• Vårantur

Äntligen gravid efter 7 års kämpande

Jag och min man har försökt bli gravida i 7 år.

Efter 9 misslyckade ivf försök gick vi vidare med äggdonation.

Jag letade ca 1 år innan jag bestämde mig för vilken klinik vi skulle välja, hade mailkontakt med 4 olika kliniker men en kändes rätt från början.

Cyprus ivf centre.

Dom svarade på alla mina mail och frågor på några minuter dom kunde matcha donator på en gång med bra info.

Priset va bra och tänkte att man kunde passa på att ta en välbehövlig "semester" samtidigt.

När vi väl bestämde oss för dom fanns det ingen väntetid utan vi fick komma när det passade oss.

Första mötet på kliniken va som en dröm vi blev bemötta med öppna armar och jag kände mig trygg och nöjd från första stund.

Allting gick smidigt och nu är jag gravid i v 8 för första gången i mitt liv.

Jag hjäper er gärna om ni har frågor eller funderingar jag önskar någon kunde ha hjälpt mig tidigare så kanske vi inte hade kastat bort 7 år på ivf och svensk sjukvård.

• Svar på tråden Äntligen gravid efter 7 års kämpande
  • Vårantur

Behandlingen kostade ca 5500 euro sen tillkom mediciner på ca 200-800 euro beroende på om du kan få hjälp med recept hemma i Sverige vilket vi fick. Resa och hotell kan kliniken hjälpa till med eller så kan man fixa själv. Kommer inte riktigt ihåg hur mkt det gick på men det va billigt.

Rekommenderar Cypern starkt.

Hoppas det går bra för din vän.

• Vårantur

Tack så hemskt mkt känns fortfarande så overkligt. Jag hoppas verkligen det är din tur nu. Hoppet är ju det sista som överger.

• Vårantur

Hej!

Tack så mkt.

Vi va ofrivilligt barnlösa som dom kallat det.

Jag hade massa med problem med vården från första början dom gjorde fel 2ggr med äggplock så jag va tvungen att operera mig, punkterade någonting så jag fick blod i hela buken.

Kändes inte som om man va någonting värt utan bara ett nr.

När vi vände oss till privatklinik i Sverige blev det lite bättre men märkte ganska snabbt av att dom mest var intresserad av våra pengar. Fick ut bara 2 ägg och ett förstörde dom när dom skulle göra icsi.

Efter 9 ivf försök och 6 slitsamma år valde vi att gå vidare och det är det bästa beslut jag någonsin gjort. Va på UL idag och fick se 2 st tickande hjärtan ??

Önskar att jag hade kunnat gå vidare tidigare men det har varit värt alla tårar bara att se dom små liven.

Jag önskar dig all lycka och som jag är bara jag skrev så ska ni aldrig ge upp ????????

Svar på tråden Äntligen gravid efter 7 års kämpande