Inlägg från: Nerfherder |Visa alla inlägg
  • Nerfherder

Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?

Mentat skrev 2015-11-29 16:53:39 följande:

Tack, jag är väldigt väl insatt i historia. Det där är en nedlåtande kommentar som säkert faller väl in under någon härskarteknik samtidigt som den är totalt intetsägande.

Bättre kan du - hoppas jag.

Känslig, much?
  • Nerfherder
    Mentat skrev 2015-11-29 18:01:57 följande:

Mest angelägen om att ha en dialog. Exemplet jag citerade är lika relevant som om jag hade svarat dig med enbart "Läs psykologi!"

Inte direkt, jag hade mest bett om en källa.
  • Nerfherder
    themia skrev 2015-11-30 10:32:14 följande:

Det må vara att sambandet inte är självklart, men det finns de facto ett klart samband.

Och beträffande kommunismen - vem vill kalla sig kommunist idag, det är ju detsamma som att straffa ut sig själv.

Varför, det finns ju trots allt folk som gör det.
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-11-30 20:42:32 följande:

Så länge Sveriges farligaste parti, MP, utestängs från makten så är jag nöjd. Nu har ju de andra partierna börjat med SD-politik, så snart kan nog SD ingå i en regering.

Med tanke på att SD misslyckas med det mesta, försökte fälla regeringen, försökte fälla finansministern... så är det "scenariot" inte särskilt trovärdigt.
  • Nerfherder
    Lars E skrev 2015-12-02 12:05:12 följande:

Det mullrar i leden och bara att hoppas att svenskhatarpartiet lämnar regeringen.

50st. Det var ju verkligen många.
  • Nerfherder
    angel uprise skrev 2015-12-03 09:12:36 följande:

Har vi avskaffat lagar om högförräderi?

Hur tänkte du, där?
  • Nerfherder
    Åttionian skrev 2015-12-03 13:40:14 följande:

Jag skulle vilja ha en psykologisk undersökning på hur en SD-hjärna fungerar. Vore mycket intressant. Någon borde fått idén att göra en sådan någon gång.

vi borde göra en stor insats och tillverka foliehattar till de
  • Nerfherder
    Yellow Cross skrev 2015-12-03 19:10:21 följande:

Skyddsbehövande är de uppenbarligen inte om de ratar en rad områden och länder där de erbjuds skydd,så det logiska vore då att anta att det finns andra anledningar till att de söker sig till högbidragsländerna i nordeuropa som erbjuder generös tillgång till välfärdssystemet från dag ett.

Du får dock gärna komma förslag om vad man ska kalla migranterna.

flyktingar, för det är de.
  • Nerfherder
    Yellow Cross skrev 2015-12-03 19:26:16 följande:

Utveckla,för mig veterligen så kan man inte fly (i det traditionella avseendet) från Tyskland eller Danmark i dagsläget.

Om du förklarar din version först
  • Nerfherder
    Yellow Cross skrev 2015-12-03 19:55:55 följande:

Jag gjorde det;läs inlägg #145Du har rätt,de som kommer hit vill ha pengar men inte tjäna dem.

Duger bidrags/välfärdsinvandrare?

Det har du en källa på?
  • Nerfherder
    Yellow Cross skrev 2015-12-03 20:07:26 följande:

Att teleportation (ännu) inte är möjligt och att man således måste passera en rad säkra länder ifall man längs landvägen tar sig från Syrien/Afghanistan/Eritrea till Sverige?

Att de inte vill tjäna pengar, utan bara gå
Svar på tråden Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?