Inlägg från: Längtar88 |Visa alla inlägg
  • Längtar88

BIM-DECEMBER

Symetrical skrev 2015-12-11 13:37:45 följande:

Nej, 9 dagar är helt normalt! vanligast är 7-10 dagar efter befruktning, men kan ske 5-12 dagar efter. :) Dessutom tror jag snarare att det fäste på typ äl +8, eftersom det kan ta nåt dygn för den lilla blödningen att ta sig ner från livmodern och ut på pappret. :P

Fick ganska nyligen reda på att det finns teorier om att man hcg kan öka något kring infästningen, sen sjunka lite igen innan det börjar öka på "riktigt" så att säga. Vet inte om det ligger något i det, men isf kanske det var det du råkade ut för..!? Hade jag varit du hade jag testat imorgon igen. Senast!!! ;)

Men! De låter ju logiskt och passande! Den väljer jag att tro på haha. Skulle verkligen förklara allt jag funderar kring.

Men måste vänta någon dag med att testa igen, testade idag och var neg så måndag får jag hålla mig till... hur nu de ska gå
  • Längtar88
    Längtar88 skrev 2015-12-11 14:53:13 följande:

Men! De låter ju logiskt och passande! Den väljer jag att tro på haha. Skulle verkligen förklara allt jag funderar kring.

Men måste vänta någon dag med att testa igen, testade idag och var neg så måndag får jag hålla mig till... hur nu de ska gå

Iofs var de gravidkollens tester, vet ej vad ja ska tro om de. Har två kvar, får testa i smyg i helgen och ta en cb på måndag. Är de neg på måndag har jag iaf ett säkert svar, menar äl +13 och ca bim -4 om jag går efter längsta cykeln.
  • Längtar88
    Mammabertil skrev 2015-12-11 13:21:16 följande:

Prova ett CB plus för kan ju varit fel totalt på testet annars är det ett tidigt missfall har själv fått det plussa sen vis Bim var det minus sen kom mensen några dagar efter

Blir ett CB på måndag. :)
  • Längtar88

Testen fortsätter att visa negativt men tempen fortsätter att öka.

Om de nu visade positivt när ägget fäste, borde de inte visa nu trots att det är gravidkollens dåliga tester?

Lägger upp en graf om någon vill försöka förstå.

Ja jag ska köpa cb på måndag men bara om de fortfarande är en övervägande chans. Blir dyrt att köpa i butiker (ja jag är snål nu) och om jag inte ens får spök på dessa är de verkligen nått då?

• Längtar88

Ligger och gråter i sängen i min ensamhet :(

Vet ej om de är pga all stress eller gravid symptom (Japp gråta är för mig som ömma bröst är för andra)

Och stressen är tankar kring graviditet och mitt mående (är jag gravid? Om jag inte är gravid ska jag behöva må så här varje äl för att kunna bli gravid? Magen sväller så mycket att jag inte får på mig jeansen. Hårt i magen och hemorrojder som spökar extremt, är de pga svullnaden i magen med eller annat? Två kilo upp i vikt vågar jag träna eller ökar träning risken för missfall när en är så otränad som jag är)

Ni är min stödgrupp! Jag blir helt knäpp av att inte veta varför jag mår såhär. Undiker folk för att slippa bli arg på dem, min syster berättade att hon blir sårad trots att hon vet att de är för att jag mår såhär och märker hur jag förändras kraftigt. Desto mer jag mår illa desto griniga blir jag. Min sambo har sett mig gråta 3 gånger bara idag. Och så ska jag till kyrkan imorgon och se min grabb sjunga solo och läsa dikt. HUR ska jag inte Stortjuta då när jag gråter i min ensamhet nu??? Vill bara gömma mig för världen

• Längtar88

Sexinfo varning

Igår hade vi extra mkt sex, 3 ggr, och sista ggn fick han mig att komma massa gånger och efteråt ömmade livmodern. Första ggn den ömmar men inte konstigt ändå tänkte jag. Nu vaknar jag med mensvärk och funderar lite. Kan orgasmer trigga mens? Eller i tidigt skede orsaka missfall?! :O

• Längtar88
    Cfmilla skrev 2015-12-14 07:00:45 följande:

Hej!

Nej det har jag aldrig hört. Det kan jag verkligen inte tänka mig.

Låter långsökt jag vet, men kan inte låta bli att bli nojig
  • Längtar88
    Fian88 skrev 2015-12-14 07:26:57 följande:

Enda gången man ska undvika sex som gravid är om bm/läkare ordinerat det. Har man en försvagade livmodertapp så ska man oftast undvika sex i alla fall i början av graviditeten. Men är man helt "normal" där nere så är det bara att sexa loss!:)

Cfmilla skrev 2015-12-14 07:11:30 följande:

Jag förstår dig!!! Men slappna av och njut av sexandet!

Tack. Får sluta bli knäpp nu och inse mens är på g bara....
  • Längtar88
    NollÅtta skrev 2015-12-14 15:24:25 följande:

skulle detta vara spökstreck, det later ju helt otroligt..kan bara inte tro det. Jag tror att du är gravid

Ja alla deras test efter har visat neg. Och ett neg cb efter hållt mig i 2.5 h, så vet inte riktigt hur jag ska ta det men måste lita på den.

Maila dem och de erkänner att det är ett positivt resultat men frågar om andra faktorer kan ha höjt hcgn som tex mediciner, missfall osv. Men ingen medicin är tagen eller någon blödning...
  • Längtar88
    NollÅtta skrev 2015-12-14 20:34:46 följande:

Och ingen mens än? När har du Bim?

Har bim nu i dagarna, enligt appen den 18.de

Är på cd 27 och ligger oftast mellan 28-30.

Fått tips om en privat gyn här i stan som ska vara bra som jag var inställd på att gå till i januari men tänkte att jag ger bebisverkstaden en sista ordentlig chans innan jag kollar vad som kan göras för att minska symptom efter äl. De där plusset gjorde mig extra knäpp och nu går dagarna i snigelfart och jag försöker mig tom på att kolla tappen på tecken om mens är på g eller inte.
Svar på tråden BIM-DECEMBER