• GästenT

BIM-DECEMBER

Gylleneprinsessa skrev 2015-12-04 11:52:08 följande:

Hoppas det går bra för er.

Jag satt själv och fick panik igår och googlade ivf, trots att vi bara försökt sedan i september. I värsta fall finns det hjälp att få, tänker jag. Bäst att kämpa och göra sitt bästa. Mer kan man inte göra. :(

Ah man börjar känna sig helt galen när man googlar ivf fast det bara gått 6 månader! :-P

Tack för ditt gulliga svar! Jag håller tummarna för er och alla i den här tråden! Väntan är verkligen tuff!
  • GästenT
    Fian88 skrev 2015-12-04 11:50:37 följande:

Förstår din besvikelse och uppgivenhet. Dock är ett halvår inte lång tid! Det är så fruktansvärt mycket som ska stämma för att det ska bli en graviditet, mycket mer än att pricka in äl. Men jag vet hur du känner, för mig var besvikelsen värst det första halvåret, sen blev jag mer arg. Hoppas verkligen att ni får plus snart och slipper försöka så länge som en del av oss andra har gjort. Och försök samtidigt att tänka på att upp till ett år är helt normalt!<3

Nej precis. Det finns väl en annledning varför man inte får hjälp förrän efter 1 år av försökande! Men när man är mitt i allt så börjar man glömma bort att det faktiskt kan ta tid! Tack så hemskt mycket för ditt gulliga svar! Det behövdes verkligen! Jag önskar er ett litet frö i julklapp. :)
  • GästenT
    annacnummertre skrev 2015-12-04 12:04:53 följande:

Rosenrot äter du första mensdagen till ÄL :) Hoppas du slipper använda det nu då, när hade du BIM? :)

Haha, ja så är min man med. Jag beordrar vilka dagar och han kör på stackaren :P Han känns också så himla lugn hela tiden. Jag nojar och kan bli nedstämd, men han är så positiv hela tiden. Det är ganska skönt. Även förra månaden när vi fick MF så var han positiv. Han blev också ledsen, men han tröstade och peppade, så det känns jättebra. 

Kanon! funderar på om man ska beställa hem till veckan för säkerhetsskull. Så det finns hemma! Mina förhoppningar denna månad är ju ganska små. Haha. Jag skulle ha haft bim kring 2-3dec men äl blev sen så jag räknar med 11-12 december typ. När har du bim?

Han låter som en toppen kille din karl! Påminner mycket om min! Dom är otroligt bra att ha vid tuffa tider, och annars också såklart! :) Beklagar missfallet! :-/ Förstår om det måste ha vart tungt! Hoppas hoppas ni lyckas nu innan jul!
  • GästenT
    annacnummertre skrev 2015-12-04 12:29:48 följande:

Ja, annars finns rosenrot på ICA Maxi och alla Life-butikerna också, brukar inte vara dyrt faktiskt :)

Jag hade ÄL i onsdags kanske? BIM borde vara 14-16 december. 

Ja, det var jobbigt men ändå nyttigt på något vis. Har ju två barn sen innan och har inte behövt uppleva MF innan, för mig var det de absolut hemskaste som kunde hända, och nu har det hänt, och visst var jag ledsen, men man klarar det också. NU har jag genomliddit det på något vis...

Haha, jamen precis, han är verkligen den lugna och sansade av oss, turligt nog ;)

Ja, haha. Jag skulle ju faktiskt kunna kika på Ica nästa gång jag är där. Spännande! Då ligger vi ungefär lika i tiden!

Mysigt med 2 fina barn, speciellt såhär i jultider! Då längtar jag lite extra mycket när alla traditioner kring jul är. Mina syskon har ju en hel drös med barn, det är bara lilla jag som ligger efter. Haha.
  • GästenT

Ni som är experter! Hur tidigt kan man känna något form av tecken på att man är gravid? T.ex molande värk? Och vad är mest normalt, att inte känna något fram till bim?

Ja själv känner jag inte ett dugg. :-P

• GästenT
    annacnummertre skrev 2015-12-05 16:04:20 följande:

Har inte känt några tecken förens i vecka 6 typ båda gångerna faktiskt ;)

Det känns bra att höra. Jag vet att när min kompis testade positivt så hade hon gått med molvärk i magen några dagar. Så jag tänkte om man borde känna något liknande eller om dom flesta faktiskt aldrig känner något så tidigt. Inte ens skengravid har jag lyckats bli hittills!!! Haha.
  • GästenT
    Fian88 skrev 2015-12-05 16:32:26 följande:

Grejen är att progesteron (hormonet som ökar efter äl) kan ge exakt samma symptom som hcg vid graviditet. Så nästan alla som känner symptom innan bim gör det pga progesteronet, inte pga graviditeten. Vanligast är att riktiga gravsymptom dyker upp först i v 5-6 nånting.

Så det är mest troligt att man får känningar av progesteron,pms(?), och inte av en graviditet så tidigt? Ursäkta att jag är lite trög men jag tror att jag läser fööör mycket. Haha.
  • GästenT
    annacnummertre skrev 2015-12-05 16:32:14 följande:

Det är så olika det där, men jag har aldrig känt något faktiskt. Det enda jag minns från förra grav var att jag fick EN finne i pannan, haha. Får aldrig finnar. Men molvärk en har kommit i vecka 6 typ, illamåendet i vecka 7 :)

Spännande. finnar har jag fööör mycket av vid äl och sen bim så skulle det vara tvärt, att jag inte får några, då hade jag anat en graviditet. Haha
  • GästenT
    Mammabertil skrev 2015-12-07 05:17:00 följande:

Ja gårdagens svaga plus på kvällen har blivet starkare idag:) jag tror på det:) fy är så glad. Testa plus på Bim - 7, 6 december Bim 13 december :) tjoho nu håller jag tummarna att det lilla fröt stannar...

Stort grattis!! Gud va kul!! va tidigt du lyckades plussa!
  • GästenT
    sebbejonte skrev 2015-12-08 08:48:02 följande:

Tog en sticka i morse men blankt :( varför kan man inte bara vänta. Äl+11 o bim -3, borde ju visa. Är nu g kört :(

Har samma bim som dig.. Också negativt. Känns kört och ledsamt!
  • GästenT
    Längtar88 skrev 2015-12-08 09:48:24 följande:

Jag vet!!! De är just de som skrämmer mig och får mig vara orolig att de är nått fel typ spök eller va de nu kan vara.

Jag har längtat och verkligen önskat denna månad, så har svårt att vara lugn. Illamåendet jag har varje månad vid äl hade minskat, en dag fri och så bara ökar de kraftigt. Men nått som fick mig att fundera igår var att jag började nästan gråta på Jack and Jones när sambon skulle ta kort på oss i provrummet och jag såg mig själv. Kände mig så fet och ful. Och då har jag bara gått upp ca 3 kilo. Sist jag plussade satt jag på tåget ensam och började nästan gråta.

Men som sagt, sjukt tidigt ju!!!

åååh va spännande! Jag håller tummarna!!
  • GästenT
    sebbejonte skrev 2015-12-08 10:06:18 följande:

Ja fy sjutton så trist :(

Vi har verkligen maximerat chanserna. Kört med äl-test och haft sex 2-3 ggr per dag från cykeldag 10-17.

Jag blir så nojjig för jag vet att jag har lätt för att bli gravid. Är väldigt fertil men min sambo nu har aldrig gjort någon tjej gravid och då blir jag orolig att hans simmare kanske inte funkar :/

Usch. Det förstår jag verkligen att du blir nojig över! Men hur många gånger har ni försökt nu?

Jag blir nojig att jag inte kan få barn.. 25år och detta var 5e försöket. Jag tycker att jag borde vara hur fertil som helst.
  • GästenT
    sebbejonte skrev 2015-12-08 10:41:15 följande:

Detta är bara tredje försöket så borde ju ta o lugna ner mig lite men då jag blev gravid första försöket med båda mina söner plus blivit gravid 3 ggr med avbrutet plus preventivmedel en gång så är jag ju fertil. Men det har kanske med hur man matchar ihop.

Ja man blir nojjig. Har du varit gravid någon gång?

Jaha. Fast jag hade nog också undrat varför det tog sig så fort alla andra gånger men inte nu med en annan karl. Man tänker förmycket och analyserar! Men allt är säkert helt normalt mellan er. 3 försök är ju i genomsnitt ingenting.

Nej jag har aldrig varit gravid innan. Hade nästan vart skönt om man blivit det så man vet att kroppen fungerar som den ska iallafall!
  • GästenT
    sebbejonte skrev 2015-12-08 11:12:53 följande:

Ja haha man gör ju det. Kan ju ta upp till ett år så jag ska egentligen inte grina för tre försök men som du skrev, jag undrar ju varför...

Ja man vill ju gärna veta att kroppen fungerar.

Vi får hoppas att vi bara testat för tidigt, att mensen inte kommer i helgen.

Har du några symtom?

Haha jag har aldrig pendlat så mycket mellan hopp och förtvivlan som jag har gjort nu dom senaste månaderna när vi försökt bli gravida. Haha. Är egentligen en "äsch-det-löser-sig" människa. Men nu har en helt ny sida visat sig! :-P

Nä jag har inga symptom alls, och har inte haft någon månad sen vi började försöka. Man kan ju ändå tycka att man borde ha inbillat sig lite symptom. Men nepp! Inte ens det!

Hur har det varit för dig? Har du några symptom den här månaden?
  • GästenT
    sebbejonte skrev 2015-12-08 12:26:55 följande:

Alltså vad är detta?!??? Precis ätit min lunch på jobbet och får springa på toa pga illamående där jag klöks 5-6 ggr.

Saken är att jag varken klöks eller kräks. Sist jag kräktes var snart 9 år sedan då jag vart gravid med yngsta sonen. Inte ens vid magsjuka kräks jag.

Visst jag kräktes inte nu utan klöktes bara men jag gör inte det.

Hoppas jag var för tidigt ute i morse bara och att jag faktiskt får mitt plus denna månad

Jag trodde att du hade skrivit fel men ser nu att du skrivit både klöks och kräks. Vafasiken är klöks??? Haha
  • GästenT
    annacnummertre skrev 2015-12-08 16:05:55 följande:

Är inte det typ hulka? Snillen spekulerar här men, haha. 

Haha!! Jaa det kanske det är! Jag tänkte på typ kväljningar. Är väl typ samma som hulka? Haha
  • GästenT
    Symetrical skrev 2015-12-08 16:23:25 följande:

Japp, klökas är skånska för att få kväljningar/hulka.

HHahaha tack!! Jäklans skåningar och ha massa egna ord.
  • GästenT
    sebbejonte skrev 2015-12-08 17:23:56 följande:

Hulka är ett annat ord ja ;)

Haha tack! Då hänger jag med! va hade du för andra symptom? Känns ju jättespännande att du har symptom!!

Själv börjar jag känna mig "trött" i tjejmagen och har svag svag mensvärk så antar att mensen är pågång i dagarna!
  • GästenT
    sebbejonte skrev 2015-12-08 17:38:38 följande:

Har ju superont i brösten, är så trött och nu idag detta tillfälliga illamående. Men tog ett cb nu i eftermiddag o det var blankt så jag är nog bara skengravid :(

Hoppas att din mensvärk är växtvärk :)

Fast är det inte lite som att spela på lotto när man tar ett gravtest typ bim-3-4 mitt på dagen? Verkar vara rätt ovanligt att plussa mitt på dagen såpass tidigt. Ta inte ut något i förskott pga det!

Ja det kan man alltid hoppas! Men jag får en känsla av att mensen är pågång... Jag vet inte varför. Beställde fler äl-test idag tills nästa omgång. såååå lite hopp har jag.
Svar på tråden BIM-DECEMBER