Inlägg från: Anonym (Stan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stan)

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Anonym (?) skrev 2015-11-14 00:43:57 följande:

Finns det något bevis för att detta skulle gjorts av flyktingar? Varför drar ni den parallellen? Majoriteten av flyktingar flyr från IS, krig, våld och islamism. Om de gillade detta skulle de ju stannat i sina hemländer.

Fast Säpo varnade ju för att de uppmärksammat 300 "högrisk personer" redan bland flyktingarna och att de inte har kapacitet att hålla koll på dessa.
  • Anonym (Stan)
    Drottningen70 skrev 2015-11-14 00:49:31 följande:

Desperat panikåtgärd. Dock fortfarande helt verkningslöst.

Kanske, Men det försvårar iallafall läget för terroristerna och bara det är väl värt det?
  • Anonym (Stan)
    Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 00:44:51 följande:

Ditt jävla vider, vadå vars enda syfte är att döda västerlänningar?

Tror du shiamuslimer, yezidier, kristna från Mellanöstern och andra minoriteter som blir brutalt mördade just nu skulle hålla med dig?

Sluta vara sån egoist, vad fan ska IS ens med dig som västerlänning att göra?

Men tydligen finns ju intresset eftersom de attackerar oss. Den misslyckade självmordsbombningen i STHLm är ju ett exempel, han var IS terrorist.
  • Anonym (Stan)
    Drottningen70 skrev 2015-11-14 00:55:41 följande:

Att Frankrike nu när det är undantagstillstånd stänger gränserna kanske främst handlar om att hindra gärningsmän att ta sig ut....

Precis, så på vilket sätt är gränsstängningen verkningslös menar du?
  • Anonym (Stan)
    Anonym (:O) skrev 2015-11-14 00:59:21 följande:

[quote=76001233][quote-nick]Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 00:51:52 följande:[/quote-nick]Jag avskyr IS, och jag avskyr idioter som tror att IS endast vill döda västerlänningar och spottar på människor i Mellanöstern som just nu lever i ett helvete.

Du lever i Sverige, är inte ett dugg drabbad och behöver inte oroa dig för att dina barn ska bli halshuggna när som helst, men ändå har du mage att ta på dig offerkoftan och se dig som det största offret bara för att du är västerlänning?

Fyfan vad vidrigt. [/quote

Inte ett dugg drabbad?? Omg är du på riktgt!

Nej, jag är inte rädd att mina barn ska bli halshuggna. Men jag är livrädd att de ska bli sprängda i luften under julshoppingen på Drottninggatan. Men du kanske har glömt den misslyckade självmordsbombaren som sprängde sig på bryggargatan? Han var anhängare till IS.
  • Anonym (Stan)
    Anonym (Usch) skrev 2015-11-14 01:01:34 följande:

Terrorgrupper som IS har definitivt inget emot att döda européer.

Jag talade endast emot att det skulle vara "deras enda syfte". Faktum är att västerlänningar inte ens är deras största "fiender" utan de har utsatta grupper de förtrycker i Mellanöstern varje dag pga både tro och etnicitet, varför skulle de personer vara mindre värda för att de inte är européer?

För det är precis det skitts menar, förminskar den förtryck som IS står för, och menar att det enda IS vill är att ta västerlänningars liv.

Tror du inte att de hade sparat ganska mycket tid ifall de struntat i att döda shiiter, assyrier, yezidier och istället bara gett sig på västerlänningar, om det nu endast är dem de vill döda?

Blanda inte äpplen och päron. IS mål är att skapa ett terrorkalifat, terror utövas på alla som står i deras väg. Eftersom flest IS anhängare finns på plats i Mellanöstern så vore det ju märkligt om de inte hade ihjäl flest människor där. Men det innebär ju inte att de samtidigt vill förankra skräck i länderna i väst.

Att blund för detta är bara naivt.
Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!