Inlägg från: Babydreamer |Visa alla inlägg
  • Babydreamer

BIM januari 2016

Hoppar in här. Hade ägglossning 6/1 så troligtvis BIM 22/1 då jag tror att jag har en lutealfas på 16 dagar. Har ätit pergotime denna cykel pga PCO och är superlycklig över att det verkade fungera och att jag verkar ha haft äl ????

Har en son sedan tidigare som är 3,5 år men han blev till utan mediciner efter ca 1 års försök. Nu har vi försökt i drygt 1,5 år och haft 2 missfall under den tiden plus att jag nyligen blev diagnostiserad med PCO och fick påbörja behandling med pergotime för att få ägglossning.

• Babydreamer
    Vinja skrev 2016-01-12 13:56:06 följande:

Hej allihopa,

Jag har BIM den 14, alltsa om tva dagar och jag borjar bli lite nervos. Min lakare trodde att jag kanske hade PCO sa jag testade mig innan jul, men blodprovet kom tillbaga negativt. Ska dock ha ultraljud den 19e for att dubbelkolla att allt ar ok. Alltsa sant ultraljud dar dom sticker in en grej...ser ej fram emot det, men vet ju att det ar nodvandigt saklart.

Denna gang forsokte jag att inte tanka sa mycket pa AL osv. Jag visste ju pa ett ungefar nar det var, men skippade AL stickorna eftersom de kants lite stressande.

Ar det nagon annan som gjort ett santdar ultraljud? Kanns det obehagligt?

En vaginal ultraljudsprob är ganska liten och det som kan göra lite ont är när de trycker lite med den på äggstockarna men säg till gynekologen om det är för obehagligt så får de helt enkelt ta det lite mer varsamt.
  • Babydreamer
    Mammamiia10 skrev 2016-01-13 21:11:55 följande:

En dum fråga: men är det nån som har testa innan bim med ägglossningstest? O hur har testet då sett ut?? Bara en undran.. Mitt som jag tog idag bara för skojs skull visar så här men det kanske är helt normalt...

Ägglossningstest kan visa positivt precis innan mensen kommer eller vid ev graviditet. Och ibland är det bara en väldigt sen ägglossning oxå. Hoppas dock att det kan tyda på graviditet i ditt fall :)
  • Babydreamer

Har BIM på fredag. Tog ett test igår morse som såklart var negativt. Har inga symtom och sörjer redan nu att mensen kommer komma på fredag. Detta är första cykeln som vi använt pergotime. Fick ett uteblivet missfall för 1.5 år sedan och ett tidigt missfall för 1 år sedan. Sen har det inte tagit sig alls...

• Babydreamer

Tog ett gravtest nyss. Så negativt det bara kan bli :( ÄL+16 idag och BIM men fortfarande inga känningar på att mensen är på ingång. Men det är väl bara att vänta in mensen... Hade jag varit gravid så borde det ha visat sig nu :( usch så ledsen jag känner mig nu :(

Svar på tråden BIM januari 2016