tagit sig, eller kanske skulle haft svåra handikapp eller liknande. Nu finns de ju inte kvar längre, men jag funderar fortfarande över hur de skulle varit. Vet dock att det bästa beslutet för oss var att endast ha två barn.
    Önskar man kunde fått någon slags "begravning".

• Anonym (samma)

Nej, fick inget progesteron. Gjorde FET helt utan tillförda läkemedel.
    Du säger att ni skulle bli jättenöjda om det inte skulle bli något.
    Hur är det om det skulle ta sig? Om det blir ett barn till? Vill/orkar ni det?

Svar på tråden ni som gjort ivf och fått befruktade ägg till frysen