Inlägg från: vanjastina |Visa alla inlägg
  • vanjastina

BIM januari 2016

Mammamiia10 skrev 2016-01-12 20:47:33 följande:
    Undrar detsamma, tror vi prickade in 1-2 dagar innan ägglossning.... Bim isf om 8-9 dagar..

Tror dock inte det tog sig denna gången heller.. Har sån pms redan...

Hur känner du? När har du bim?
    Jag har bim någon gång runt 21, jag känner ingenting direkt. Lite molvärk över äggstockarna ibland men det är inget ovanligt.

Har också känslan av att det säkert inte blivit ngt denna månad.. Vilken dag efter ÄL är du? Jag är på ÄL +6 idag så det är för tidigt för mig att känna symptom tror jag.
  • vanjastina
    Sajocawa skrev 2016-01-13 08:17:25 följande:
    Som en annan skriver så är det ca 20-30 %. Det beror ju på åldern. I den mest fertila åldern (ung 20-årsåldern) är chanserna ungefär 30% att allt klaffar om man prickar rätt. Resan vid 30 års ålder har chanserna minskat drastiskt och är man 40 år är chansen bara 1%. Men är det några lite äldre här (äldre i det här sammanhänget...) så misströsta inte, min mamma är 45 och ska få barn om några veckor, och har ett ettåring redan. :) Så 1 % chans är ju faktiskt en chans.
    Sen spelar mycket roll som rökning, alkohol, koffein, BMI, kost mm.. Som kan påverka dessa procent som kan öka eller minska chanserna.
    Jag är i 20-årsåldern och lever hälsosamt så då hoppas jag mina chanser är ganska höga ;D
  • vanjastina
    Mammamiia10 skrev 2016-01-13 10:59:50 följande:

Vanjastina: jag är på äl +7 tror jag.. Vet inte vad jag ska tro.. Enda stunden känner man massor o när man inte tänker på det känner man inget.. Så jag tror att jag känner efter för mycket. När man bara väntar går ju tiden så fruktansvärt långsamt.. O sen blir man så besviken om man testar o får minus.. Nästan bättre o vänta tills mensen kommer bara.. Om man har det tålamodet alltså.. Haha..

Förstår hur du menar. Jag har absolut inget tålamod, ÄL +7/8 imorgon och funderar redan på att ta ett test även fast det garanterat är för tidigt! Knäpp man är :p
  • vanjastina
    HCS skrev 2016-01-13 19:16:59 följande:

Blev skitnervös nu! Tog ett cb bara för att dom ändå kommit med posten idag. Hållit mig i ett par timmar bara. Syns det? (Fler bilder på bloggen )

Hm, kanske anar ngt!
  • vanjastina
    Mammamiia10 skrev 2016-01-13 18:22:04 följande:
    Haha samma här. Längre än till imon kommer jag inte kunna låta testet va plussade nämligen med sonen på bim -6 o det är jag på imon.

Men jag har inga förhoppningar. Är det blankt kan jag slappna av lite så mensen kan få komma o jag kan sluta fundera på vad alla symtom beror på.. Då beror de ju bara på att mensen är påväg..

Får se om du testar då med?! Hihi
    Håller tummarna för att du är gravid! ;) Jag hade lätt testat idag - OM mina test hade kommit med posten igår :p Jag hoppas att de kommer idag så att jag kan testa imorgon! Har mycket molvärk samt ökade flytningar så det kanske kan vara något!
  • vanjastina
    Cfmilla skrev 2016-01-14 06:53:02 följande:

Här är en till...

Jag tycker det ser ut som spök men hoppas jag har fel. Skulle ta ett nytt imorgon om jag var du :)
  • vanjastina

Äl+7/8 idag, har börjat känna ordentlig molvärk. Tar det som ett gott tecken då jag även känt av det tidigt andra graviditeter! Får hoppas att mina tester från Graviditetskollen ligger i brevlådan när jag kmr hem. Beställde i lördags och det skulle gå på 1 vardag men har inte fått dem än konstigt nog, men är sjukt mycket snö så kanske beror på det...

• vanjastina
    Linda b1986 skrev 2016-01-14 14:15:42 följande:
    Tog en vecka för mig innan jag fick mina därifrån förra veckan. ????
    Åh nej jag som verkligen ville testa imorgon :/ typiskt när de lovar en dag på sin hemsida!
  • vanjastina

Äl + 8 idag, testerna kom igår så på söndag får det nog bli ett test. Tror att jag borde kunna ana något på +10 ändå om det skulle ha tagit sig ;p

• vanjastina

Jag tror att jag hade ÄL antingen cd 16 eller 17 och är på dag 25 idag, dvs ÄL +8 eller 9. Tog ett test imorgon som var så blankt det går. Inte ens en skugga. Så nu känns det kört, som att det borde synas nu, om än svagt. Blä. Orkar inte :C

Svar på tråden BIM januari 2016