Inlägg från: vanjastina |Visa alla inlägg
  • vanjastina

BIM januari 2016

Äl+1 idag. Har sagt till mig själv att inte testa förräns mensen är sen - det lär ju gå bra..... :p

• vanjastina
    nepe skrev 2016-01-08 18:55:02 följande:
    Det är ju ganska lätt att blanda ihop sperma och äl-flytningar.. Det kan inte vara det? :)
    Ingen aning men jag hoppas jag blandat ihop det, jag utgår nu hursomhelst från att ÄL skedde på cd 16 eftersom jag inte haft mer äggviteflytningar efter det.. Så hoppas att det var då eftersom vi hade sex dag 14 och 15 så finns det en chans ändå :)
  • vanjastina
    ensamärstark skrev 2016-01-09 22:02:50 följande:

Alltså vad frustrerande. Haft ägglossningskänningar i ett par dagar nu, vattniga flytningar, öppen tapp.. Men fortfarande inte fullt utslag på ÄL. Känns som kroppen försöker få till en ÄL men inte lyckas? La ihop testen jag tagit. En varje eftermiddag. Så ganska många dagar. Börjar bli dyrt det här. Vad tror ni?

Sista testerna är ju jättestarka så det borde slå om när som tycker jag!
  • vanjastina
    Elih skrev 2016-01-10 11:20:15 följande:

Jag testade positivt igår (vid kl 17.30) på digitalt ägglossningstest och hade mycket äggvita flytningar och idag testade jag positivt (vid 10.00) men är ganska torr och idag kände jag på livmodertappen och den är hård ! Kan jag ha haft ägglossning direkt när min höjning va?

Min bm sa att när man får första "torra" dagen efter att ha haft äggviteliknande flytningar (dvs ÄL-flytningar) så är det en indikation på att ägglossning har skett dagen före men om det stämmer eller inte vet jag inte helt, men det är vad jag går efter iallafall :)
  • vanjastina

Äl +4, dagarna går ju sååå segt ;p När skulle man kunna ana något på en sticka tro? Äl +9 kanske? Tror inte att jag kan hålla mig längre än så, haha.

• vanjastina
    SSK13 skrev 2016-01-11 08:22:33 följande:
    Väldigt individuellt skulle jag säga. Vad jag sett på familjeliv så verkar vissa fått svagt streck på ÄL + 7 redan. Men går man efter de graviditetstest som är jättekänsliga så är det tidigast ÄL + 10. Men predictor early säger sig kunna  vissa upp till sex dagar före (icke)förväntad mens, har man då en lutealfas på 14 dagar är det ju på ÄL + 8 man skulle kunna ta det testet.

Personligen tycker jag det känns tidigt att testa innan ÄL + 10, och det är också tidigt. Jag tog cb plus och fick neg Äl + 10 men pos ÄL + 14. Så jag tror inte jag kan plussa så jättetidigt även om det såklart skiljer sig från graviditet till graviditet :)

Men jag ska inte hymla om att mina spända bröstvårtor nu på ÄL + 7 inte gjort mig testsugen ;)
    Tack för ett jättebra svar!! :) Jag tror att det får bli ett test på fredag när jag är på äl +9 även om det är tidigt, har typ 10 stickor + ett testa tidigt test.
  • vanjastina
    SSK13 skrev 2016-01-11 08:22:33 följande:
    Väldigt individuellt skulle jag säga. Vad jag sett på familjeliv så verkar vissa fått svagt streck på ÄL + 7 redan. Men går man efter de graviditetstest som är jättekänsliga så är det tidigast ÄL + 10. Men predictor early säger sig kunna  vissa upp till sex dagar före (icke)förväntad mens, har man då en lutealfas på 14 dagar är det ju på ÄL + 8 man skulle kunna ta det testet.

Personligen tycker jag det känns tidigt att testa innan ÄL + 10, och det är också tidigt. Jag tog cb plus och fick neg Äl + 10 men pos ÄL + 14. Så jag tror inte jag kan plussa så jättetidigt även om det såklart skiljer sig från graviditet till graviditet :)

Men jag ska inte hymla om att mina spända bröstvårtor nu på ÄL + 7 inte gjort mig testsugen ;)
    Hade förresten också varit sjukt nyfiken om mina bröstvårtor varit ömma! Hade säkert testat då, haha ;)
  • vanjastina
    SSK13 skrev 2016-01-11 11:32:52 följande:

Så besviken jag känner mig nu. Fått rosa på papperet blandat med typ äggviteaktigt sekret. ÄL + 7. Förra cykeln fick jag så på ÄL + 10 och sen kom mensen. HAr aldrig haft spottings innan, så det känns tråkigt att det börjat komma. Väldigt tidigt också :( 

Hade MA i november och detta är andra cykeln efter det. SÅ tråkigt att kroppen ska hålla på :'(

Tänkte nidblödning förra gången, eller hoppades rättare sagt. Men det var ju mens på ingång så jag gissar att mensen kommer likadant denna gången :( Men vad har hänt med min lutealfas? 7 dagar?! Hur många cykler måste man vänta tills att få hjälp? Vet ju att det kan ta tid för kroppen att bli normal igen men det är ju lite olidligt detta.

Hm det låter ju som en nidblödning tycker jag, men om det var så förra cykeln så kanske det är som du säger att den spökar.

Håller ändå tummarna för att det är ett ägg som fäst och inte mens som är på g..
  • vanjastina
    Fian88 skrev 2016-01-12 06:32:42 följande:

Idag är jag säker på att jag ser nått men eftersom det dykt upp många spök på cb här i trådarna på fl så vågar jag knappt hoppas. Dag 28 idag och det är inte många gånger min cykel blivit så här lång det senaste 1,5 året. Får väl avvakta bara..:-/

Anar något där - hoppas det ökar! :) Litar själv inte på cb sedan jag för tre månader sedan fick jättetydliga spökstreck på två test (alla andra var blanka).
  • vanjastina

Hur stora är chanserna att bli gravid om man prickar ÄL egentligen? Någon som har koll på sådant här? Vore intressant att veta. Hade sex 1,5 dygn innan ÄL så jag hoppas att det finns en chans här..

Svar på tråden BIM januari 2016