Är det någon som gjort ivf?
Jag ser att du redan fått en del svar om hur IVF går till, så jag hoppar den delen. Du är dock självklart mer än välkommen att ställa frågor om du undrar över något :)
Vi har samma problem, jag och maken. Därför fick vi göra ICSI, alltså mikroinjektion av spermier in i äggen. Jag blev överstimulerad, tyvärr. Ett tag såg det ut som att det skulle bli mer än 30 ägg (!!!) men de hann bromsa så de omogna tillbakautvecklades. 15 ägg plockades ut i Augusti förra året, 7 blev embryon av toppkvalitet.
Det färska återförandet och första frysta blev ingenting. Andra frysta blev en kortvarig graviditet som slutade i tidigt MF. Resterande embryon odlades vidare till blastocyster och en höll tillräckligt god kvalitet för att sättas tillbaka. Jag är nu i mitten på v. 30 och än så länge har allt sett bra ut :)
Jag har också hört ryktet om att ICSI ska ge många pojkar, men är inte helt säker på att det stämmer. Har inte lyckats hitta några vetenskapliga rön på att det skulle vara så, så jag håller mig klädsamt neutral i frågan ;) I min mage lär det vara en liten tös i alla fall <3
Önskar er all lycka till!! Hoppas det går bra för er, och undrar du något över t.ex. ICSI eller annat kring IVF får du gärna fråga :)